Consumentenbond.nl

Cashback verzilveren niet gelukt?

• 5 januari 2017
  • 1 reactie
  • 440 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Je hebt ze vast wel eens gezien, die mooie cashback acties waarmee een nieuwe tablet of energiecontract wel heel voordelig wordt!

Helaas pakken die cashback acties ook wel eens teleurstellend uit. Jij dacht aan alle actievoorwaarden te voldoen maar nu kun je fluiten naar je centen.

Heb jij hier ervaring mee? Ik ben benieuwd over welk product het ging. Heb je misschien een idee waarom de cashback niet doorging? Laat het hieronder weten!

1 reactie

Reputatie 5
Badge +7
Het topic is al van een tijdje terug, maar omdat ik al bijna vier maanden bezig ben mijn 70 euro cashback van Canon te verzilveren… deel ik mijn ervaring toch maar even in dit topic!

Eind november 2018 kocht ik een Canon camera met een cashback aanbieding van 70 euro.
Die 70 euro had ik het liefst meteen op dezelfde dag verzilverd bij de aankoop van een losse lens, maar zo simpel was het niet.

Er ging steeds iets mis in het cashback tracking systeem van Canon en dan moesten er telefoontjes, e-mailwisselingen en handmatige correcties van een Canon servicemedewerker aan te pas komen om weer een stap verder te komen in het proces.

Na ruim 3 maanden werd de registratie eindelijk goedgekeurd, maar nu had ik nog maar een paar weken de tijd om een volgend Canon product te kopen en het cashbacktegoed te verzilveren, want anders zou het tegoed vervallen. Merkwaardig dat je maandenlang moet trekken aan een cashbackregistratie om dan een paar weken tijd te krijgen ervan te profiteren...

Maar goed, ik heb snel de lens als vervolgaankoop geregistreerd en heb eindelijk bericht van Canon dat de cashbackverzilvering is goedgekeurd. Voor 10 april moet ik het bedrag van 70 euro op mijn rekening ontvangen.

‘Op welke rekening eigenlijk?’ dacht ik toen. Want ik had de camera en lens bij een stenen Kamera Express winkel gekocht. En ik kon me niet herinneren ooit bankrekeninggegevens te hebben ingevoerd tijdens de cashbackregistratie. Als ik er niet zelf opnieuw achteraan was gegaan, zou het terugstorten van 70 euro dus helemaal niet lukken. Een melding van ontbrekende gegevens heb ik nooit gekregen. Nu heb ik mijn bankgegevens alsnog ingevuld, maar het lijkt erop of die gegevens niet bewaard zijn. Even afwachten dus of dit echt goed gaat. Of opnieuw aan de bel trekken.

Ik heb er best vertrouwen in dat het goed komt, de servicemedewerkers reageren snel en vriendelijk als je aan de bel trekt, het is alleen jammer dat ‘aan de bel trekken’ zo vaak nodig is geweest en het hele proces zo tergend lang duurt.

Ondertussen ben ik wel supertevreden met de camera en de lens 😉.

Wat voor ervaring heb jij met cashback acties? Laat het weten, ik ben benieuwd!

Reageer