Consumentenbond.nl

Extreme premiestijging? Meld het hier!

• 3 oktober 2018
  • 81 reacties
  • 10566 Bekeken

Toon eerste bericht

81 reacties

Graag wik ik ook een melding maken van #Centraal Beheer Achme . Ook hier een mega premiestijging bij Centraal Beheer Achmea. Per mail krijg je even de mededeling dat de verzekering op 1 april 2019 wordt verlengd en daarnaast ook de Woonverzekering is vernieuwd en de premie verandert. Ze zijn verder erg onduidelijk en nonchalant over de bijna 50 procent hogere premie! Daar kom je pas achter als je het zelf uit gaat pluizen! Mafia praktijken noem ik dat! En dan ook nog even de pakketkorting laten vervallen, tuinverzekering en glasschade ineens erbij wat ik niet nodig heb. Om maar niet te spreken over het huishouden ineens op 3 personen zetten. #Consumentenbond, ik hoop dat jullie hier echt iets aan gaan doen, want dit zijn wel erg vergaande premiestijgingen!
Beste Anita,

CENTRAAL BEHEER is inderdaad verre van transparant in hun doen en laten. Ze gaven mij de afgelopen jaren en ook nu nog geen, zeer laat en/of verkeerde informatie. Ik had nochtans zeer concrete vragen gesteld. Omdat het niet over premieverzekering gaat is het voor de hand liggend er een afzonderlijk item van te maken.
Mafiapraktijken zou ik het niet noemen. Wel erg Amerikaans kapitalistisch om te denken dat ze je eenmaal bij de kladden hebben je er toch niet onderuit kunt. De Amerikaanse uitdrukking hiervoor laat ik maar achterwege.
Overigens zal ik mijn woonverzekering bij CENTRAAL BEHEER ook eens kritisch tegen het licht houden en vergelijken met wat anderen te bieden hebben
Reputatie 7
Badge +5
@Aalita Een verkoper van producten mag van alles wijzigen in zijn voorwaarden, daarom kun je er dan ook per direct vanaf als er een wijziging plaats vindt en kun je bij naar andere verzekeraar overstappen.
@Aalita Een verkoper van producten mag van alles wijzigen in zijn voorwaarden, daarom kun je er dan ook per direct vanaf als er een wijziging plaats vindt en kun je bij naar andere verzekeraar overstappen.
Dat is inderdaad hun goed recht. Maar dergelijke extreme prijsstijgingen zijn van de zotte. Er zijn ook grenzen en op deze manier verlies je naar mijn mening alleen maar klanten en hun vertrouwen. Een overstap zal ik zeker doen.
Reputatie 7
Badge +7
We zijn inmiddels een aantal maanden verder, maar nog steeds komen er meldingen binnen. Zo ook deze per e-mail:

Deze week heb ik een e-mail aankondiging van CB gekregen met betrekking tot de voortzetting van mijn woonverzekeringen per 01/03/2019 (opstal/inboedel/aansprakelijkheid). Er wordt getracht mij een sterk veranderde set van verzekeringen in de maag te splitsen, zonder dat ik om deze veranderingen gevraagd heb. Een aantal dekkingen worden inderdaad wat verbeterd, maar wel gepaard gaande met een drastische premieverhoging van 127,48 euro per kwartaal naar 65,78 euro per maand. Hierover heb ik contact opgenomen met CB, maar er viel niet over te onderhandelen. De verhoging wordt door CB volledig erkend, maar voor de rest wordt er niet eens een poging gedaan mij als klant te behouden ondanks dat deze verzekering al bijna 30 jaar bij hun ondergebracht is. Klantenbinding is klaarblijkelijk geen bestaand begrip meer bij CB.
Ik ga opzoek naar een meer klantvriendelijke verzekeraar.
Reputatie 7
Badge +5
Goed verhaal @Monique

Als aanvulling hierop deel ik nog mede dat onze opstalpolisjaarprolongatie van de VVE waar ik voorzitter en Financieel Adviseur van ben is verhoogd van € 336,80 (november 2017) naar € 349,42 (november 2018). En dat is fatsoenlijk!

Als ik de verhalen hier zo lees dan ben ik kennelijk de enige geweest die Centraal Beheer destijds ooit terug in hun hok heb kunnen sturen bij de premieverhoging tot € 536,- die ik toen ook heb gehad voor onze opstalpolis. Sterker nog, onze premie is toen zelfs verlaagd waarschijnlijk door interne fouten bij Centraal Beheer.

Daarbij onderschat ik overigens de invloed die de Consumentenbond daar op heeft gehad zeer zeker niet met nog een woord van dank richting @Marlies Feytens die ik ooit heb beloofd haar op de hoogte te houden wat ik bij deze doe.

Ik heb nu overigens opnieuw ruzie met Centraal Beheer omdat ik op kom voor een jongen die zonder reden grof mishandeld is door de politie die is verzekerd tegen aansprakelijkheid bij Centraal Beheer terwijl die jongen zelf een Rechtsbijstandspolis heeft bij Centraal Beheer.

Je voelt hem al aan komen, belangenverstrengeling dan wel een belangenconflict. Leuke zaak en een kolfje naar mijn hand met mijn schade-ervaring van tientallen jaren bij een aansprakelijkheidsverzekeraar.

Maar ..... off-topic en dus ga ik daar niet uitgebreider op in.

Reageer