Consumentenbond.nl

EIGEN PRIVACYBELEID IZETTLE


Badge
WAARSCHUWING: IZETTLE ONBETROUWBARE PARTIJ

Naar aanleiding van de identiteits controle ben ik in een conflict met iZettle beland.

Je moet a.d.v. een nutsvoorziening afschrif en een id bewijs jezelf identificeren.

Ten eerste is het vragen naar een nutsvoorziening in strijd met de privacywet en is alles in het KVK register te vinden. Echter geven ze aan deze koppeling niet te hebben. Je banksaldo, overige afschriften en andere prive gegevens staan namelijk op het afschrift indien je het aanleverd zoals iZettle wenst.

Op de site staat dat je volledige naam en adres op het afschrift van de nutsvoorziening moet staan, maar puntje bij paaltje gaan ze opeens lay out eisen stellen waar jij als gebruiker geen invloed op hebt. Je wordt gedwongen een bewijs van inschrijving op te vragen bij de gemeente en ieder ander bewijs zoals een verhuis bewijs is niet voldoende. Indien je binnen een jaar verhuist bent heb je dan ook geen jaarnota en kan je geen factuur aanleveren.

Daarnaast is het onduidelijk waarom je identificatie afgekeurd wordt. je krijgt een standaart e-mail, waarin staat dat je afrekening niet goed is. Echter blijkt bij de klantenservice weer dat het juist om je id bewijs gaat. Ze stellen dan weer de eis dat je verplicht bent de lay out en watermerk van de overheid te gebruiken ipv een eigen variant.

Tenslotte blijkt ook nog eens, na wat door te vragen, dat de klantenservice (naar je overigens prima 30 min in de wacht kan zitten) in Portugal zit en kunnen de mensen slecht Nederlands. Er zijn geen managers aanwezig die verantwoordelijkheid kunnen nemen en ze geven inhoudelijk nergens antwoord op, behalve dat ze je doorverwijzen naar het klachten loket. Op moment dat je een manager wilt spreken en een naam vraagt komen ze niet verder dan een voornaam, omdat ze dit (hypocriet genoeg) niet bekend willen maken vanuit privacy oogpunt.

Al met al een VRESELIJKE partij om zaken mee te doen.
Joost mag weten waar je geld naartoe gaat als je al niet weet waar je informatie naartoe gaat, dat de klantenservice helemaal niet in Nederland zit en ze je totaal geen duidelijkheid kunnen geven.

Lange wachttijden, slechte interne processen, slechte procedures, 0 flexibiliteit, privacy schending, onbeleefdheid, geen transparantie

4 reacties

Reputatie 7
Dit gaat toch over zakelijke dienstverlening en niet over consumenten?
Badge
vergeet niet dat je als zzp'er/ ondernemer/ starter (wat hun doelgroep is) je zelf indirect consument bent van het product van iZettle en hun service
Reputatie 7
Gebruiker1541342317 schreef:

vergeet niet dat je als zzp'er/ ondernemer/ starter (wat hun doelgroep is) je zelf consument bent van het product van iZettle en hun service



Je bent inderdaad afnemer maar geen consument.
Badge
zolang mensen maar gewaarschuwd zijn!

Reageer