Consumentenbond.nl
Beantwoord

De beste bank volgens consumenten

• 21 juni 2019
  • 12 reacties
  • 990 Bekeken

Beste @Ingrid Zuurmond in dit artikel staat Knab op de 4de plaats echter zijn de cijfers hoger dan de bank op de 3de plaats. Waardoor komt dat? Bedankt!
icon

Beste antwoord door Ingrid Zuurmond 21 juni 2019, 14:50

Beste @paullions, dit komt omdat je daar cijfers ziet die afgerond zijn. Om de banken op de juiste volgorde te zetten gebruiken we de niet-afgeronde cijfers. Triodos Bank scoort dan net iets beter dan Knab.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Beste @paullions, dit komt omdat je daar cijfers ziet die afgerond zijn. Om de banken op de juiste volgorde te zetten gebruiken we de niet-afgeronde cijfers. Triodos Bank scoort dan net iets beter dan Knab.
Ha @Ingrid Zuurmond Bedankt voor de snelle reactie! Toch snap ik hem nog niet. Kijkende naar de Algemeen 8,9 kan het inderdaad zijn dat de Triodos bank een 8,94 scoort en Knab een 8,91 wat ervoor zorgt dat Triodos hoger staat. Maar over de rest van de linie staat Knab hoger met Internet- en mobiel bankieren 0,2, Kosten 0,8 en Service 0,2. Bij het afronden op deze posten zie ik alsnog niet de 3de en 4de plaats zoals nu in het artikel weergegeven.
Reputatie 3
Badge +3
Beste @paullions, dat komt omdat het cijfer 'algemeen' geen gemiddelde is van de andere cijfers die in de tabel staan, maar een op zichzelf staand cijfer. Het cijfers is een combinatie van een cijfer voor algemene tevredenheid én een cijfer voor de mate waarin je de bank zou aanbevelen aan anderen. Hopelijk is het zo duidelijk!
Reputatie 2
Badge +3
@Ingrid Zuurmond Maar wat is de objectieve indicator in deze?

Volgens mij vraagt @paullions naar de feitelijke onderbouwing en niet naar het algemeen gemiddelde van een subjectieve peiling.
Reputatie 3
Badge +3
Beste @ConsuHil, de onderbouwing van het cijfer noemde ik al, maar ik zal het nog iets uitgebreider doen:
Het cijfer 'algemeen' (waar de vraag van @paullions over ging) is een combinatie van 2 vragen die we aan ons panel stellen:

1. Hoe tevreden bent u in het algemeen over ? U kunt dit aangeven door een cijfer van 1 t/m 10 waarbij 1 = ‘zeer ontevreden’ en 10 = ‘zeer tevreden’.
  2. In hoeverre zou u aanbevelen bij familie, vrienden, kennissen? U kunt dit aangeven door een cijfer van 0 t/m 10 waarbij 0 = ‘zeker niet’ en 10 = ‘zeker wel’
De aanbevelingsfactor is bij Triodos Bank iets hoger.

Dit is hoe wij het berekenen. De cijfers zijn afkomstig van een panel, dus in die zin altijd subjectief. Het is wat consumenten vinden.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'algemeen gemiddelde van een subjectieve peiling'. Het is inderdaad een peiling onder consument, de cijfers die zij geven, gebruiken wij.
Ha @Ingrid Zuurmond bedankt voor de antwoorden. De positie van de bank wordt dus enkel bepaald door het cijfer 'Algemeen' en niet door de cijfers in de overige drie kolommen, klopt dat?
Reputatie 3
Badge +3
@paullions, graag gedaan en dat klopt!
Badge +8
Hi @paullions, zo te lezen heb je antwoord gekregen op je vragen. ☺Zou je het antwoord dat jou het meest geholpen heeft kunnen aanvinken als 'Beste antwoord'? Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag snel het antwoord te vinden. Dank! 👍🏼
Ik kreeg gisteren bericht van de ABNAMRO dat de rente wederom verlaagd is. Sparen heeft weinig zin zo. Weet iemand een goede website om rentes te vergelijken?
Badge +8
Hi @David Dijkstra, wist je dat de Consumentenbond ook een Spaarrekeningen vergelijker heeft? Je vindt 'm hier.
Ik kreeg gisteren bericht van de ABNAMRO dat de rente wederom verlaagd is. Sparen heeft weinig zin zo. Weet iemand een goede website om rentes te vergelijken?

Ik juich van harte toe dat u de hoogste rente te zoekt op uw spaargeld maar de stelling dat "sparen geen zin heeft" omdat de rente nul is is onzinnig. Sparen doe je door geld opzij te zetten. Stel u krijgt ergens 1% rente, dan bent u spekkoper. Rekent u dan eens uit wat het aandeel (samengestelde) rente is nadat u 20 jaar €1000 per jaar gespaard heeft.
"Sparen om de rente" sparen is om wat opzij te leggen, wanneer je dat echt het nodig is.
Er zullen in het leven situaties >on-voorzien< voordoen waarin je blij bent dat je iets opzij hebt gezet (sparen zonder de rente)

Reageer