Consumentenbond.nl
Vraag

Discriminatie Dela uitvaart?

Mijne heren,

Als ik een andere zorgverzekering neem,dan moeten ze mij accepteren ongeacht wat voor een ziekte
ik hèb volgens de wet.
Maar hoe zit dat nu met een uitvaartverzekering.
Nl.ik betaal v.a dat ik de verzekering aanging veel meer dan mijn vrouw,omdat ik diabetici type 2 heb.
Dit is toch discrimatie?

GR joop v kooten

Verzekeraar is Dela

2 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Als ik bij Dela een aanvraag invul, dan zie ik bij melden van een ziekte geen bedrag omhoog gaan.

Is je bedrag later verhoogd na de aanvraag?

Verschil in de premie gebeurd wel als je op latere leeftijd instapt bij Dela.
Als je instapt op 25 jarige leeftijd, betaal je een stuk minder dan als je op 50 jarige leeftijd instapt.

Dela is een coöperatie met drie miljoen leden.

https://www.dela.nl/over-dela/over-cooperatie-dela/lid-van-cooperatie-dela
Wanneer ben ik lid van coöperatie DELA?
Omdat u één of meerdere verzekeringen bij ons heeft, bent u automatisch lid van coöperatie DELA. Maar wist u dat dat lidmaatschap ook betekent dat u mede-eigenaar van DELA bent?
Reputatie 7
Gebruiker1539860879 schreef:

Mijne heren,

Als ik een andere zorgverzekering neem,dan moeten ze mij accepteren ongeacht wat voor een ziekte
ik hèb volgens de wet.
Maar hoe zit dat nu met een uitvaartverzekering.
Nl.ik betaal v.a dat ik de verzekering aanging veel meer dan mijn vrouw,omdat ik diabetici type 2 heb.
Dit is toch discrimatie?

GR joop v kooten

Verzekeraar is Dela

Ten eerste vind ik het discriminerend dat u er van uitgaat dat uw publiek hier alleen uit mannen bestaat, alsof vrouwen geen zinnige dingen kunnen zeggen over verzekeringen. Ten tweede vraag ik mij af waarom u denkt dat verzekering geen verschillende premies mogen vragen aan mensen met verschillende risicoprofielen. Wellicht denkt u ook dat iedereen dezelfde premie voor de autoverzekering zou moeten betalen ongeacht de prijs van de auto en de schadevrije jaren? Zo werkt het gewoon niet. De ziektekostenverzekering, althans de basisverzekering, is nu juist de grote uitzondering en niet de norm.

Reageer