Consumentenbond.nl

Consumentenbond doet zelf ook mee met de stormvloed aan betaal mails?

• 10 februari 2016
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Badge
Weet iemand waarom de Consumentenbond zelf tegenwoordig betaalmails met betaallink rondstuurt?

Ik kreeg vandaag een herinnering aangezien ik de vorige mail had weggegooid. Ik heb nooit een brief ontvangen dat de faktuur tegenwoordig via mail werd verstuurd, bovendien ging de betaallink niet naar de consumentenbond zelf. Tussen alle malware mails van de Albert Hein, Justitie en de NS lijkt het me niet zinvol van de consumentenbond ook alles digitaal gaat doen.

Welke mail is nou echt en welke niet, ik gooi zoiets altijd meteen weg. zijn er meer mensen die de betaalmail hebben weggegooid?

3 reacties

Toch blijft het jammer dat een organisatie als de consumentenbond een mail met externe betaallink gebruikt.

Geplaatst door R. Hage op Feb 10, 2016.
Ik ga dit signaal intern doorzetten naar de juiste afdeling. Bedankt voor je bijdrage aan deze discussie.

LotteCommunity Manager
Badge
Bedankt Marloes, ik zal het formulier invullen.

Toch blijft het jammer dat een organisatie als de consumentenbond een mail met externe betaallink gebruikt. Ik ben zelf systeembeheerder bij een organisatie met 5000 gebruikers en wij zijn met ons team dagelijks 10-tallen keren in de weer om systemen van onze medewerkers weer op te knappen doordat er op dit soort links wordt geklikt die afkomstig zijn van criminelen.

De tijd dat de malware en phising mail vol spelfouten zitten is voorbij, deze mails lijken steeds echter en criminelen zijn zelfs in staat om persoonsgegeven aan het mailtje toe te voegen waardoor het helemaal echt lijkt.
Beste R. Hage,

Het klopt dat de Consumentenbond facturen per e-mail stuurt. We zijn hiermee begonnen per 1 januari 2015. De reden is dat per 1 januari 2019 de acceptgirokaart verdwijnt als betaalmiddel. Dit is wettelijk bepaald in het verlengde van SEPA/IBAN. Doordat de meeste van onze leden inmiddels online internet bankieren, hebben we ervoor gekozen om te beginnen met het sturen van de facturen per e-mail.

Ik kan helaas niet voor uw specifieke situatie een antwoord geven, daarvoor heb ik te weinig gegevens. Zou u zo vriendelijk willen zijn contact op te nemen met onze klantenservice? Zij kunnen u dan gerichter antwoord geven op uw vraag. Dat kan via 070 - 445 45 45 of via ons contact formulier.

Met vriendelijke groeten,

Marloes NieuwenhuisCommunity Moderator

Reageer