Consumentenbond.nl
Vraag

Eigen vermogen en huursubsidie

• 11 november 2019
  • 4 reacties
  • 352 Bekeken

Beste 

Ik word uitgekocht door mijn ex partner. Ik krijg bijna 40.000 uit de uitkoop. Nu word dit deze maand of december geregeld. Kan ik in januari wel gewoon huursubsidie krijgen als ik zorg dat het geld onder die 30 duizend grens ligt.?  Ik moet verhuizen en heb geld nodig voor de nieuwe inrichting etc dus het gaat hard zat of betekend dit dat ik heel 2020 geen aanspraak kan maken op huursubsidie door dat ik tijdenlijk een eigen vermogen had van bijna 40.000 euro okal is hij dan onder die 30 duizend grens zit?.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Als je "huursubsidie en eigen vermogen" toetst in Google krijg je direct bovenaan antwoord op je vraag. Ik denk dat ze slechts kijken naar het vermogen op 1 januari van het jaar. 

Ik denk dat ze slechts kijken naar het vermogen op 1 januari van het jaar. 

Zeer juist, Jan.

Reputatie 5
Badge +4

En nog even duidelijk zwart-op-wit

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/huurtoeslag/uw-vermogen-is-niet-te-hoog-voor-de-huurtoeslag/

Badge +8

Hi @Stephanie1992, heb je zo antwoord gekregen op je vraag? Mocht er een reactie bij staan die jou het meest geholpen heeft, zou je deze dan willen aanvinken als ‘Beste antwoord’? Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel een antwoord te vinden! :thumbsup:

Reageer