Consumentenbond.nl
Beantwoord

Extra kosten bij pinnen in winkel, mag dat nog?

• 16 juli 2019
  • 3 reacties
  • 1246 Bekeken

Vorige week betaalde ik op een festival 25 cent extra om kluishuur te betalen met mijn pinpas. Die extra kosten, mag dat nog?

Op https://retailtrends.nl/news/47922/-verbod-op-kosten-voor-pinnen-in-winkels lees ik dat het vanaf 18 januari 2018 niet meer mag, maar ik heb verder geen (betrouwbare) bronnen kunnen vinden.

Toen ik de kluishuurorganisatie (lockerboys b.v.) hierover mailde met het verzoek de 25 cent terug te storten, te stoppen met de extra kosten, en afwachtend op een reactie, kreeg ik wel mijn 25 cent teruggestort, maar geen reactie. :')

Kent iemand misschien een meldpunt, van de Consumentenbond of elders, waar we dergelijke zaken zouden kunnen melden?
icon

Beste antwoord door Imke 24 juli 2019, 13:45

Hi @Peter van der Veeken, op de website van pin.nl staat ook dat winkeliers geen extra kosten meer mogen vragen voor een pintransactie. Misschien kun je hier ook terecht voor een melding hierover? Ik heb je signaal hier, bij de Consumentenbond, in ieder geval intern doorgegeven!
Bekijk origineel

3 reacties

@Peter van der Veeken
Te idioot gewoon voor woorden. Die festival organisatie moet juist blij zijn dat je komt pinnen.
Dat scheelt hun het tellen van al dat geld.
En het brengt de veiligheid van hun medewerkers niet in gevaar.
Doordat er iemand een overval doet op de kassa.
Goed dat u dat kleine bedrag hebt terug gehad.
Maar raar dat ze geen reactie erbij gegeven hebben.
Het doet mij vermoeden dat u alleen, die 25 cent hebt terug gehad, en al die andere mensen niet.
Wie niet klaagt heeft dus bij deze organisatie pech.
Bijna niemand vraagt meer extra € 0,25 aan pinkosten.
Badge +8
Hi @Peter van der Veeken, op de website van pin.nl staat ook dat winkeliers geen extra kosten meer mogen vragen voor een pintransactie. Misschien kun je hier ook terecht voor een melding hierover? Ik heb je signaal hier, bij de Consumentenbond, in ieder geval intern doorgegeven!
Reputatie 7
Makkelijk bijverdiend maar het mag inderdaad niet meer. Als iedereen het bedrag gaat terugvragen hebben ze een probleem.

Reageer