Bijschrijven automatisch spaarbedrag duurt lang bij ASN bank

• 4 mei 2021
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 4 reacties

Maandelijks maak ik automatisch een bedrag over van mijn ING rekening naar mijn ASN spaarrekening. Het bedrag wordt altijd op de 1e van de maand afgeschreven van mijn ING rekening, maar staat  regelmatig op de 4e van de maand nog niet op mijn ASN rekening. Dat geld ben je dus bijna 4 dagen “kwijt”.

ASN maakt reclame met “Instant Payments: binnenkomende betalingen staan binnen enkele seconden op je rekening”, maar dat geldt niet voor de trouwe spaarders, die toch al nauwelijks rente ontvangen,

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Instant Payment geldt inderdaad alleen voor de betaalrekening, niet voor de spaarrekening.
Bij bij spaarbank Moneyou gebeurde het zelfde, als ze rente moeten betalen is het voordelig dat het geld een paar dagen zoek is.

Interessant detail: vele jaren geleden besloot mijn werkgever dat het loonde om de salarissen bijna een week later uit te betalen, de rente over duizenden salarissen over opgeteld 10 weken in het jaar was best interessant.
Sinds begin dit jaar is dat terug gedraaid, dat geld nu een week laten staan kost rente dus krijgen we het nu weer eerder.

Reageer