Consumentenbond.nl
Beantwoord

creditcard gegevens verwijderen bij AliExpress

• 26 januari 2020
  • 5 reacties
  • 817 Bekeken

Badge

Ik heb laatst een aankoop gedaan met een creditcard bij Ali nu ik weer een bestelling wil doen hoef ik op bevestigen te klikken en ik heb betaald maw Ali heeft mijn kaart gegevens onthouden.Ik wil dat niet,hoe kan ik die gegevens verwijderen?

icon

Beste antwoord door L.J.F. de Ruiter 26 januari 2020, 15:23

Gelukkig dat het dan opgelost is. Maar je kan ook altijd je bank informeren. Ik heb een creditcard van Visa die is van ICS, en die zijn dag en nacht bereikbaar en voor mij altijd erg vriendelijk en direct paraat iets voor je te doen, bijv. storneren e.d. 

Ik gebruik altijd mijn creditcard bij webshops (degenen die hem aannemen) omdat ik het veel safer vind, snel storneren als er iets niet goed is, en een jaar verzekering (of half jaar) enz. En er zijn meer webshops die de gegevens bewaren zodat je zelf niets hoeft in te vullen, behalve de code uiteraard. Zo doet Bol.com dat bij mij altijd, en Bol.com is toch ook Appie Heijn, toch degelijk. Maar wees altijd alert, gezond wantrouwen kan nooit kwaad. Groeten Leo.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +3

@Leo, Visa storneert echt niet zomaar een betaling na een telefoontje. U moet van de site een formulier betwiste betalingen invullen. 

En terecht, anders zou iedereen zomaar geld kunnen storneren terwijl het pakje al onderweg kan zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Beste @peterp0st , zie bij: 

megabonus.com › ... › AliExpress Encyclopedia

How to Remove a Credit Card from AliExpress account …

Als ook bij:  

aliexpress-nl.nl › blog

AliExpress Credit Card - AliExpress NL 

Echter let op, Van Avro-Tros Radar:  Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection .

Veel succes ermee, en als u zelf nog wat googled komt u wellicht nog meer adviezen tegen.  Overigens er zijn meerdere webshops die dat doen, en als ze bonafide zijn, is er geen probleem…. maar AliExpress???? Groet Leo.

Badge

Dank voor je reactie Leo.Ik had die opties die je voorstelde al gedaan maar dat haalt niks uit een account aanmaken bij alipay laat niet m’n kaart zien.Ik heb nog geen slechte ervaringen met Ali en ik koop ook geen dure spullen dus het wel niet zo’n vaart lopen maar ik ga morgen toch contact opnemen met mijn bank wie weet levert het wat op.

Edit:Dit is raar,ik heb het opnieuw geprobeerd en nu kreeg ik wel m’n kaart te zien,het was een beetje gokken want het waren alleen van die Chinese karakters.Als het zo makkelijk kan vind ik het niet zo’n punt dat ze m’n gegevens bewaren alhoewel ik het wel zo netjes zou vinden als ze het eerst zouden vragen.

Grt.Peter

Reputatie 7
Badge +7

Gelukkig dat het dan opgelost is. Maar je kan ook altijd je bank informeren. Ik heb een creditcard van Visa die is van ICS, en die zijn dag en nacht bereikbaar en voor mij altijd erg vriendelijk en direct paraat iets voor je te doen, bijv. storneren e.d. 

Ik gebruik altijd mijn creditcard bij webshops (degenen die hem aannemen) omdat ik het veel safer vind, snel storneren als er iets niet goed is, en een jaar verzekering (of half jaar) enz. En er zijn meer webshops die de gegevens bewaren zodat je zelf niets hoeft in te vullen, behalve de code uiteraard. Zo doet Bol.com dat bij mij altijd, en Bol.com is toch ook Appie Heijn, toch degelijk. Maar wees altijd alert, gezond wantrouwen kan nooit kwaad. Groeten Leo.

Badge

Ben helemaal met je eens Leo en nogmaals dank voor je advies.

Grt.Peter

Reageer