Consumentenbond raadt Independer aan ... Trustpilot >60% SLECHT, en met reden

• 11 februari 2021
  • 7 reacties
  • 153 Bekeken

De Consumentenbond en de Geldgids hebben meermaals gewezen op Independer voor het regelen van hypotheek en/of verzekeringen. Het vertrouwen dat de Consumentenbond blijkbaar in Independer heeft maakte dat ik ook met ze in zee wilde gaan voor het oversluiten van mijn hypotheek.

Zelden zo’n klantonvriendelijke, onbetrouwbare en vervelende partij meegemaakt. Bovendien bleek, toen ik na koude douche bij Independer naar andere mogelijkheden op zoek ging, dat Independer veel duurder is.

Blijkbaar surft Independer nog op de associatie met De Consumentenbond, maar is het dat vertrouwen absoluut niet waard. Op Trustpilot krijgt Independer >60% slechte tot zeer slechte reviews … ik kan alleen zeggen met reden.

Het zou mij hebben geholpen als De Consumentenbond hier aandacht voor heeft en beter de betere/goedkopere alternatieven voor de vergane glorie van Independer kenbaar maakt.

Dank, Peter

7 reacties

Als u een beter adres hebt gevonden noemt u dat dan bij naam, dan hebben anderen daar ook wat aan.

Voor hypotheek, zoek eens op “execution only hypotheek”.

Badge +8

Hi @P. Kouwen, dank voor je bericht en het signaal. Ik heb het even voor je nagevraagd bij mijn collega's. Zie lieten me weten dat we hypotheekadvies van Independer nooit hebben aanbevolen, we waren er zelfs juist erg kritisch over. Wel hebben we er in 2017 ooit een Eerste Indruk over geschreven, maar deze bleek inmiddels sterk verouderd. Die pagina is daarom ook offline gehaald. Overigens stond er in deze Eerste Indruk nadrukkelijk bij dat we de dienst niet getest hadden en dus niks konden zeggen over de klantvriendelijkheid. En misschien ook goed om te weten: sinds 2018 bieden we ons eigen Hypotheekadvies aan.

Reputatie 4
Badge +3

Execution only is leuk voor mensen die erg thuis zijn in de materie. Als ik u mijn pc geef en zeg programmeer even wat in HTML5 dan kunt u dat waarschijnlijk niet. Iemand die HTML5 begrijpt kan dat wel. Execution only is niet per definitie goedkoper u haalt alleen alle tussenschakels weg, daar zit de besparing.

Maar ik heb al wat collega's gehad die het zelf even zouden regelen. Achteraf bleek het toch niet alleen zonneschijn omdat ze gewoon geen vakkennis hebben. En niet op de hoogte zijn van alle zaken die spelen bij het afsluiten van een hypotheek.

U heeft ook niemand om aan te spreken als er iets toch niet klopt, andere mensen bellen dan hun adviseur en die lost het op als het zijn fout is.

Het klinkt leuk maar de door gerealiseerde besparing kan over jaren.toch zomaar anders uitpakken.

Beste JMA,

Nee, Ik refereer aan de procedure en kosten voor “Execution Only” bij Independer, en vergelijk deze met andere “Execution Only” elders.

Ik heb al meerdere keren een hypotheek afgesloten en heb geen advies nodig. Ik kan ook html programmeren maar daar gaat het niet om.

Hi @P. Kouwen, dank voor je bericht en het signaal. Ik heb het even voor je nagevraagd bij mijn collega's. Zie lieten me weten dat we hypotheekadvies van Independer nooit hebben aanbevolen, we waren er zelfs juist erg kritisch over. Wel hebben we er in 2017 ooit een Eerste Indruk over geschreven, maar deze bleek inmiddels sterk verouderd. Die pagina is daarom ook offline gehaald. Overigens stond er in deze Eerste Indruk nadrukkelijk bij dat we de dienst niet getest hadden en dus niks konden zeggen over de klantvriendelijkheid. En misschien ook goed om te weten: sinds 2018 bieden we ons eigen Hypotheekadvies aan.

Dank dat is goed te weten! Ik denk zinvol om Execution Only nog eens te belichten inkl de opties en waardering daarvoor.

Reputatie 4
Badge +3

@P. Kouwen Dank voor uw antwoord. Dit maakt voor mij de situatie ineens veel duidelijker. U heeft gelukkig geen appels met peren vergeleken. :-)

Reageer