gratis artikel

Creditcardcontrole: zo zit dat

• 23 August 2021
  • 8 reacties
  • 756 Bekeken
Creditcardcontrole: zo zit dat
Badge +8
  • Community Manager
  • 2106 reacties

ICS zegt opvallend veel creditcard op, zonder trouwe klanten een alternatief te bieden. Wat is er gaande?

Volgens een ICS-woordvoerster is het nieuwe beleid van ICS het gevolg van strengere overheidsregels in de laatste jaren. Meer lezen? Bekijk dan dit gratis artikel uit de Geldgids van augustus 2021.

Wat zijn jouw ervaringen met ICS? Praat mee!

8 reacties

Bijkomend voordeel van niet meer bij ICS is wel dat je niet langer na elke electronische uitwisseling wordt lastig gevallen door een slinkse spammer die probeert je ‘contact met ICS’ te laten maken door valse e-mails. Dat had ik over de jaren aan ICS een aantal keren gemeld maar daar leek helemaal niets aan gedaan te worden.

Reputatie 4
Badge +3

Helaas zeer slechte ervaring met ICS. Via de Bijenkorf hadden wij een creditcard bij ICS. Tijdens een vakantie in Frans Polynesië maakte men een omrekenfout met de Polynesische franc waardoor het 100-voudige (!) door ICS van de rekening werd ingehouden. Dit ingehouden bedrag was daarbij ruim meer dan de cardlimiet.
De rol van ICS om dit misverstand dat wij zeer eenvoudig konden aantonen, was zeer klantonvriendelijkheid. Uiteindelijk hebben wij met hulp van de winkelier uit Frans Polynesië alles kunnen oplossen en ging ICS overstag. Nauwelijks reactie van de klantenservice van ICS gedurende maanden, alle gemaakt kosten (m.n. telefoonkosten) werden niet vergoed, geen enkel excuus voor het ongemak, erg jammer. 
Natuurlijk was dit de reden om de ICS Card op te zeggen. Later werden wij nog benaderd met de vraag waarom wij de Card hadden opgezegd, bijzonder!

Wie maakte precies de omrekenfout? ‘Men’ schrijft u, maar dat is niet duidelijk. Het is voor bedrijven niet ongebruikelijk om ex-klanten te vragen waarom ze weggegaan zijn. Dus zo bijzonder is dat niet. Gewoon heel verstandig van een bedrijf om daar onderzoek naar te doen. Er is ook niets mis mee om daarop te antwoorden.

Neem Amercan Express geweldige card. En eens met de benoemde problemen bij ICS. Klanten service is een drama. 

Dat vind ik geen vergelijk, daar betaal je het tienvoudige voor en de service is inderdaad beter maar dat mag dan ook wel voor dat geld.

Badge

Neem Amercan Express geweldige card. En eens met de benoemde problemen bij ICS. Klanten service is een drama. 

Ik heb zelf ICS opgezegd. Omdat ze het slechtst communicerende bedrijf van Nederland zijn. Een verstandig gesprek voeren is met hen niet mogelijk. Een en al bureaucratie.

Helaas zeer slechte ervaring met ICS. Via de Bijenkorf hadden wij een creditcard bij ICS. Tijdens een vakantie in Frans Polynesië maakte men een omrekenfout met de Polynesische franc waardoor het 100-voudige (!) door ICS van de rekening werd ingehouden. Dit ingehouden bedrag was daarbij ruim meer dan de cardlimiet.
De rol van ICS om dit misverstand dat wij zeer eenvoudig konden aantonen, was zeer klantonvriendelijkheid. Uiteindelijk hebben wij met hulp van de winkelier uit Frans Polynesië alles kunnen oplossen en ging ICS overstag. Nauwelijks reactie van de klantenservice van ICS gedurende maanden, alle gemaakt kosten (m.n. telefoonkosten) werden niet vergoed, geen enkel excuus voor het ongemak, erg jammer. 
Natuurlijk was dit de reden om de ICS Card op te zeggen. Later werden wij nog benaderd met de vraag waarom wij de Card hadden opgezegd, bijzonder!

Ik heb via abnamro ook een cc
De laatste is nu visa en master tegelijk.
Gebruik het eigenlijk heel weinig.
Ik heb er bewust geen groot crediet op gezet.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb al heel lang een creditcard van ICS. Ik heb eerst wat rondgekeken en ben uiteindelijk bij de ANWB terecht gekomen. Toen en volgens mij nu nog de goedkoopste. Al die jaren geen problemen gehad en altijd goede service en prettig gewerkt. Maar er is inderdaad een kentering in gekomen en wellicht door problematiek elders, kan de overheid zijn, het bankwezen, financiële wereld.  Zo had ik een prima rente op uitstaand geld op de card, maar die is nu nihil. De service (o.a. telefonisch) is ook achteruit gegaan. En om nu te betalen met een card, bij bijv. een webshop kost hoofdbrekens. Het lukt mij nog amper. Er is een enorme controle, je moet van alles erbij houden, via de mail krijg je een code, en dan weer via de smartphone een code enz.…. en neem niet even de tijd de codes op te schrijven want dan ben je al uitgelogd. Ze (ICS) heben mijn card nog niet opgezegd, maar leuker is het er niet op geworden.

Reageer