Consumentenbond.nl

Creditcard afschaffen?

• 7 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 228 Bekeken

Als je je creditcard niet gebruikt of toevallig een keer omdat je hem nu eenmaal hebt is het dan niet beter om hem af te schaffen? Op World of Warcraft deed ik een betaling via Pay Pall in de veronderstelling dat dit niet zou lukken omdat ik mijn nieuwe creditcardnummer niet aan PayPal had doorgegeven. Tot mijn verbazing verliep de betaling zonder problemen.

Daarna kun je dus drie rekeningen checken en dus drie keer inloggen. Namelijk bij PayPal, de aparte creditcardorganisatie van ABNAMRO, en je gewone rekening bij ABNAMRO.

Razend omslachtig.

2 reacties

Ik snap niet goed wat het probleem is maar het lijkt me niet zwaarwegend genoeg om voor iedereen de creditcard af te schaffen.
Reputatie 5
Badge +5
Als je je creditcard niet gebruikt of toevallig een keer omdat je hem nu eenmaal hebt is het dan niet beter om hem af te schaffen?

Zoals bij alles wat je niet gebruikt maar wel geld kost, zou het een no-brainer zijn om het af te schaffen.
Alleen ligt dat bij een creditcard wat genuanceerder. Ja, hij kost een paar tientjes per jaar en veel mensen zijn huiverig om hem te gebruiken want ze denken dan dat ze "op de pof" leven.
Maar je kunt (althans bij VISA) instellen dat het openstaande saldo volledig aan het einde van de maand afgelost wordt van je bankrekening.
Veel belangrijker: alles wat je aanschaft via je creditcard is verzekerd en dat maakt het een aantrekkelijker betaalmiddel dan PayPal (wat overigens in het verleden al eens bewezen heeft niet helemaal veilig te zijn).

Reageer