Fikse prijsverhoging betaalpakket ABN AMRO Bank


Badge

Vandaag een brief ontvangen van de ABN AMRO Bank. 

Per 1 oktober gaan ze de bankkosten anders berekenen. Dat betekent voor ons dat we van € 5 naar € 10,50 per maand gaan.

Meer dan 100% duurder.

Maar wat producten opzeggen die ze eerst gratis aanraadden. Belachelijke prijsverhoging 


64 reacties

Voor de 2e keer in 14 dagen langdurig storing bij de ABNAMRO.
We kunnen nu al 12 uur geen geld meer overmaken.
 

Ja @A. Deen weer naast de rails, 3x al.  
dan maar Of-Topic: volgens mij heb je het leesplankje 1e klas overgeslagen,

voor als je dit ook niet begrijpt begint bij: aap noot mies.(wel hard op lezen anders leer je het nooit)

wel snel lezen want dit bericht verwijderd zich zelf. Binnen uur.🤣

Voor de meelezende Forumleden excuus voor deze reactie.

De (mee)lezende forumleden zouden je excuses best willen aanvaarden als je dan ook stopt met off topic reacties plaatsen. Maar aangezien je cognitieve vaardigheden je blijkbaar niet ondersteunen bij het begrijpen wat het probleem zien wij het somber in.

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Ja, @A. Deen (met wij bedoel je dan ik het Forum? weer naast de rails, 3x al.  
dan maar Of-Topic: volgens mij heb je het leesplankje 1e klas overgeslagen,

voor als je dit ook niet begrijpt begint bij: aap noot mies.(wel hard op lezen anders leer je het nooit)

O ja, lachende derde, is spreekwoorden en gezegden : 2e klas,

 heeft niets een lachend bank te maken, gaat om de intensie.

wel snel lezen want dit bericht verwijderd zich zelf. Binnen uur.🤣

Voor de meelezende Forumleden excuus voor deze reactie.les.

En zo lukt het ABN AMRO en andere banken, steeds weer om zand in de ogen te strooien en zij zijn de lachende derde.😁

Als jij storingen bij de ING vreemd gaan duiden in een topic over een prijsverhoging van de ABN is dat vervelend maar de veronderstelling dat ABN dit u überhaupt leest en er om zou lachen is op zich lachwekkend.

Reputatie 6
Badge +6

En zo lukt het ABN AMRO en andere banken, steeds weer om zand in de ogen te strooien en zij zijn de lachende derde.😁

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

wat is het verschil tussen ‘aan’ en 'voor’ ? Taalkundig begint mijn zin met 'je’, dat zou genoeg moeten zeggen. Maar ik zal niet meer reageren, want off-topic moeten we zelf een beetje in de gaten houden. Die 3 puntjes werken niet altijd namelijk.

Reputatie 6
Badge +6

@E.B.F. Stroeve je begint een beetje door te slaan richting het w-woord…… 

Is dit nu een vraag aan of voor het Forum?

@A. Deen Met dit soort cryptisch cynisme kan ik sowieso heel weinig.

Inderdaad, ik eigenlijk ook niet.🙄

 

Reputatie 7
Badge +5

je begint een beetje door te slaan richting het w-woord…… 

Reputatie 6
Badge +6

Als dan niemand wil begrijpen dat hier proeven gedaan worden, om systemen te testen voor toekomst, moet je wel oogkleppen op hebben.

En de boodschap voor @A. Deen cryptisch cynisme kan ik sowieso heel weinig ,

(2xlezen help soms)

Is dat de banken in elkaars voetspoor meelopen.

Duidelijker kan ik het toch niet maken.

Als je nog meer vragen hebt, zal ik, en/of het Forum deze graag voor je beantwoorden, daar is het Forum tenslotte toch voor.

 

AD 3 mei 2022 ING  is  al druk aan het testen voor nog meer winst!!

Ach, verkeerd gelezen was een technische storing, aanpassing????

Goede Bank is alvast Voorbereid op de toekomst.

Met dit soort cryptisch cynisme kan ik sowieso heel weinig. Wat is hier nou feitelijk de boodschap en waarom diende dit onder “Fikse prijsverhoging betaalpakket ABN AMRO Bank” gemeld te worden? 

Reputatie 6
Badge +4

AD 3 mei 2022 ING  is  al druk aan het testen voor nog meer winst!!

Ach, verkeerd gelezen was een technische storing, aanpassing????

Goede Bank is alvast Voorbereid op de toekomst.

Volgens een woordvoerder van ING gaat het vooral om klanten die onterecht betaald hebben voor het opnemen en storten van contant geld. De kosten zijn volgens de woordvoerder in rekening gebracht door een technische aanpassing die door de bank is doorgevoerd.

 

Oud nieuws, dat stond gistermorgen al online https://www.ad.nl/geld/onterecht-geld-afgeschreven-bij-onbekend-aantal-ing-klanten~a03f8886/

(Het is me een raadsel waarom je hoofdletters gebruikt midden in de zin. Zonder dat zijn je reacties al warrig en chaotisch genoeg.)

Reputatie 6
Badge +6

AD 3 mei 2022 ING  is  al druk aan het testen voor nog meer winst!!

Ach, verkeerd gelezen was een technische storing, aanpassing????

Goede Bank is alvast Voorbereid op de toekomst.

Volgens een woordvoerder van ING gaat het vooral om klanten die onterecht betaald hebben voor het opnemen en storten van contant geld. De kosten zijn volgens de woordvoerder in rekening gebracht door een technische aanpassing die door de bank is doorgevoerd.

Reputatie 7
Badge +8

Dank je Erik, ik zal er trachten aan te denken . Ik vind het echter ook niet erg spannend een grap van te voren aan te kondigen. En wat de aan te schaffen telefoontjes boven de 8 Android en ik meen zelfs boven de 12 bij Apple iphone betreffen kan je voor de meeste banken niet meer met oudere versies smartphones terecht en moet je dus nieuwe kopen. Zo kwam ik aan de dus kennelijk weinig serieuze opmerking. Sorry. Ik denk ook niet zo vaak aan smileys, likes en andere waarderingstekens, plus of minteken enz. Ik vergeet het gewoon, ook sorry daarvoor.

Ik zag dat ze nu een spaargeldslot hebben.
Als dat aan zet, kun je geen spaargeld meer opnemen.
Het uitzetten van het slot heeft 24 uur vertraging.
 

Reputatie 7
Badge +5

bij veroudering gaat het om het niet meer updaten van de software, hierdoor worden beveiligingsproblemen niet meer opgelost en dan kan besloten worden om die versies niet meer te ondersteuen.

 

@leo, zet even een smiley errbij als je een grap maakt, anders is het onderscheid tussen serieus en grappen/grollen bij jou niet maken

Reputatie 6
Badge +3

Met die veroudering valt het vaak ook wel mee. Hoe oud moet een telefoon wel niet zijn om niet meer gebruik te kunnen maken van bankzaken. Mijn huidige heeft android 11. Die is toch al enkele jaren oud. De vorige had  ik  tweedehands gekocht en die is bijna 10 jaar  geworden nadat hij uitgebracht is. Die moest ik vervangen omdat er geen goede nieuwe batterij te koop was. Of een telefoon nu daarom vervangen moet worden of om de bankzaken maakt ook niet zoveel uit. De meesten worden gewoon vervangen en blijven in een lade liggen. Of gaan stuk.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben het eruiteraard mee eens dat de veiligheid van apparatuur en software het belangrijkst is. En dat banken de smartphone verkoop zouden stimuleren was ook een grapje. Blijft wel dat het allemaal snel gaat, zodra je iets nieuws hebt gekocht is het al weer verouderd.  En ik weet wel criminelen zitten ook niet stil. En betreffend de PC en Windows is het juist ik heb pas een nieuwe PC i9  aangeschaft met Windows 11, Windows 11 ging niet op de oude PC, dus een nieuwe PC en vaak komt andere apparatuur er ook nog bij.

Die oude Android versies waren heel onveilig.
En ik heb mijn twijfels over de veiligheid van de huidige versies.
Er zijn heel veel bankrekeningen geplunderd omdat bank en gebruiker niet juist omgaat met de nieuwe technologie.
Als je op de PC met een oud besturing systeem werkt, ben je ook niet verzekerd.
De PC gaat dezelfde kant op als de telefoon.
Om een nieuwe Windows te krijgen, moet je ook een moderne PC hebben.
 

Reputatie 7
Badge +5

welke voordelen heeft de abn/amro bij extra omzet van smartphones? Je weet net zo goed als ik dat het daar niet om gaat maar om ondersteuning van oude software (kost geld) en veiligheid (het gebrek eraan kost uiteindelijk ook geld). 

Reputatie 7
Badge +8

Wat er allemaal nog gaat veranderen in bankwereld in 2022 en 2023 laat zich moeilijk voorspellen. Zoals dat voor elke toekomstvoorspelling geldt. Maar er is een site Bank Nieuws, daarin veel nieuwtjes, ook voor de toekomst, uit de bankwereld. Daarinn uiteraard ook de ABN-AMRO o.a. over de app:  Sinds 3 januari 2022 is de ABN app op de iPhone of iPad alleen nog gebruiken met iOS 12 of hoger. Sinds 4 april is de app op een Android-toestel alleen bij hoger dan 8 tegebruiken. Dit geldt voor vele banken, zo houden ze de telefoonverkoop weer aan de gang. Iets lang meegaan mag niet meer. Een ander aardig artikel op Bank Nieuws: 65-plussers bezitten ongeveer een kwart van alle particuliere auto’s in Nederland, maar deze groep betaalt voor die auto’s wel een fors hogere verzekeringspremie, blijkt uit cijfers van de financiële vergelijkingssite Geld.nl. 
Tussen je 65e en je 85e stijgt de premie namelijk met gemiddeld 80 procent.

De ABNAMRO is ook aan het promoten met een debet card.
Hij is duur en onhandig, omdat je er eerst geld op moet storten.

Voor 1 juli 2023 verdwijnen ook de huidige bankpassen met het rood/blauw logo.
Dan is de vervanger eigenlijk een debitcard.

Zouden ze straks de gewone creditcard minder toegankelijk gaan maken?
Wat gaat er mee veranderen in 2023?
 

Reputatie 7
Badge +8

Het is weer volop actueel, niet alleen de ABN-AMRO de meeste banken verhogenn hun prijzen, En is het niet het basis bedrag dan zijn er tegenwoordig veel meer zaken en argumenten om kosten te vragen. Voor degenen die het zich nog herinneren we zijn naar de banken gelokt omdat alles voor niets ging en je bijv. qua rente nog geld toekreeg. Die tijd komt nooit meer terug. En ieder jaar kunnen we topic maken want de bedragen blijven omhoog gaan. De negatieve rente bestaat al en ik dacht alleen voor grote bedragen, maar op mijn kleine groenspaarrekening wordt door de bank automatisch negatieve rente geheven. Ik wacht de volgende topic van prijsverhogingen van banken af.

Reputatie 6
Badge +4

Hier ook aan de lopende band brieven. Verhoging van 1,95 naar 2,95 lijkt mee te vallen maar het is per maand en per persoon, dus voor mij, voor mijn vrouw EN voor ons samen. Het zijn ******** (zelf bij voorbaat gecensureerd).

 

Tja, dat krijg je als consumentenorganisaties en consumentenprogramma's vinden dat allerlei fraude gevallen vergoed moeten worden. Kan iedereen toch wel zelf bedenken aan wie dat wordt doorberekend. 

Hier ook aan de lopende band brieven. Verhoging van 1,95 naar 2,95 lijkt mee te vallen maar het is per maand en per persoon, dus voor mij, voor mijn vrouw EN voor ons samen. Het zijn ******** (zelf bij voorbaat gecensureerd).

Hopeloos

Ach, die arme ABN toch. 1 euro meer per maand per klant. Wat is nou 1 euro? Daar ligt niemand toch wakker van. Hoeveel klanten heeft de ABN? 1 miljoen? Dat is 1 miljoen euro PER MAAND voor de bank. Tsjakka!

Reageer