Consumentenbond.nl
Beantwoord

Collectiviteitskorting Consumentenbond bij Zilveren Kruis per 1.1.2018 is beëindigd!

• 30 november 2017
  • 3 reacties
  • 1845 Bekeken

Helaas krijg je per 1 januari 2018 geen collectiviteitskorting meer bij Zilveren Kruis als je lid bent van de Consumentenbond zoals je dat in dit jaar (2017) nog wel krijgt. Dit scheelt bijna 18 euro per maand op mijn zorgverzekering. Waarom is deze collectiviteit van de Consumentenbond met Zilveren Kruis beëindigd?
icon

Beste antwoord door Monique 30 november 2017, 13:40

Beste @ReneeDesiree,

Bedankt voor je bericht. Helaas is dit samenwerkingsverband vanuit een eenzijdig besluit beëindigd door het Zilveren Kruis en jammer genoeg kunnen wij hier niets aan doen.
Vanuit de overheid is er veel kritiek op collectiviteiten die niet meer bieden dan alleen een premiekorting, dus je ziet dat bij meer verzekeraars het aantal collectiviteiten afneemt.

Mocht je hierdoor op zoek willen gaan naar een nieuwe zorgverzekeraar, dan zou ik je graag willen adviseren om eens een kijkje te nemen op onze Zorgvergelijker.
Voor vragen mag je natuurlijk altijd een topic openen onder Advies Zorgverzekeringen of ons bellen op 070 445 45 45.
Onze zorgcollega's kijken dan graag met je mee!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Beste @ReneeDesiree,

Bedankt voor je bericht. Helaas is dit samenwerkingsverband vanuit een eenzijdig besluit beëindigd door het Zilveren Kruis en jammer genoeg kunnen wij hier niets aan doen.
Vanuit de overheid is er veel kritiek op collectiviteiten die niet meer bieden dan alleen een premiekorting, dus je ziet dat bij meer verzekeraars het aantal collectiviteiten afneemt.

Mocht je hierdoor op zoek willen gaan naar een nieuwe zorgverzekeraar, dan zou ik je graag willen adviseren om eens een kijkje te nemen op onze Zorgvergelijker.
Voor vragen mag je natuurlijk altijd een topic openen onder Advies Zorgverzekeringen of ons bellen op 070 445 45 45.
Onze zorgcollega's kijken dan graag met je mee!
Dank voor je antwoord Monique van de Beek. Heel heel jammer dat Zilveren Kruis dat besluit eenzijdig genomen heeft. Het is echter voor mij geen reden om over te stappen naar een nieuwe zorgverzekeraar omdat ik over de verzekering (basis exclusief en aanvullende 4 sterren en tand 4 sterren) en vergoedingen die ik ontvang nog wel zeer tevreden ben (zeker nadat ik al vaak eea vergeleken heb met andere verzekeraars waar familie en vrienden bij zitten of hebben gezeten en de problemen die ik dan soms wel eens gehoord heb. Ik heb tot nu toe gelukkig nog nooit een probleem bij ZK ondervonden). Daarnaast als je diverse chronische ziektes hebt en dus vrij veel met de verzekering te maken hebt, zou ik ook nog niet snel over durven stappen ivm acceptatie etc. Door toch op de kleintjes te letten (WAO-er) heb ik nu tot mijn spijt hierdoor wel mijn lidmaatschap bij jullie per eind december moeten opzeggen.
Reputatie 7
Badge +7
Wij vinden het net zo spijtig, @ReneeDesiree.
Fijn om te horen dat je ervaringen in het verleden bij het Zilveren Kruis zo positief zijn!

Aangezien de Consumentenbond een onafhankelijke organisatie is, welk mag bestaan dankzij de steun van haar leden, is het net zo spijtig om te horen dat je het lidmaatschap hebt moeten beëindigen. Desalniettemin begrijpen we je beweegreden hiertoe volledig.
Weet dat je altijd van harte welkom bent als lid, mocht de situatie veranderen.

Ik wens je een prettige dag verder!

PS Wanneer je onder één van de reacties op de ''Beste antwoord'' knop klikt, komt er boven je topic te staan dat je vraag beantwoord is. Door dit te doen verdwijnt je vraag uit de lijst met onbeantwoorde vragen en kunnen andere gebruikers met dezelfde vraag het antwoord makkelijk terug vinden. Alvast bedankt!

Reageer