Contactloos betalen met mobiel voor kind van 13

• 4 June 2022
  • 5 reacties
  • 101 Bekeken

Mijn zoon een een betaalpas van ASN Bank waar hij contactloos mee kan betalen. Daar kinderen hun mobiel altijd bij hun hebben vind ik het veiliger als pasje thuis kan laten door kleine bedragen te betalen met zijn mobiel via contactloos betalen. ASN Bank en volgens mij de andere banken geven aan dat je 16 moet zijn om Apple Pay te kunnen gebruiken. Heb artikelen gezien van mensen die hier een zaak van hebben gemaakt, want Apple geeft de banken de schuld en volgende de banken ligt het aan Apple.

Weet iemand bij welke bank of hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn zoon via zijn IPhone contactloos kan afrekenen?

Het is toch vreemd als een kind van 13 wel met een betaalpas alles kan doen (incl. contactloos betalen zonder enige beveiliging) en via mobiel contactloos betalen een kind van 13 dit nog niet mag. Terwijl via mobiel er wel beveiliging op zit met gezichtsherkenning of vingerprint.

Heeft iemand hier een oplossing voor hoie hij zijn kind onder de 16 contactloos met zijn/haar mobiel kleine betalingen kan laten doen. Bij voorbaat hartelijk dank voor eventuele suggesties.

5 reacties

Gewoon contant betalen: probleem opgelost.

Reputatie 7
Badge +5

het lijkt erop dat apple in nederland de minimum leeftijd op 16 jaar heeft gezet. 

Het is simpel, op de betaalpas zijn Nederlandse regels van op toepassing.
En op de Apple Wallet Amerikaanse regels.

Ik heb ook mijn bedenkingen over het gebruik van Apple om te bankieren.
We gaan langzaam naar een maatschappij met totale controle.
Apple hoeft helemaal niet te weten, waar ik dingen koop.
De kinderen groeien op in een maatschappij zonder enige privacy.
Stuur ze op stap, zonder de telefoon en een tientje.

Dank allemaal voor jullie overwegingen. Mijn concrete vraag was echter of iemand een bank weet waar een kind jonger dan 16 contactloos kan betalen met zijn IPhone of er een truc is om het werkend te krijgen. Als er iemand is die dat weet dan hoor ik het graag.

Reputatie 6
Badge +4

Dank allemaal voor jullie overwegingen. Mijn concrete vraag was echter of iemand een bank weet waar een kind jonger dan 16 contactloos kan betalen met zijn IPhone of er een truc is om het werkend te krijgen. Als er iemand is die dat weet dan hoor ik het graag.

@Els en Han Het heeft niets met de bank te maken, maar met Apple Pay. In Nederland hanteert Apple de minimumleeftijd van 16 jaar. Enige wat je zou kunnen proberen is een eigen zelfstandig AppleID account aanmaken op 16 jaar.

Reageer