Failliete zorgverzekeraar

• 14 November 2021
  • 6 reacties
  • 109 Bekeken

Wat gebeurt er als er een zorgverzekeraar failliet gaat? Deze vraag komt bij me op sinds er ook totaal onverwacht een energieleverancier failliet is gegaan. 
De financiële stevigheid van een zorgverzekeraar zit naar mijn mening niet in de zorgvergelijkingssites. Dat was bij  Gaslicht.com en Welkom Energie evenmin. 

6 reacties

Dan ben je onverzekerd totdat je zelf een nieuwe hebt genomen.

bron.

Reputatie 7
Badge +6

De solvabiliteit van verzekeraars wordt in de gaten gehouden door DNB . Ook hier is Google je vriend . 

Als er ook zorgverzekeraars met de prijzen gaan stunten ga ik erover nadenken. Nu is de solvabiliteit bewaakt en zie ik geen enkele exposure naar vreemde schommelingen aan de uitgaven kant. Echt een hele andere markt.

Hoe goed zijn de aannames van DNB?

Jaarpremie vooruitbetalen komt voor mij toch in een ander licht te staan, zeker bij wazige budgetverzekeraars….

@A.A.G. Soons Aannames? Verzekeraars dienen aldaar hun complete administratie te overleggen en te laten controleren. Dit zijn geen aannames.

En al die wazige (?) budgetverzekeraars zijn allemaal onderdeel van een van de grote partijen. In essentie zijn er eigenlijk maar zo'n 5 verzekeraars in dit land. Vandaar ook het gebrek aan echte concurrentie.

Reputatie 5
Badge +4

Alle zorgverzekeraars, incl. de kleine:

Reageer