Consumentenbond.nl

Datum ingang autoverzekering

• 7 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 292 Bekeken

Morgen ga ik mijn aangeschafte auto in de garage ophalen. Dus ik wilde vandaag de autoverzekering afsluiten (ik heb op dit moment geen auto, dus ook geen autoverzekering). De garage is dicht en ik kan nu niet bij de meldcode op het kentekenbewijs. Die code heb ik nodig om de verzekering af te kunnen sluiten.

Mijn vraag is nu of ik morgen ter plekke in de garage als ik daar de verzekering afsluit ook per direct verzekerd ben, zodat ik meteen kan wegrijden (en er dus geen wachttijd zit tussen aanmelding en verzekerd zijn.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Die vraag zou ik vandaag aan de verzekeraar gesteld hebben . Zijn ze morgen ook de hele dag bereikbaar voor het afsluiten ? Ik denk dat het antwoord  ja zal zijn als je het dan vraagt. Dit soort dingen kun je beter niet op het laatste nippertje regelen blijkt hier maar weer uit.

Reputatie 7
Badge +4

het heeft inderdaad geen zin om die vraag hier te stellen.

Beste @Bakker256 

Ik weet niet beter dan dat de verzekeringsmaatschappijen hierop ingespeeld zijn. Ik lees hier bij de RDW hoe het zit. Dus zodra je een auto in bezit hebt moet hij ook WA-verzekerd zijn, wel of niet rijden maakt niet uit. Vooraf zoek je zelf je verzekeringsmaatschappij uit, zodra je je auto afhaalt sluit je de verzekering bij hun af. Volgens mij is er geen wachttijd tussen aanvragen en verzekerd zijn, maar vraag dat eerst uit. Inderdaad zoals ze hierboven stellen, dat je de vraag bij de verzekeringsmaatschappij legt. 

De procedure die ik al jaren gebruik.
Ik meld mijn voorgenomen aankoop vooraf bij mijn tussenpersoon.
Ik bel hem bij de garage als ik de auto in bezit heb.
De verzekering gaat exact in, op het tijdstip van het telefoontje.
Dus geen datum, maar een exacte tijd.

Reageer