Factuur ontvangen van een nooit door ons besteld product

• 18 March 2022
  • 7 reacties
  • 317 Bekeken

Vandaag ontving ik van Klarna Bank, Antwoordnummer 3003, 3109 Schiedam een herinnering van een factuur over producten die wij NOOIT hebben besteld!

Wij kennen deze firma niet en ook de ten naam stelling Geert Leusink is onjuist.

Wel het postcode en adres.

Wij zijn niet voornemens dit te betalen.

Er wordt gesuggereerd dat binnen 14 dagen € 167,95 betaald moet worden omdat er daarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening worden gebracht en na nog niet betalen buiten gerechtelijke incassokosten van € 40,00.

• Het gaat over 2 beschreven producten:
    Nike Paris trainingspak Daes zwart rood € 112,98
  • Adidas Real Madrid Trainingsset 2021-2022 Dames Zwart € 53,98
  • Servicekosten € 0,99

Ik ga de zgn klarna.nl/klantenservice NIET benaderen om zgn antwoorden te krijgen op de meest gestelde vragen.

Graag uw onderzoek in deze oplichting praktijk en advies.

Met vriendelijke groet,

GW Leusink

* Privégegevens verwijderd door beheerder *

7 reacties

Als u uw naam en adres zo rondstrooit op een openbaar forum op internet moet u niet verbaast zijn dat uw gegevens dan ook gebruikt worden door criminele figuren. Het is verstandig als u uw gegevens daar weghaalt.

U kunt zich natuurlijk bij Klarna melden en in gesprek gaan hoe eea opgelost kan worden maar u kunt de incassoprocedure natuurlijk ook met vertrouwen tegemoetzien want ze zullen geen bewijs kunnen overleggen dat u die spullen heeft besteld.

Misschien wordt het tijd om nieuwelingen op dit forum expliciet een venster te laten aanklikken waarin ze beloven geen persoonlijke data te delen en om het eerste bericht van iedereen te modereren vóór publicatie.
Mooi huis Leusink! Het boogje links van het grote raam vind ik wat kitscherig.

Reputatie 6
Badge +5

Misschien wordt het tijd om nieuwelingen op dit forum expliciet een venster te laten aanklikken waarin ze beloven geen persoonlijke data te delen en om het eerste bericht van iedereen te modereren vóór publicatie.

Ik denk dat TS mogelijk contact met CB verward met de algemene toegankelijkheid van dit forum. Lijkt een vraag die zo gesteld kan worden aan een juridische afdeling van CB

Ik denk dat TS mogelijk contact met CB verward met de algemene toegankelijkheid van dit forum. Lijkt een vraag die zo gesteld kan worden aan een juridische afdeling van CB

En die is inderdaad telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren. In tegenstelling tot de moderatie die er blijkbaar mee opgehouden is.

Ik zou de brief retour afzender sturen met de mededeling. “Onbekend op dit adres”

Ik zou de brief retour afzender sturen met de mededeling. “Onbekend op dit adres”

Wat is daar dan het voordeel van boven Klarna opbellen en zeggen dat je de verkeerde te pakken hebben en dat je graag wil zien op basis waarvan ze veronderstellen dat jij dat besteld hebt en in ontvangst genomen? Doe je niets starten ze een incasso, die je ongetwijfeld met vertrouwen tegemoet kunt zien, maar het kost ook tijd en moeite.

In dit soort zaken kies ik voor de optie met een handvat.
Sturen ze een brief, krijgen ze een brief retour.

Ook best kans, dat iemand het op dat adres in ontvangst heeft genomen zonder dat de bewoners het weten.

Reageer