Consumentenbond.nl

Enorme terugval in schadevrije jaren

• 3 februari 2020
  • 10 reacties
  • 299 Bekeken

Na 33 schadevrije jaren reed ik een deuk in mijn auto. Maar …. ik ging meteen van 33 schadevrije jaren naar trede 10. Heeft iemand een soortgelijke ervaring of kan iemand zeggen of dit klopt, dan wel correct of logisch is??

10 reacties

Volgens mij val je terug naar 10 schadevrije jaren en ik vermoed dat u dat verwart met het nummer van de trede. Zou dat kunnen kloppen?

Dat zou kunnen kloppen. Reaal spreekt idd nergens over trede, maar alleen over jaren. Maar een terugval van 33 naar 10 blijft heel fors of het nu treden of jaren zijn. De premie ging ook fors omhoog bijna 50% !! Is dat normaal, was mijn vraag eigenlijk.

Dat lijkt mij bijzonder fors maar het beste kunt u gewoon bij uw verzekeraar zelf kijken hoe ze eea berekenen. Kijk op de website of bel ze even.

Dat was mijn plan ook, maar ik hoopte vooraf wat meer ‘common use’ te vernemen. Dank voor uw reacties in elk geval.

Reputatie 7
Badge +6

Het blijft een beetje gokken wat wijsheid is  . Daar kunnen ze je inderdaad in adviseren. 

Badge +8

Hi @J.M. Stift, misschien is deze informatie op onze website over de verhoging van de premie na een schadeclaim interessant voor je?

Dank, allen die reageerden. Informatie in artikel Consumentenbond is (ver)helder(end), en de acties m.b.t. schadevrije jaren lijken dus bij alle verzekeraars gelijk. Blijft alleen, dat de verhoging van de premie bij Reaal met bijna 50% erg fors lijkt (maar misschien zit daar ook voor het nieuwe verzekeringsjaar een algemene premieverhoging in verwerkt). Ik ga maar eens uitzoeken wat mijn premie met 10 schadevrije jaren is bij andere verzekeraars, of misschien zelfs bij Reaal :grin:

Reputatie 6
Badge +5

Soms is de deuk zelf betalen voordeliger.

Reputatie 7
Badge +7

Het lijkt heel zinvol dit toch even goed uit te zoeken. Wat het jaren of treden teruggaan betreft en wat de premieverhoging, immers fors, te zien geeft.  Ook al is er veel geautomatiseerd, het blijft toch (controle e.d.) mensenwerk en misschien heeft er bij Reaal iemand en fout gemaakt. Groet Leo.

Reputatie 3
Badge +3

@Wortelstamper 

Mijn zwager zit in de verzekeringen en zegt dat schades tot zo'n 2000 euro het beste zelf betaald kunnen worden.

Dat is op termijn voordeliger als de verhoogde premie en terugval van jaren.

Reageer