Consumentenbond.nl

Fietsverzekering kan niet opgezegd worden bij verkoop fiets

• 4 januari 2021
  • 5 reacties
  • 302 Bekeken

Ik heb een fietsverzekering voor 3 jaar afgesloten bij Allianz. Nu heb ik mijn fiets ingeruild bij aanschaf van een nieuwe fiets. Ik wilde de verzekering overzetten naar mijn nieuwe fiets maar Allianz geeft aan dat dit niet kan. Ik kan hem niet overzetten maar krijg ook geen geld terug.

Kan dat zomaar?

5 reacties

Nee, niet zomaar. Eea moet beschreven zijn in de voorwaarden. Ik heb mijn eigen fiets verzekeringen overigens net na een jaar met een jaar verlengd. Heeft u in één keer voor drie jaar betaald?

Reputatie 7
Badge +6

Er was in het verleden grote kritiek op verzekeraars wegens lange looptijden en stilzwijgende verlengingen . Veel polissen zijn daarna ( vaak na een jaar ) maandelijks opzegbaar geworden  . Kijk in de polisvoorwaarden . Als je zelf vrijwillig voor drie jaar gekozen hebt in ruil voor lagere premie , dan zal daar weinig aan te doen zijn .

Ik heb net de kleine lettertjes gelezen. Dat had ik eerder moeten doen :-( want dan had ik deze polis niet gekozen. Toch blijf ik het vreemd (lees: unfair) vinden dat dit niet duidelijker vermeld word als ze de 3-jaar optie pushen.

Dus helaas pindakaas, niets aan te doen. En geen Allianz meer voor mij in de toekomst

Reputatie 7
Badge +6

Verzekeraars hebben heel veel regeltjes waar verzekerden niet blij van worden . Voor een deel nodig om de premie laag te houden en winst te maken . Helaas kijken ze hoofdzakelijk naar eigenbelang waardoor er ook regeltjes zijn die onnodig nadelig voor hun klanten zijn .

Ik weet niet beter.
Nieuwe fiets kopen en verzekering aanvragen voor de duur die je wenst.
Premie betalen aan de hand van de prijs van de fiets voor de hele periode ineens.
Daarna kun je niets meer wijzigen.
Is me wel opgevallen dat bij de fietsenmaker dezelfde verzekering maar 3 jaar kon en online 5 jaar.
Verlengen kon na 5 jaar, maar is door de hoge prijs en lage dagwaarde geen waar voor mijn geld.

Reageer