Consumentenbond.nl

Creditcardhouders ICS moeten zich opnieuw identificeren

• 18 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 411 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb een hele hoop last gehad met de Rabobank omdat ik er begin vorig jaar geld op stortte omdat ik rond die tijd mijn camper had verkocht (om gezondheidsredenen en via bemiddeling van de stalling waar hij al vele jaren ongebruikt gestaan had). Ik had het geld van de camper een ruime 10.000 euro op de Rabobank gestort via de automaat en hulp van een medewerker.  Maar het is verdacht, wellicht is het witwassen dus ik ben een "{ crimineel ”, zie "Rabo vraagt waarom ik geld stort en opneem” Allemaal klantonvriendelijk, niet echt leuk.

Maar het wordt kennelijk nog erger want  nu lees ik bij Radar:
Citaat: 

Creditcardhouders van International Card Services (ICS), een dochteronderneming van ABN AMRO, moeten zich opnieuw identificeren. De uitgever van creditcards bevestigde berichtgeving in de Volkskrant dat 3 miljoen klanten zich opnieuw bekend moeten maken.

De stap is onderdeel van een breder pakket maatregelen door banken om witwassen en financiering van terrorisme te voorkomen. Een woordvoerster van ICS benadrukt dat klanten al vanaf begin dit jaar benaderd worden om zich opnieuw kenbaar te maken, en dat dit losstaat van het onderzoek van het Openbaar Ministerie naar  vermeende misstanden bij ABN-AMRO.

We moeten ons dus verantwoorden waarom we een creditcard hebben, waarom we een bank hebben, waarom we mogelijk crimineel zijn, we mogelijk witwassen ….. allemaal mag dat zo maar zonder bewijs.. In wat voor land leven we tegenwoordig?.

10 reacties

@L.J.F. de Ruiter 

Ik heb het ook gelezen.

https://www.nu.nl/economie/6004951/drie-miljoen-houders-van-ics-creditcard-moeten-zich-opnieuw-identificeren.html

Zijn de credit cards van de ANWB ook niet van ICS? (en de Mastercard en de Visa Card)

Ik denk dat je alleen maar je schouders kunt ophalen en doorgaan met ademhalen.

Na mij de zondvloed (of zoiets)

Reputatie 6
Badge +5

@L.J.F. de Ruiter 
je  vergeet het grappigste.

Voor de identificatie heeft ICS koeriersbedrijf AMP in de arm genomen. Er kan volgens ICS een paar jaar overheen gaan alvorens alle kaarthouders zijn bereikt. De uitgever van creditcards wil niet zeggen hoeveel mensen inmiddels zijn gecontroleerd. Ondertussen wordt gewerkt aan een onlineprocedure.

Reputatie 6
Badge +5

Ik kan me ook nog herinneren dat de eerste abnamro creditcard van een ander bedrijf was.
Bij ICS heb ik me nooit geïdentificeerd. Ik kreeg gewoon een kaart van een andere club.

Reputatie 3
Badge +1

Ach “zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten”!
ING kreeg onlangs nog een fikse boete, en niet alleen ING maar ander deden ook al mee

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb dus meegemaakt dat je echt als crimineel beschouwd wordt omdat je (let wel na zoveel tijd) niet meer aantonen kan dat je aan- en verkoopbewijzen hebt, althans dus niet meer vinden kan en in de ogen van de banken, maar lees ook overheid, dus crimineel geld beheert, geld witwast enz. enz.. In een mum van tijd, 3 dagen, was ik van eerzaam en betrouwbaar bankklant een crimineel geworden, die geld stort om wit te wassen enz.  

En nu is zo straks de bankpas en de creditcard aan de beurt. Je moet je kunnen identificeren, wat een fraaie onzintitel weer, je moet straks gewoon aantonen waarom je een wederom  in ‘hun ogen’ kennelijk via de card een te hoog bedrag stort en betaalt. Misschien vinden ze 50 euro al crimineel, wie zal het zeggen. Wees bang voor een overheid en fiscus die alles al van je weet, weet wat je inkomen is, weet wat je op de bank hebt…… en nu nog precies wil weten wat je ermee doet, wat je ermee betaalt of wat je van je eigen geld opneemt en vooral waarvoor………… daar is google nog een kleine jongen bij. Groeten Leo. 

Reputatie 6
Badge +4

beste leo, ik constateer een neerwaartse spiraal, bijna niks deugt meer bij je. doe jezelf een plezier en draai die energie om en probeer wat positiever in het leven te staan. Laat je leven niet constant beinvloeden door negatieve zaken. 

Reputatie 7
Badge +7

Dank je @E.B.F. Stroeve . Je hebt volkomen gelijk en weet dat je het absoluut goed bedoelt. 

Ik neem het ook absoluut in me op en ben ervan overtuigd dat het alles weer een wending krijgt. Maar soms is het even teveel en dan is het meestal meer dan hetgene je, ik in dit geval, kwijt wil.

Er zijn de laatste maanden bijna jaren, heel wat dingen gebeurd en alsmaar hard roepen dat het allemaal wel goed gaat en dat je er positief onder blijft,  is ook maar een soort uitvlucht, uitlaat.  En dan komt ineens zo'n Rabobank er nog bij met vragen over anderhalf jaar gelegen waarom je toen 10 mille op je rekening hebt gestort…. dus geld op je eigen rekening waar komt het vandaan en dan al die vragen op een manier, mij zeer onmenselijk, zeer onvriendelijk, ik heb het maar klantonvriendelijk genoemd.  Maar ben je extravert, dan is er weinig aan de hand, maar helaas ik ben introvert, een binnenvetter en vreet alles op en dan kan ik ook moeilijk buiten mijn (eigen) waarheid….. waarom is dit, omdat banken heel bang voor boetes zijn en pakken ze maar hun eigen klanten. En dan nu weer over de creditkaarten. Trek het je niet aan, haal je schouders op heb ik al gelezen, allemaal gelijk, maar dat moet je wel kunnen.  Ik trek het me teveel aan,  kan ook moeilijk het positieve ervan zien. En ik eindige mijn bericht met Google; er zijn mensen die zich enorm kwaad maken om Google e.d…… en dat gaat dan over reclame brengen….. sorry ik kan niet anders, dit is voor mij geen Google reclame maar dit grijpt heel hard op me in, als een crimineel, witwasser gezien te worden. Dit moet allemaal wat bezinken, maar dat heeft wel even tijd nodig. Het komt wel goed maar toch geldt ook vergeven oké maar vergeten dat nooit meer. Dank en groeten Leo.

Reputatie 6
Badge +5

Volgend jaar zal ik wel een nieuw pasje krijgen.
Vroeger kon je die ophalen in een vriendelijk kantoor.
Nu zal er wel iemand aan de deur komen en roepen Ausweis bitte!

What would John Cleese do?

Reputatie 7
Badge +7

Je hebt gelijk @Wortelstamper . Het is allemaal niet meer zo leuk en positief en we moeten tegenwoordig nogal veel van de overheid. Maar goed gezien van je, je kan ook negative zaken  enigszins humoristisch in elk geval cynisch ombuigen. Groeten Leo.

Reputatie 1
Badge +2

What would John Cleese do?

DIE ene aflevering is nu zo ‘n beetje in de hele EU verboden 
Te kwetsend voor onze oostelijke vrienden die eerder onder een zware dictatuur leden.
Maar gelukkig bevrijdt werden 

Reageer