Ik heb een hele hoop last gehad met de Rabobank omdat ik er begin vorig jaar geld op stortte omdat ik rond die tijd mijn camper had verkocht (om gezondheidsredenen en via bemiddeling van de stalling waar hij al vele jaren ongebruikt gestaan had). Ik had het geld van de camper een ruime 10.000 euro op de Rabobank gestort via de automaat en hulp van een medewerker. Maar het is verdacht, wellicht is het witwassen dus ik ben een "{ crimineel ”, zie "Rabo vraagt waarom ik geld stort en opneem” Allemaal klantonvriendelijk, niet echt leuk.
Maar het wordt kennelijk nog erger want nu lees ik bij Radar:
Citaat:
Creditcardhouders van International Card Services (ICS), een dochteronderneming van ABN AMRO, moeten zich opnieuw identificeren. De uitgever van creditcards bevestigde berichtgeving in de Volkskrant dat 3 miljoen klanten zich opnieuw bekend moeten maken.
De stap is onderdeel van een breder pakket maatregelen door banken om witwassen en financiering van terrorisme te voorkomen. Een woordvoerster van ICS benadrukt dat klanten al vanaf begin dit jaar benaderd worden om zich opnieuw kenbaar te maken, en dat dit losstaat van het onderzoek van het Openbaar Ministerie naar vermeende misstanden bij ABN-AMRO.
We moeten ons dus verantwoorden waarom we een creditcard hebben, waarom we een bank hebben, waarom we mogelijk crimineel zijn, we mogelijk witwassen ….. allemaal mag dat zo maar zonder bewijs.. In wat voor land leven we tegenwoordig?.