Consumentenbond.nl

Ervaring met autopech in het buitenland? Laat het ons weten!

Badge
  • Consumentenbond team
  • 15 reacties
Als je met de auto op vakantie gaat kom je ze geheid tegen: gestrande Nederlanders met pech of autoschade langs de weg. Het kan iedereen overkomen en vooral in het buitenland is het op zo’n moment erg vervelend als je autoverzekering niet de juiste dekking blijkt te hebben.

Hoe zorg je dan voor pechhulp? En hoe ga je door met je vakantie? Er moet veel geregeld worden terwijl je eigenlijk gewoon zorgeloos van je autovakantie wilt genieten..

We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen als het gaat om autovakanties en pech in het buitenland. Liep je tegen problemen op of ben je juist verrast door goede service? Deel je ervaringen, tips en waarschuwingen.

18 reacties

Reputatie 7
Jaren geleden in Frankrijk. We hadden een maand of twee voor we vertrokken een nieuwe auto gekocht. Twee weken voor vertrek kwam er stoom uit, wij naar de garage, alles nagekeken, niets aan de hand. Volgende dag nog meer stoom. Cylinder bleek beschadigd en het kon wel even duren. De vakantie konden we niet meer veranderen i.v.m. collega"s die ook al e.e.a. hadden geregeld. We kregen een leenauto, niet leuk want die van ons had een open dak, deze niet maar hij reed, banden waren goed. Eind van de middag vonden we een leuk hotelletje op een heuvel, dat was maar goed ook want de volgende dag vertikte de auto het. Duwen, helling af en daar gingen we naar het volgende hotel, een bekend adres met leuke eigenaren en een fantastische keuken. De volgende dag zouden we doorrijden naar de Camarque maar de auto deed het weer niet. Nu was hij helemaal niet aan de praat te krijgen. Het was groentenmarkt, er liepen allerlei stevige kerels rond, zij wisten wel een garage. We werden er naartoe geduwd, vlak bij het hotel. De eigenaar had voor het eerst buitenlandse klanten. Hij ging meteen kijken, zag dat de accu toch wel bejaard was maar er was nog iets met de verdeelkap of zo, dat weet ik niet precies maar het was een onderdeel dat hij niet had. Hij ging bellen, is in zijn auto gestapt om in Lyon, ca 60 kilometer, dat onderdeel te halen. Als het niet nodig was zou hij het er weer uithalen, alles zonder kosten. Hij deed het allemaal alleen dus het zou wel een beetje langer duren. Ok, we bleven nog maar een nacht, gelukkig was er nog plaats. Ik had al visioenen van een zeer gepeperde rekening. De volgende ochtend zaten we aan het ontbijt, de man van de garage kwam aanrijden met onze vervangauto, helemaal in orde. Het onderdeel dat niet hoefde te worden vervangen was weer omgewisseld, de rekening bedroeg krap 200 gulden, we kregen van de hoteleigenaar korting, we hoefden de kamer niet te betalen want er was toch geen andere gegadigde en sinds die dagen stonden we daar bekend als les Néerlandais en panne. Een paar marktkoopuli kenden ons ook nog na een paar jaar. Een pechervaring kan ook een leukere kant hebben. Nu heeft de zoon het hotel en restaurant maar het is, net als het dorp zelf, helemaal veranderd.
Reputatie 7
Badge +6
Ik mis bij de checklist controle van de auto . Dat wil de garage maar al te graag , maar bijna iedereen kan dat zelf ook lijkt me. Controleer alle vloeistofpeilen, bandenspanning en werking van de verlichting. Raadpleeg het instructieboekje als iets niet duidelijk is. Controleer de banden op slijtage, scheuren en beschadigingen. Ook de reserveband indien aanwezig.Bij twijfel naar de garage.Oefen thuis het wisselen van een wiel als je dat nog nooit gedaan hebt en niet weet of je het kunt. Eventueel samen met iemand die het weet. Als er vloeistof onder de auto ligt waar hij meestal staat, probeer te ontdekken waar het vandaan komt of laat de garage er naar kijken.
Badge
Bedankt voor alle reacties die we al hebben gekregen! Uit de verhalen blijkt maar weer dat autopech in het buitenland vervelende gevolgen kan hebben. Met de vakantie die voor sommigen net gestart is en voor anderen nog zal beginnen wensen we iedereen in ieder geval een heel fijne en voorspoedige reis toe. Jullie ervaringen hebben onze aandacht en we hebben ook nog wat voorbereidingstips die misschien van pas komen.
Onderstaande mail stuurde ik naar de garage Angeli in Sarzana, Italie.

Ik kreeg nog geen reactie. Mijn AR verzekering bij de SOM en ook de ANWB konden niets voor mij doen, aangezien de overkoepelende SOS het contact maakt met de Italiaanse "zuster SOS" en die bepaalt welke garage / sleepbedrijf wordt ingeschakeld. Contact met die tweede SOS loopt alleen via de eerste.

L S

On saturday the 11th of june 2016 on the autostrada near La Spezia we heard a awful metallic noise, we thought from a frontwheel of our Honda CRV. We stopped at a autogrill and discovered after using our crick that the left frontwheel brake had jammed.

After contact with the SOS of our insurance a big tow truck transported us and our HondaCRV with Caravan from the autostrade to the garage Angeli, via Boettola II 83 in Sarzana, near La Spezia, Italy. The garage was closed and we then had to decide to go to a hotel or let us and the caravan be brought to a camping in the vicinity. Our choice was camping and we paid € 140 for the 11 km!

Monday morning the 13th at 08.00 hr I thought that a simple loosening of the two brakepads of that one wheel would be to be done BUT we had to follow the urgent safety advise from the chef to order and place 8 new brake pads and 2 new brake discs at the rear (!) and signed for € 658,00.

Tuesday the 14th in the afternoon we could restart our way back to the Netherlands.

A couple of 100 kilometers later the frightfull noise started again and we stranded in Hall im Tirol in Austria where the chief mecaniker of Garage Frostmeijer took off the two rear wheels and was very surprised, and we very irritated, to have to show me that the work in Sarzana was not done right ! (NB It was not a problem with the pistons!). He had to work on it one and a half hour and of course I had to pay him for that.

Two days later after a odd 1000 km, without Ány frightening noise anymore!, we were back at home.

So now you will understand that we were at least very, very disappointed of the situation and even vÉry angry when I showed my fotos of the old brake-discs, (that were so urgently advised to be replaced), to my own garage chief, G Vleming, at Maarssen, and he had to say: “no, replacement was nÓt necessary at all”.

I now expect you to refund, at least a substantial, part of the € 658,00.

Before I consider to make any mÓre steps, ! will wait a couple of days for your reaction.

h de Bruijne

[Persoonlijke gegevens in verband met privacy verwijderd door beheerder]
Reputatie 1
Badge
Ik heb een heel andere ervaring en wel met die idiote belastingdienst in Nederland. Ik ben met mijn nog geen 1 jaar oude auto in Belgie. Na bijna de hele dag geparkeerd gestaan te hebben wou de auto rond 16.00 niet starten. Was helemaal "dood" Er bleek een dealer in de buurt. Die heeft de auto opgehaald. Aangezien ik enkele dagen later weer daarheen moest liet ik mijn auto daar voor onderzoek staan (had nog garantie) en kreeg een leenauto mee. In Nederland loop ik in een politiecontrole. Fout natuurlijk want ik reed in een buitenlandse auto en daar was in Nederland geen BPM op betaald. Foei! .Ik kreeg een brief dat ik dat had moeten aanmelden en toestemming vragen. Ja hoor. s'middags 17.00 even schriftelijk toestemming vragen bij de belastingdienst. Na wat heen en weer geschrijf. heeft men het uiteindelijk erbij gelaten.
vorog jaar probleem in zuid Frankrijk gehad met hefdak. We hebben er werkelijk 4 dagen van terugbellen naar de ANWB voor nodig gehad om bij hun duidelijk te krijgen wat er aan de hand was en wat er nodig was. Er zou telkens teruggebeld worden hetgeen natuurlijk niet gebeurde. Puinhoop dus. Hebben het uiteindelijk met behulp van iemand op de camping (waar gelukkig stonden) het euvel verholpen. Klinkt leuk ANWB maar je hebt er weinig aan.
Augustus 2013 had ik een aanrijding in België. Een vrachtwagen reed achter op mijn caravan toen ik langzamer ging rijden om links van de weg een inrit te zoeken. Het was een drukke provinciale weg en omdat er geen persoonlijk letsel was kwam ik met de chauffeur van de vrachtwagen over een om 100 meter. verder op een parkeerplaats te gaan staan om de schade formulieren in orde te maken. Dat ging allemaal goed, terwijl ik mijn verzekering aan het bellen was om de caravan te bergen heeft de chauffeur van de vrachtwagen het schadeformulier al ingevuld waarna ik mijn deel heb ingevuld. Ik had wel gezien dat de chauffeur de opmerking had geplaatst dat ik onverantwoord hard had afgeremd, om geen onnodige heibel te scheppen ben ik daar niet op in gegaan. Voor mij was het, "achter op een ander rijden altijd fout". Dat was dus mijn fout, In België hanteert men de regel, geen lichamelijk letsel dan is het schadeformulier maatgevend. Ergo, caravan total los, elektrische fiets total los en schade aan de auto van € 1845,-- en geen rode cent gebeurt.
Vorig jaar oktober reden we terug van onze vakantie in Italie dor de Gotthardtunnel. In het begin van de tunnel hoorde ik een gesis, net alsof iemand met een compressor in de tunnel bezig was. Even later gaf het lampje van tractioncontrol een seintje en daarna de bandenspanningsindicator van de BMW 3 F30.

Een lekke band dus, net toen we de tunnel inreden. Dankzij de rumflat banden konden we doorrijden. Uit de tunnel gekomen direct de eerste afslag genomen (Goeschenen) en bij het treinstation de auto geparkeerd.

Eerst de ANWB gebeld, die vroeg om de locatie. Treinstation Goeschenen dus, maar dat kon men niet vinden. Na enige minuten zoeken (telefoonkosten lopen door) vond met de locatie. Maar men zag in het systeem dat ik wel ANWB lid, maar geen wegenwachtlid was, dus kon men helaas niets voor mij doen.

Daarna de reisverzekering gebeld van ING. Men zag in het dossier dat ik was aangemeld door de ANWB maar men kon niets doen. Ik moest de BMW alarmservice bellen. Deze zag dat er een dossier was aangemaakt met dit pechgeval. Erg mooi dat de hulpdiensten daarin samenwerken. Scheelt een hoop extra uitleggen en gedoe.

Omdat ik lid ben van de BMW service (krijg je gratis bij de aanschaf van een (gebruikte) BMW tot 5 jaar) werd de dichtstbijzijnde BMW dealer gebeld. Deze kwam de auto na ca 45 minuten ophalen met een ambulance en kregen we in de cabine een ritje naar de BMW dealer.

Daar bleek dat men alleen maar winterbanden in de juiste maat had en geen runflat types.(!?!) Als we tot de volgende dag bleven, kon in de middag de juiste banden worden geleverd.

Omdat we op weg waren naar huis en geen zin hadden in een langere vakantie in een industriestaat in de bergen,besloten we de winterbanden er onder te laten leggen. De reisverzekering gaf wel aan dat de overnachtingskosten voor hun rekening was. (tot een 4 sterren hotel) Een bijdrage in de kosten van de winterbanden zodat we niet hoefden te ovenachten, was (begrijpelijk) niet mogelijk. Na een uur vervolgden wij onze weg naar Nederland met twee winterbanden op de achterwielen.

Al met al hadden we eerst het gevoel van het kastje naar de muur te worden gestuurd, maar gaf de BMW service toch een goed gevoel. Een rekening voor het afslepen en vervoer naar de BMW dealer heb ik niet gekregen. Servië van het merk.
Reputatie 7
Badge +6
Het is niet altijd simpel om te herkennen wat de oorzaak van een bepaald geluid is. Toen het probleem in Duitsland flink erger geworden was , had uw eigen garage mogelijk ook direct kunnen zien wat er loos was. Wel prettig dat dit doorrijden achteraf geld bespaard heeft. Meestal pakt dat andersom uit en gaat er dan veel meer kapot wat voorkomen had kunnen worden. Ik zou alleen met een bijgeluid op vakantie gaan als ik zeker wist , dat het geen kwaad kon.
vorig jaar wilden mijn vrouw en ik samen met vrienden naar de Bodensee om daar lekker de vakantie door te brengen. Mijn vrouw rijd normaal altijd in onze auto en zei voor de vakantie al dat er een raar geluid in de motor zat. Na diverse autokenners dit niet konden bevestigen dan toch maar naar de Opel garage Havik Auto Alkmaar. Daar werd de motor met de computer uitgelezen maar zonder een werkelijk goed resultaat. De auto laten staan omdat de monteur de koude start wilde horen waar hij in de loop van de ochtend de conclusie had getrokken dat het vliegwiel los zat. het wer me even koud om het hart want deze reparatie had men al eerder in 2011 uitgevoerd voor de somma van € 2200. Aangezien hij geen tijd had om deze reparatie voor de vakantie uit te voeren heb ik besloten om toch met caravan richting Zuid Duitsland te gaan onder het mom van "we zien wel waar de auto strand".

Dit ging eigenlijk harstikke goed echter er waren af en toe toch wat geluiden die ik ook vreemd vond. Eindelijk op de plaats van bestemming kwam er tijdens het verplaatsen van de auto een blikken geluid en rook onder de motorkap vandaan. Anwb gebeld en binnen 20 minuten was er een sleepdienst die me naar Garage Martin in Stockach bracht. Daar werd geconstateerd dat de pully van de getande riem het had begeven waardoor er voor de som van € 400 aan arbeidsloon en onderdelen de auto weer piekfijn in orde was. Terug op de camping hoorde mijn vrouw meteen dat "het geluid" uit de motor was verdwenen.

Ik vind dat we een betere behandeling hebben gehad in Duitsland, bovendien was het de juiste diagnose en bespaarde me € 1800.
Ik heb nog nooit autopech gehad, ook niet tijdens alle jaarlijkse lange kampeer- en andere vakanties (als alleenstaande atechnische moeder met kinderen) door heel Europa. Maar ik rijd dan ook al ruim 40 jaar in een Toyota.

Maar er is wel eens, heel lang geleden, een zijraampje volledig ingeslagen, toen we 1 nacht in een hotelletje in het centrum van Barcelona doorbrachten. (De auto lag vol met kampeerspullen e.d., maar er is niets gestolen behalve een fles mineraalwater). Wij spraken geen Spaans, kenden Spanje nauwelijks een paar dagen, en hadden helemaal nergens een Toyota garage gezien. Ook niet in Frankrijk trouwens. Niemand kon ons vertellen of er een was, in of rond Barcelona. Met plakplastic het zijraam min of meer dichtgemaakt en op naar onze volgende stop: Andorra. Het eerst wat we zagen bij het naderen van de stad Andorra was een groot "Toyota" bord. De volgende ochtend naar de bijbehorende garage gereden en wat bleek? Er was net de dag daarvoor een auto neergestort vanaf een bergweggetje. De bergingsdienst was er al geweest en het bleek om precies hetzelfde type Toyota te gaan als waar ik in reed. Het enige dat nog intact was... ja inderdaad, datzelfde zijraampje. Nog diezelfde dag werd mijn raam vervangen. Ik had altijd de reis- en credietbrief (zo heette dat toch?) van de ANWB bij me en dacht dat ik die nu eindelijk zou kunnen gebruiken. Maar nee: het raam kostte niets, en het werkloon bijna niets.

Wat dat 'geluk bij een ongeluk' gekost heeft aan de inzittenden van de verongelukte Toyota, daar heb ik elke keer als ik in die auto stapte aan gedacht.
Goedemiddag,

Ik heb een heel recente ervaring. Was op weg met auto en caravan even ten zuiden van de Gotthardtunnel op de A2 in Zwitserland afgelopen maandag 13 juni, toen mijn nog geen 3 jaar oude auto door onverklaarbare reden een knik maakte en daardoor uit balans raakte. Wij kwamen in een soort catwalk terecht en het eind was grote schade aan auto en caravan. Gelukkig kon het achteropkomend verkeer op tijd stoppen, zodat er geen derden bij betrokken waren. Mijn eerste reactie was de ANWB te bellen met pijn en moeite gezien de omstandigheden, maar de telefoniste was kennelijk onervaren, stelde rare vragen en aan het eind kwam ik niet verder. Ook de Opel assistence lijn gebeld, maar ook kwam ik niet verder dan vragen zonder oplossing. Door de politie werden wij afgevoerd naar het politiebureau- de macht over het stuur verloren en moest ik 900 franc cash betalen. Er werd meegelopen naar de bank tegenover. Via Eurocross (waar ik goed ben geholpen en dat geld ook voor de garage in Airolo) is een overnachting geregeld en de volgende dag een huurauto (voor max. 2 dagen). Vanmorgen kontakt gehad met Centraal Beheer waar de auto all risk verzekerd is en daar bleek dat men met de aangekoppelde caravan niets wil doen (alleen wanneer er schade door derden is toegebracht-dat kunnen ze immers weer terugvorderen). Zo heb ik dat niet uit de polisvoorwaarden gelezen. Een WA- verzekering voor een 13 jaar oude caravan (die ik onlangs voor €9500 heb gekocht), zou ook niet tot vergoeding hebben geleid. Een verzoek om de huurauto met 1 dag te verlengen, omdat dan het autoherstelbedrijf (waar de voertuigen (over plm. 10 dagen) naar toe worden getransporteerd voor inspectie en e.v. herstel is afgewezen door Interpolis die daar kennelijk over gaat. Een doorlopende reisverzekering die ik bij Interpolis al jaren heb, heeft ook niet positief gereageerd (b.v. schade aan een elektrische fiets achterop de caravan). Centraal Beheer heeft verder aangegeven ook de boete als een privé-zaak te beschouwen. Al met al vandaag heel teleurstellend, na alle emotie en stress en bevestigt nogmaals dat verzekeringen alleen tuk zijn op de premies, maar verder........praat me er niet van.
pech in benicarlo ,met oudere terracan + 8jaar autoverzekering hyundai pechdienst ,als je je auto daar onderhouden laat.direkt verzekerd gebeld ,doorverbonden met eurocross ,prima geholpen binnen het uur hulpdienst met oprijwagen ,30km verder naar hyundai dealer daar gelijk gemaakt ,nieuwe accu en nieuwe dynamo.Slechts de reparatie moest worden betaald ,geen sleepkosten.

erg tevreden

ontevreden over hulpdienst anwb met de caravan ,voorraam stuk in marbella ,anwb stuurde geen nieuw raam was te gevaarlijk om op te sturen ???kwam een hulpdienst met oprijwagen ???voor een raamreparatie........even raden ...........duktape jajajaa terwijl wij nog 3 weken daar zouden verblijven ,dus een nieuw raam was welkom geweest ,vanaf die tijd geen anwb meer maar dealer hulp is altijd goed

anwb hulpdienst voor voertuigen ?nee liever niet meer.

Als je met de auto op vakantie gaat kom je ze geheid tegen: gestrande Nederlanders met pech of autoschade langs de weg. Het kan iedereen overkomen en vooral in het buitenland is het op zo’n moment erg vervelend als je autoverzekering niet de juiste dekking blijkt te hebben.

Hoe zorg je dan voor pechhulp? En hoe ga je door met je vakantie? Er moet veel geregeld worden terwijl je eigenlijk gewoon zorgeloos van je autovakantie wilt genieten..

We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen als het gaat om autovakanties en pech in het buitenland. Liep je tegen problemen op of ben je juist verrast door goede service? Deel je ervaringen, tips en waarschuwingen.

Geplaatst door Nanni op Mei 27, 2016.
Geachte dames, heren,

Ja, een verschrikkelijke ervaring.

Bij mijn vrouw werd in 2007 borstkanker geconstateerd, die in 2011 terugkwam. Wij waren op de terugreis van een korte vakantie met onze caravan in Luxemburg op de hoogte van Houffalize in Belgie. De snaar van onze auto begaf het op de snelweg en konden daardoor geen meter meer rijden.

Vanwege een bij mijn vrouw plotseling opgekomen ontsteking, hadden wij In Nederland die middag een afspraak bij de oncoloog kunnen maken in zijn drukke agenda, welke voor ons uiteraard zeer belangrijk was.

De ANWB gebeld en precies de locatiegegevens doorgegeven: kilometerpaaltjes, borden etc. Maar neen hoor, de plaats Houffalize in Belgiie werd maar niet herkend...?! Wij moesten 4 X bellen voordat er iemand bij 'onze ANWB' beschikbaar was die Franse taal voldoende machtig was om te begrijpen wat er aan de hand was. Men bleek steeds de verkeerde garage onze gegevens en machtiging doorgegeven te hebben.

Wij hadden geen moeite met de taal, de ANWB kennelijk wel. Al met al nam de wachttijd toe tot 7 hele uren in de stromende regen!!

Een idee van die 'garage' waar wij achtergelaten werden? Allemaal total loss wagens, een C-locatie. Sterker nog: tijdens onze wachttijd, werd er door enkele mannen een auto gestolen met achterlating van een woedende garagehouder. De stemming werd er dus niet beter op.

Weet u wat er nu zo erg was? De vervangende auto -ons model en splinternieuw!- stond op hetzelfde terrein als waar onze auto met caravan naartoe gebracht was.....100 meter bij ons vandaan, achter een lege garage. Maarja, de toestemming van die almachtige autoclub hè........

De ANWB moet mij nog steeds haar excuses aanbieden voor die idioot lange wachttijd.

Ja, alleen aan mij, want mijn vrouw kan die excuses niet meer meemaken; zij overleed helaas op 27 oktober 2015,

Hoogachtend,

E.A.M. UIjlings.

(Pas ANWB-lid sinds 1975.......)
2 naar geleden zouden wij onze zoom die in Italie met de camper stond aflossen. Wij hebben zelf 2 auto's,beide met anwb pechhulp.Met de auto met pechhulp in het buitenland zijn wij naar Italie gereden. Onze zoom en schoondochter en kleinkind van een half jar oud zijn dezelfde middag met onze auto weer terug naar Nederland gereden. In Duisland is rond middernacht de dynamo kapot gegaan en stonden ze dus langs de weg met een kapotte auto

De anwb wilde ondanks de buitenland pechhulp en ondanks mijn smeektelefoontje (een klein kind in de auto) niet helpen omdat mijn zoom niet de eigenaar en dus ook niet degene was die de pechhulp had afgesloten.

Ik hoef u toch niet uit te leggen hoe zwaar ik teleurgesteld was over de anw
Reputatie 7
Badge +6
Dacht u dat de garage schuld zou bekennen als u de defecte V-snaar had getoond ? Ik acht die kans niet groot. Ze weten het meestal wel zo de draaien, dat het niet aan hun heeft gelegen en probeer dan maar het tegendeel te bewijzen. Maar ook bij een brekende snaar hoeft er geen motorschade te ontstaan als u regelmatig op de meters en/of controlelampjes let. Overigens , was dit wel een V-snaar ? In moderne auto's zijn die vervangen door platte riemen.
Enkele jaren geleden op weg naar Italië autopech in Basel gehad. Via de sleepdienst naar een garage van ons merk auto gesleept. Dit alles keurig afgehandeld. V-snaar gebroken en de motor behoorlijk kapot. Dit zou langer duren dan een paar dagen. De garage heeft van alles uit de kast gehaald om ons te helpen aan vervangend vervoer welke ook de caravan kon trekken (pluimpje voor hen). Nog steeds alles uitstekend geregeld. Een geweldige vakantie gehad en op de terugweg onze auto weer. Gerepareerd en gewassen stond hij op ons te wachten. De rekening moesten wij echter contant /via pinnen betalen. Nou ja, geen probleem gelukkig.Bij thuiskomst meteen naar onze garage gegaan omdat het om een bijna nieuwe v-snaar ging die toch langer dan een half jaar mee moet kunnen. Helaas alles zelf moeten betalen enkel en alleen omdat wij de oude niet mee terug hadden genomen.Dus mensen - een tip: als je auto in het buitenland nieuwe onderdelen nodig heeft - NEEM DE OUDE MEE TERUG als het gaat om onderdelen die eigenlijk nog lang niet aan vervanging toe zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Lang geleden , dus minder relevant , maar meermalen pech in Italie en Duitsland gehad . Zelfs een keer twee keer op dezelfde dag. Maar altijd mezelf kunnen redden.Eerst een vastgeroeste wielremcilinder waardoor de rem vastliep. Met hangen en wurgen op zaterdag een garage gevonden die geen tijd had, maar me wel een nieuwe cilinder wilde verkopen en gereedschap wilde lenen zodat ik de reparatie bij hun voor de deur kon uitvoeren. Enkele uren later viel de motor stil. Uit onderzoek bleek een defecte benzinepomp , die ik reserve bij me had omdat ik wist dat die dingen bij dit type auto onbetrouwbaar waren.De dealer verklaarde me voor gek dat ik die als reservedeel in de auto wou hebben....... Na vervanging ter plaatse ook weer opgelost, Handig als je zelf wat van autotechniek weet. De laatste kwart eeuw nooit meer pech gehad . ook niet in Nederland, behalve meermalen een lekke band. Daarom wil ik bij elke nieuwe auto een thuiskomwiel en geen spuitbus.

Reageer