Consumentenbond.nl
Beantwoord

Duizend euro schade bij quad; eigen risico verhalen op WA-verzekering?

• 22 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 646 Bekeken

Een vriend van mijn zoon (20 jaar oud) heeft op Kreta een quad gehuurd. Daar is mijn zoon mee van de weg geraakt. Resultaat: quad flinke schade. Gelukkig had zijn vriend een verzekering afgesloten, maar wel met €1000,- eigen risico... Die moest betaald worden.
Is het mogelijk deze €1000,- te verhalen op onze WA-verzekering, of op de WA-verzekering van zijn vriend?
icon

Beste antwoord door A. Deen 22 augustus 2019, 12:14

Ik denk dat u met een WA-verzekering een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren bedoelt en die dekt niets op het gebied van motorvoertuigen. Er is wel een uitzondering in de hoek van Joyriding maar dat lijkt mij niet van toepassing.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik denk dat u met een WA-verzekering een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren bedoelt en die dekt niets op het gebied van motorvoertuigen. Er is wel een uitzondering in de hoek van Joyriding maar dat lijkt mij niet van toepassing.
Reputatie 4
Badge +7
Beste D.J. Smids, hopelijk heeft uw zoon geen letselschade! Vervelend van het hoge eigen risico. Het klopt wat A. Deen zegt over de uitsluiting.
Het beste antwoord is het antwoord dat zegt dat een ander antwoord het juiste antwoord geeft. 😂😂😂
Om met van Gaal te spreken; "Ben ik nou zo slim....................."
Badge +8
Het beste antwoord is het antwoord dat zegt dat een ander antwoord het juiste antwoord geeft. 😂😂😂
Om met van Gaal te spreken; "Ben ik nou zo slim....................."

Helemaal gelijk 😉 Ik heb het aangepast!
Bedankt voor de reacties. Afgezien van de schrammen, een paar hechtingen en een flinke deuk in zijn ego heeft mijn zoon gelukkig geen letsel opgelopen. Nu blijft er alleen nog een rekening van €1000,- over. Wat zo jammer is, is dat €1000,- eigen risico de enige keuzemogelijkheid was.

Reageer