Consumentenbond.nl

dubbele doorlopende annuleringsverzekering

• 22 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 853 Bekeken

Ik ben van plan om aan het eind van het jaar een dure reis van 5 weken te maken (6000 euro). Ik heb een doorlopende annuleringsverzekering die max 3000 euro vergoedt. Als ik een kortlopende annuleringverzekering afsluit voor deze reis ben ik tussen de 5% en 6,5% van de reissom (330-400 euro) kwijt. Weet iemand of het mogelijk is om 2 doorlopende annuleringsverzekeringen (bij verschillende maatschappijen) te hebben? Dat zou mij een hoop geld schelen. Volgens mij zijn er geen maatschappijen die meer dan 3500 euro vergoeden per persoon op een polis, anders zou ik nog kunnen overstappen.

5 reacties

Volgens mij kan je wel bij twee verzekeraars verzekerd zijn, maar ontstaan er geheid problemen als er eventueel uitgekeerd moet worden. Verzekeraars zullen dan misschien wel naar elkaar gaan wijzen en straks ben jij de pineut. Of ze besluiten misschien wel samen uit te keren, maar dan tot het maximale bedrag van ÉÉn van de polissen.

Sowieso is het een goed idee om na te gaan of je reis wel het verzekeren waard is en het is ook belangrijk om te kijken onder welke voorwaarden annulering gegrond is. Als een goede vriend of vriendin iets krijgt dan sta je met lege handen, want dat is immers geen familie.

Ik zou als ik jou was maar eerst eens goed de voorwaarden van je huidige annuleringsverzekering induiken. En anders staat hier ook vast nog wel informatie die je kunt gebruiken: https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/annuleringsverzekering

Ik ben van plan om aan het eind van het jaar een dure reis van 5 weken te maken (6000 euro). Ik heb een doorlopende annuleringsverzekering die max 3000 euro vergoedt. Als ik een kortlopende annuleringverzekering afsluit voor deze reis ben ik tussen de 5% en 6,5% van de reissom (330-400 euro) kwijt. Weet iemand of het mogelijk is om 2 doorlopende annuleringsverzekeringen (bij verschillende maatschappijen) te hebben? Dat zou mij een hoop geld schelen. Volgens mij zijn er geen maatschappijen die meer dan 3500 euro vergoeden per persoon op een polis, anders zou ik nog kunnen overstappen.

Sorry voor de late reactie.

FBTO heeft een dekking van 14.000 euro per jaar. Volgens mij de enige maatschappij die dure vakanties daarmee verzekerd tegen annulering. Het advies van de consumentenbond om het risico soms te verzekeren per reis vind ik ronduit slecht. Zoals je zelf al constateert is dat een erg dure oplossing

Gegroet
Dank je wel voor je reactie. Ik ben ondertussen op reis geweest. Ik heb met mijn huidige annuleringsverzekeraar kunnen regelen dat ik mijn bestaande annuleringsverzekering tijdelijk kon verhogen voor 90euro zodat mijn totale reissom gedekt zou zijn. Dus ook geen gedoe met overstappen. Ik heb inderdaad bij mijn huidige verzekeraar wel aangegeven dat als ik zou overstappen naar FBTO ik voor hetzelfde bedrag voor 14000 euro verzekerd zou zijn. En dat heeft geholpen...
Ik ben al jarenlang verzekerd bij de FBTO voor annulering omdat deze maatschappij de enige is die tot het bedrag van € 14.000 (p.j.) gaat. D.m.v een knop kun je de annuleringsverzekering tijdelijk uitschakelen.

Ik heb de consumentenbond reeds enige keren gewezen op FBTO maar stel steeds vast dat de consumentenbond de FBTO niet wil opnemen in de lijst met goede (annulerings-) verzekeringen. Mogelijk dat de medewerkers van consumentenbond minder dure reizen maken

Reageer