Consumentenbond.nl

Chipknip verdwijnt?

• 17 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Kreeg vandaag een mail van mijn bank: de chipknip verdwijnt, en al per 1 januari! Of ik mijn geld er maar wil afhalen. Heb ik iets gemist in de media, dat dat op zo'n korte ermijn gebeurt? Maar er zijn, bijvoorbeeld in de kantines van veel bedrijven, nog veel plekken waar ik met mijn chipknip betaal. (koffie/snoepautomaat bijv) Gaan al die automaten dan omgebouwd worden, in twee maanden tijd?

4 reacties

Reputatie 1
Badge +1
@Elodie

Ja, je hebt iets gemist. Ik heb al ergens in april of zo gelezen dat de chipknip er na eind december 2014 uitgaat. Weet niet meer of dat ergens in 'de media' was of dat het een bericht van de bank was.

Het is idd wel jammer, want ik vind het een mooie manier van offline betalen. Werkt prima voor zaken als parkeermeters, (snoep)automaten en dergelijke omdat het offline werkt. Dat scheelt dure installatiekosten bij die apparatuur. Maar ja, het is niet anders. Iets in stand houden dat erg weinig gebruikt wordt is een wel erg kostbare zaak...
@Elodie

Tja , helaas.

Geen geklooi met invoeren van je pin bij een betaalautomaat, dus stuk veiliger voor kleine betalingen.

In Nijmegen is het lang gepromoot als betaalmiddel voor parkeren, helaas om allerlei redenen niet echt succes geworden

AH heeft het een half jaar geleden al afgeschaft bij zelfscan. Na een klacht daarover gaf Appie aan dat klanten het niet gebruikte, toch werkte het daarna weer even. Nu niet meer.
Mensen hebben nog zo'n 80 miljoen euro op hun chipknip staan, benieuwd wat de stand op 1 januari is...
Reputatie 1
Badge +1

Mensen hebben nog zo'n 80 miljoen euro op hun chipknip staan, benieuwd wat de stand op 1 januari is...

Tja, dat zijn aardige bedragen. Dan denk ik wel eens: doe mij ÉÉn promille, dan kun je nog 999 anderen helpen! 😉

Reageer