Consumentenbond.nl

Contactloos betalen met je telefoon is vervallen bij de ABN-Amro

• 15 december 2019
  • 2 reacties
  • 242 Bekeken

Tot op heden vond ik het prettig en gemakkelijk om contactloos (via ingebouwde NFC chip) te betalen met mijn mobiele telefoon. Mijn bank is ABN-Amro. Nu kreeg ik van hun een berichtje dat pet 15 januari 2020 die mogelijkheid wordt gestopt gezien de geringe belangstelling.
Daarnaast de melding dat wanneer op mij telefoon de nieuwste Android 10 is geinstalleerd dit bovendien niet meer zou kunnen omdat hun applicatie daarvoor niet geschikt was.
Nu boden ze me een alternatief aan om via LAKS Pay daar een super mini betaalpasje te kopen, welke als sticker of ring of horloge of sleutelhanger ook te gebruiken is. Bovendien kreeg ik hier een vergoeding van 25 euro voor.  Via de bank kan ik deze wearable activeren.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

De betaalmogelijkheden, zonder ook maar geld te overhandigen, zijn inmiddels legio. Persoonlijk vind ik dat ieder maar zo moet doen en handelen waarbij hij/zij zich het prettigs en ook het veiligst vindt.

Er is overigens al een topic over betalen aan de kassa. Daarop staat dezelfde reactie van u @H. Freriksen  die ook op deze door u nieuw vervaardigde topic staat. Van mij mag het allemaal, maar het lijkt en is lastig op zelfde reacties op diverse topic te reageren.

Wat de ABN-AMRO betreft is het vervelend voor de klanten dat ze stoppen met contactloos per mobile telefoon betalen. Andere banken hebben het helemaal niet, een voorteken wellicht dat het inderdaad te weinig interesse heeft??

Nog weer elders is een topic over de smartphone. Mijn reactie daar is dat het een prima uitvinding is, maar dat dergelijke, dus ook andere, apparaten te veel kunnen. Ik ben voorstander van niet teveel op zak hebben, maar uiteindelijk wegwijs worden uit alle mogelijkheden, valt ook niet mee. Een telefoon is voor 'bellen’ dus persoonlijk contact bedoeld, en oorspronkelijk niet om ermee te betalen. Maar als je uiteindelijk met één apparaat alles kan doen, kan dat grote voordelen hebben, maar zet er dan digitaal op waarvoor en hoe je het allemaal kan gebruiken. Nu moet je dat allemaal onthouden, dus uit je hoofd weten. Daar hebben heel wat mensen, met name ouderen, moeite mee. Groeten Leo.

Merkwaardig, ik zie steeds meer mensen de telefoon gebruiken als betaalmiddel.  Zelfs 50+ mensen.  Mijn bank biedt het nog niet maar ik zou het zeker overwegen.  Een wearable is misschien wel veiliger maar vereist dat je weer een extra iets bij je hebt.  Dan is contactloos betalen met pas misschien wel net zo handig..

Reageer