Beantwoord

Brief gekregen van rente.dsb.nl. Is dit oplichting?

• 22 June 2022
  • 8 reacties
  • 7638 Bekeken

Beste allemaal.

Kreeg vandaag een brief binnen van DSB N.V. In liquidatie.

In deze brief wordt er aangegeven dat ik misschien kans maak op rente teruggaven van een spaarrekening die ik had bij de DSB bank.

Hiervoor moet je naar een website. “ rente.dsb.nl “ hier geen je aan dat je in aanmerking wil komen voor rente teruggaven.

Op de wedsite maak je een account aan die je een link stuurt naar je mail. Daarna via je mail kun je inloggen. En dan begint het. Volgens mij willen ze inloggen op je bank. Hier ben ik gestopt. Dit vertrouwd ik niet,

Hebben meer mensen z’n brief gehad en wat hebben jullie gedaan?

http://Rente.dsb.nl

icon

Beste antwoord door Jan 22 June 2022, 12:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Wij hebben elk ook zo'n brief gekregen. Ik schreef het al in een vorige post. Terwijl we dat niet hadden opgegeven verscheen ons DSB-rekeningnummer en DSB-saldo op 19-10-2009. Dat kon alleen de computer van de DSB-Bank nog weten. Het klopte met ons afschrift. Dit is gewoon netjes nog overgebleven rente uitbetalen. Dat moet nog komen en krijgen we nog bericht van.

Reputatie 4
Badge +5

@R. van Duijkeren 15 juni in de Telegraaf:
BEKIJK OOK:

€650 miljoen over na afwikkeling ’recordfaillissement’ DSB Bank

Het bedrag moet worden verdeeld over honderdduizenden mensen. Voor een groot deel van hen gaat het waarschijnlijk om minder dan 10 euro extra compensatie, maar het kan bij anderen ook om hogere bedragen gaan.

Schuldeisers

DSB stuurt de komende weken alle schuldeisers die in aanmerking komen voor wat geld nog een brief. Maar de voormalige bank heeft niet van iedereen de actuele adresgegevens. Op rente.dsb.nl kan iedereen daarom zelf zien of hij of zij in aanmerking komt. Deze site blijft nog tot en met 15 december dit jaar in de lucht.

Top voor de reactie. Ik ga even kijken. 

Geachte lezers,

Ook wij hebben zo een brief ontvangen.

Ik zou graag het advies van de Consumentenbond willen lezen.

Met vriendelijke groet,

Piet

Ik heb ook zo'n brief gehad van dsb. Ik denk dat het nep is. Pas op mensen. Vul geen persoonlijke gegevens in 

Reputatie 7
Badge +6

Het is niet nep. We hebben gisteren het bedragje op onze bankrekening gestort gekregen.

Wat nep is, is dat het bericht zou komen van rente.dsb.nl. Dat was bij ons niet het geval. Het bericht komt van de curator van de bank. Ik denk dat topicstarter @R. van Duijkeren dat nog kan corrigeren?

Je hoeft ook geen persoonlijke gegevens op te geven. Je identiteit wordt vastgesteld met iDIN. Want veel emailadressen en zo zijn in die tijd al veranderd. Mocht je verhuisd zijn in die tijd, dan ligt je brief dus op je vorige adres.

Reputatie 4
Badge +5

Het is wel legitiem maar snap wel dat mensen terughoudend zjin.

Uit het surseanceverslag  op FaillissementsDossier

Heel kort weergegeven 😉

DSB zal in de komende periode starten met de uitvoering van het gehomologeerde akkoord.

In dat verband zal naar verwachting in de tweede helft van juni 2022 de website rente.dsb.nl worden geopend, waarop renteschuldeisers hun vordering kunnen inzien en aanmelden.

(Voor de liefhebbers : het hele verslag is wel in te zien maar je moet een account hebben( of maken) bij 

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/

Het gaat in ons geval om veel meer geld dan wel is gesuggeerd, duizenden euro's… Toch ben ik (nog) niet akkoord, want ik heb geen of dit bedrag correct is… Er staan geen berekeningen bij van rentepercentages, over welke periode etc. Dus ook al is het een meevaller, misschien gaat er toch iets, of van alles mis… Zijn er mensen die daar verstand van hebben?

Reageer