Consumentenbond.nl

Doorlopende reis- en annuleringsverzekering: heb jij iets aangepast?

• 20 november 2020
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ANWB van €165 per jaar. We hebben in 2020 niet gereisd ( normaal 3 x 5 weken per jaar). In 2021 verwachten we ivm Corona ook nog niet te kunnen reizen. We hebben op het punt gestaan om de verzekering op te zeggen. Wie kan mij adviseren? Wat doen jullie? 

3 reacties

Ik heb vorig jaar toen ik alle lopende verzekeringen eens tegen het licht gehouden heb de uitermate antieke/grandfathered doorlopende reisverzekering er uitgegooid met als doel een meer passende verzekering te nemen. Nou, dat was dit jaar even niet nodig:wink: Ik sluit wel een nieuwe als we weer op vakantie gaan, ik hou het voorlopig maar om zomer 2021.

Reputatie 7
Badge +6

Zeg hem maar snel op als het nog kan . Mocht je volgend jaar toch nog gaan , dan kun je een losse reisverzekering nemen . Zo doen wij het . En inderdaad , wat Deen doet , doen wij ook . Nu en dan eens kijken of we niet dubbel of oververzekerd zijn voor bepaalde zaken . Bij velen is dat het geval .

Reputatie 7
Badge +7

Zoals de situatie nu is met de buitenlandse reizen en bezoeken in ‘kleuren’. Kan je de doorlopende verzekering wellicht beter opzeggen en indien nodig een ‘losse’ nemen.

Hoewel ik geen fan ben van verzekering maatschappijen, is het wel zo dat je soms ter eigen voordeel en gemoedsrust je beter kan verzekeren. En daarvan is het begrip ‘verzekering’ juist dat je een ‘waarde’ koopt,  bij jarenlange brandverzekering als er niets gebeurt krijg je ook nooit geld terug.

Reageer