Consumentenbond.nl

Een restaurantrekening delen, hoe doe jij dat?

• 10 september 2015
  • 10 reacties
  • 1290 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Je gaat met vrienden gezellig een hapje eten in de stad en vervolgens vraag je de rekening. Dan speelt meestal de vraag op: 'Hoe gaan we het bedrag voldoen?' Je kunt dit op verschillende manieren oplossen. Ongeveer een jaar geleden werd Knab Social geïntroduceerd. Sinds begin deze maand behoort PayPal.me ook tot de (online)betaalmogelijkheden. Hoe doe jij dat na bijvoorbeeld een groepsdiner?

10 reacties

Reputatie 7
Hoofdelijk omslaan en niet zeuren omdat Jan na het eten een digestief bestelde en de anderen alleen koffie. Apart afrekenen heb ik altijd belachelijk gevonden. Als je vindt dat het te duur wordt dan blijf je gewoon thuis.
Met vrienden is t niet zo moeilijk. 1 betaald en de rest doet met z'n eigen bankieren app een overboeking naar de betaler. Dat t niet op t zelfde moment bijgeschreven is, is dan minder belangrijk. Het wordt een grotere uitdaging als het om een '1-malig' gezelschap gaat. Dan val je toch weer vaker terug op individueel betalen. Een oplossing/app van 1 bank gaat gewoon niet werken, omdat zelden iedereen bij dezelfde bank zit.

Het is eigenlijk van de zotte dat het elektronische betalingsverkeer nog met 'werkdagen' werkt. Hopelijk komt hier snel een einde aan. Ofwel via regelgeving of een nieuw initiatief die 24x7 werkt.
Dit is helemaal de verkeerde weg.

In Zwitserland en Frankrijk al enkele keren meegemaakt dat de rekening gewoon door 3 of 4 werd gedeeld door de ober. Vervolgens rekent ieder gewoon zijn deel af met de ober via de pin betaling. Dat is klantenbinding.

Geplaatst door J. Vermeulen op Sep 28, 2015.
Dit is helemaal de verkeerde weg.

In Zwitserland en Frankrijk al enkele keren meegemaakt dat de rekening gewoon door 3 of 4 werd gedeeld door de ober. Vervolgens rekent ieder gewoon zijn deel af met de ober via de pin betaling. Dat is klantenbinding.
Reputatie 4
Badge +7
Als je dan geld naderhand aan elkaar overmaakt, gebruik je dan een (bankieren)app daarbij?
Reputatie 7
Badge +6
Wij besloten met zes vrienden ieder onze eigen rekening te betalen en de ober vond dat totaal geen probleem.
Een iemand/of ikzelf betaald de rekening en naderhand maakt iedereen het bedrag naar diegene over. Overmaken gaat tegenwoordig zo snel en makkelijk.
É­­én persoon betaalt de rekening en de rest rekent af met die persoon vaak maken mensen het over per giro. Ik vind separaat cash afrekenen met de ober al enigszins gênant en met types als "maar ik had geen voorgerecht en jij had wijn ipv bier" heb ik gelukkig sinds mijn studententijd nooit meer iets te maken gehad.
Reputatie 4
Badge +7
Reken jij dan af voor de groep of deel je na het betalen van de rekening het bedrag door het aantal personen?
Afronden op een rond bedrag en vervolgens delen door het aantal personen.

Reageer