Consumentenbond.nl

Extreme premiestijging? Meld het hier!

  • 3 oktober 2018
  • 81 reacties
  • 10566 Bekeken


Toon eerste bericht

81 reacties

@Aalita Een verkoper van producten mag van alles wijzigen in zijn voorwaarden, daarom kun je er dan ook per direct vanaf als er een wijziging plaats vindt en kun je bij naar andere verzekeraar overstappen.
Dat is inderdaad hun goed recht. Maar dergelijke extreme prijsstijgingen zijn van de zotte. Er zijn ook grenzen en op deze manier verlies je naar mijn mening alleen maar klanten en hun vertrouwen. Een overstap zal ik zeker doen.
Beste Bert en Aalita (sorry voor de in de haast geschreven verspreking),

Het gaat om: (als) je er toch niet onderuit kunt. En om: het gaat niet over premies maar over verlengen lopende hypotheek.
Je hebt wel gelijk dat je altijd moet vergelijken met andere aanbieders. Bij hypotheek loop je dan tegen externe kosten aan die mijns inziens de blik van CENTRAAL BEHEER vertroebelen.
Ook ik kwam er helaas te laat achter dat CB zijn premie enorm heeft verhoogd. De opstal met 27% en de inboedel met 37% . Dat doen ze dan ook nog niet erg netjes. Gebruikelijk krijg je een brief van je verzekeraar waarin wordt uitgelegd waarom de premie verhoogd wordt en met hoeveel . CB kiest er echter voor je een mail te sturen met alleen de nieuwe bedragen voor het nieuwe jaar. Als je dat dan niet direct naast de oude legt valt je pas bij de afschrijving op dat de bedragen wel enorm verhoogd zijn....en dan zit je er weer een jaar aan vast... domme korte termijn politiek en totaal niet klantvriendelijke aanpak. Na dit jaar stap ik natuurlijk alsnog over.
Reputatie 7
Badge +5
@Prb Ik vraag me af of dat wel mag, als voorwaarden veranderen, hoor je voor de wijzigingen nieuwe voorwaarden te krijgen, want dan kun je per de ingangsdatum van die nieuwe voorwaarden opzeggen.
Mogelijk dat anderen hier duidelijkheid over kunnen geven.

Achteraf toesturen lijkt me niet de bedoeling, want dan kun je niet meer, niet akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden en opzeggen.

Ik zou nog maar eens bellen of je er nu nog direct vanaf kunt, want je bent niet van te voren op de hoogte gebracht van een voorwaarden wijziging / contractswijziging.
Badge +6
👉🏼 Bekijk hier ons nieuwsbericht over premiestijgingen.
@Bert De voorwaarden zijn niet gewijzigd, alleen de kosten. Daar is wel van tevoren een mailtje over gestuurd, maar dat bevatte alleen de nieuwe premies. Geen melding over de premie stijging of uitleg waarom.

Reageer