Consumentenbond.nl

Contactloos betalen

• 10 november 2014
  • 2 reacties
  • 200 Bekeken

Bij toeval kwam ik er achter dat de ING het contactloos betalen had geactiveerd op mijn betaalpas en op die van mijn echtgenoot. Wij hebben een en/of rekening.

Omdat wij dit niet willen, kon ik het uitzetten via internetbankieren. Dit kon maar voor ÉÉn pas. Voor de andere moesten we naar de bank.

Of er moest een extra "Mijn ING" worden aangevraagd.

Allemaal overbodig!

2 reacties

Hallo,

Toevallig kwam ik er vorige week achter dat dit ook op mijn pas was geactiveerd. Mijn zoontje mocht van mij even wat drinken pinnen op een beurs (ik stond op te letten of het goed ging) en kwam onverwacht snel terug om de pas alvast aan mij terug te geven. Ik dacht dat hij niet mocht pinnen van het personeel (wat ik begrepen zou hebben, hij is 12), maar nee hoor, hij had contactloos betaald.

Ik heb dit net online via MIJN ING uitgezet (ik heb maar 1 betaalpas), want hier heb ik niet om gevraagd. Ik vind het een rare gang van zaken dat dit zonder je uitdrukkelijke toestemming gebeurt. Of heb ik zitten slapen en zijn wij, klanten van ING, hier wel op gewezen?? Maar dan nog, ik wil daar toestemming voor gegeven hebben en dat heb ik echt niet gedaan. En stilzwijgende toestemming lijkt mij niet de juiste methode.

En dat dhr of mevr. Klundert zelf actie moet ondernemen met een en/of pas en zelfs naar de bank moet, vind ik helemaal te ver gaan.

Slechte beurt weer van de ING
Ik begrijp de bezwaren niet zo goed. het is toch handig?

Reageer