Consumentenbond.nl

Deel je nepdagvaarding!

• 12 februari 2016
  • 6 reacties
  • 1096 Bekeken

Incassobureaus moeten onmiddellijk stoppen met het sturen van conceptdagvaardingen, vindt de Consumentenbond. Het gebruik van nepdagvaardingen is een disproportionele en discutabele manier om consumenten schrik aan te jagen en onder druk te zetten.

Heb jij (of ken jij iemand met) een concept- ofwel nepdagvaarding van een incassobureau? Laat ons dan weten van welk incassobureau deze afkomstig was. Ook zijn we erg benieuwd naar de teksten in deze conceptdagvaarding. Let wel op dat je niet per ongeluk je privé-gegevens deelt!

6 reacties

Heb geen nepdagvaarding ontvangen maar wel meerdere brieven. Aangezien ik de vordering betwistte, heb ik na nogmaals te hebben opgesomd waarom ik niet ging betalen gevraagd om de vordering te laten vallen en mij daarvan bericht te zenden. Dat bericht heb ik niet gehad maar ook geen vorderingsbrieven meer. Als je van mening bent dat je geen betalingsverplichting hebt moet je dus gewoon van je afbijten en dan binden ze wel in. Een incassobureau wordt voor zijn actie door de schuldeiser betaald dus is er altijd op uit om succes te behalen !
ooops.Ik heb voor 1 en dezelfde vordering al twee nepdagvaardigingen ontvangen, maar nu ik alle recente ophef lees, denk ik dat ik nu ( de derde keer ) een echte toegestuurd kreeg. Ik had m opzij gelegd en was m vergeten, net als de neppers, maar ik moet er toch maar even beter naar kijken. Straks is er echt een rechtzaak en dan moet ik wel weten ofecht is en er moet zijn. Hoe herken je zoiets? Waar kun je verifieren of een dagvaardiging echt is?

Het gaat trouwens over een vordering van E 40 incassokosten over een hoofdsom van E 11 ( restfactuur onvergoede tandartskosten) die ( precies in de zomermaanden en verward met een soortgelijke factuur ) 6 dagen te laat betaald was. Dwz, ik kreeg de incassokosten van Fa-med pas, NADAT de hoofdsom al betaald was. Ik was een brief aan Famed aan het opstellen om te vragen of ze die E 40 misschien konden reduceren tot een werkelijk onkostenbedrag, gezien er nog weinig incassoprocedure was geweest, toen ik al binnen 10 dagen een brief van Credios kreeg, dat zij de vordering ( van dus de E 40 incassokosten zonder de reeds betaalde hoofdsom) van Fa-med al in cessie hadden overgekocht. Dat vond ik zo verschrikkelijk klantonvriendelijk van Fa-med dat er bij mij een deurtje dicht ging.

De twee nepdagvaardigingen waren van Credios, de laatste van Bosveld.
Ik ben zelf twee keer gebeld door het incassobureau, twee keer via een automatisch bericht. Ik ga er overigens vanuit fat dit fishing berichten zijn, aangezien ik nooit iets van geld heb geleend of wat te maken heb gehad met Famed. Vandaag kreeg ik plotseling nog een bericht binnen, deze keer een sms waarin staat dat ik geld over moet maken, maar nergens staat waarvoor. Daarnaast staat er dat ze al mijn gegevens, die ik nooit aan ze heb vrijgegeven, al staan ingevoerd, en dat ik alleen nog hrt geld over zou moeten maken. Nogmaals, ik geloof hier niks van en ben niet van plan het geld over te maken. Ik vertrouw het niet wanneer een bedrijf zo handelt, zeker niet wanneer ik nooit iets met hen te maken heb gehad.
Famed is het bedrijf dat voor medische bedrijven de facturatie regelt. Dat is geen partij om je al te naïef op te stellen in termen van "ik snap het niet dus ik reageer maar niet" of "als ik niet reageer houden ze wel op" want ik kan je verzekeren dat je de rekening[sic] gaat betalen.
@Deen . Beetje laat maar toch. Je moet dergelijke boeven zeker serieus nemen maar ook niet meer dan dat. Credios de blaffende teckel van Famed heeft 2 keer gepoogd mij € 40 incassokosten af te persen. Beide keren is het gebleven bij dreigementen en de aankondiging dat er een dagvaarding aan zat te komen. Niet dus. Nooit meer wat gehoord van die verachtelijke aasgieren!
@wil366 gefeliciteerd dan stond u blijkbaar in uw recht of wogen de kosten niet op tegen de baten, daar heb ik ook verder geen zicht op. Mijn boodschap was; neem ze serieus en steek niet je kop in het zand. En inderdaad dat is niet hetzelfde als alles masr slikken voor zoete koek, ook daar ben ik geen voorstander van.

Reageer