Fikse prijsverhoging betaalpakket ABN AMRO Bank

Badge

Vandaag een brief ontvangen van de ABN AMRO Bank. 

Per 1 oktober gaan ze de bankkosten anders berekenen. Dat betekent voor ons dat we van € 5 naar € 10,50 per maand gaan.

Meer dan 100% duurder.

Maar wat producten opzeggen die ze eerst gratis aanraadden. Belachelijke prijsverhoging 

64 reacties

Wij hebben die Gold Card, Extra Gold Card en Standby Service niet. Ons pakket was €3,90 voor twee betaalpassen. Dat wordt nu €1,70 en voor de extra betaalpas €1,40 = €3,10. Dan hebben we €0,80 voordeel. 

Reputatie 7
Badge +8

Dank je Erik, ik zal er trachten aan te denken . Ik vind het echter ook niet erg spannend een grap van te voren aan te kondigen. En wat de aan te schaffen telefoontjes boven de 8 Android en ik meen zelfs boven de 12 bij Apple iphone betreffen kan je voor de meeste banken niet meer met oudere versies smartphones terecht en moet je dus nieuwe kopen. Zo kwam ik aan de dus kennelijk weinig serieuze opmerking. Sorry. Ik denk ook niet zo vaak aan smileys, likes en andere waarderingstekens, plus of minteken enz. Ik vergeet het gewoon, ook sorry daarvoor.

Ik ga per maand van 4,70 naar 17,50 - bevestigd door ABN. De collectivitietskorting op oude paketten via mijn werk vervalt ook …. 4 betaalrekeningen, 4 passen en 2 creditcards - bijna alles was inbegrepen in oude pakket betaalgemak Max.

De prijsverhoging is €12,80.

€12,80/€4,70=2,72, dus 272%.

Klopt, ik berekende de verhouding t.o.v. oude prijs.

Ja @A. Deen weer naast de rails, 3x al.  
dan maar Of-Topic: volgens mij heb je het leesplankje 1e klas overgeslagen,

voor als je dit ook niet begrijpt begint bij: aap noot mies.(wel hard op lezen anders leer je het nooit)

wel snel lezen want dit bericht verwijderd zich zelf. Binnen uur.🤣

Voor de meelezende Forumleden excuus voor deze reactie.

De (mee)lezende forumleden zouden je excuses best willen aanvaarden als je dan ook stopt met off topic reacties plaatsen. Maar aangezien je cognitieve vaardigheden je blijkbaar niet ondersteunen bij het begrijpen wat het probleem zien wij het somber in.

Badge

Deze week werd ook ik per brief geïnformeerd door de ABNAMRO dat er voor het "basisPakket betalen" nieuwe tarieven gaan gelden vanaf één oktober aanstaande. 

Reden : "We investeren doorlopend in het vernieuwen en verbeteren van betaalproducten en -diensten. Daarnaast hebben we te maken met hogere kosten. Onder andere om te voldoen aan wet- en regelgeving, zoals het bestrijden van financiële criminaliteit. Met deze tariefswijziging  is het BasisPakket Betalen nog altijd een van de voordeligste in de markt."

Buiten het feit dat de klant steeds meer zelf doet, je zou een kostenverlaging verwachten, is enige stijging van tarieven wel te begrijpen.

Wat niet te begrijpen is, is dat de kosten voor de rekeningen, betaalkaarten, credit card, etc., het BasisPakket Betalen, verdubbelen ! Ik betaal nu € 7.83 per maand, dat gaat worden € 15.80 per maand. 

Dat is even slikken toch ?

Ik ben niet de enige met dit probleem. De eerste vraag in het keuzemenu die je krijgt als je belt met de ABN is "belt u aangaande de brief met tariefsverhogingen? Toets 1. (of woorden van gelijke strekking). Tevens is een stroom van klachten te vinden over dit onderwerp op de diverse fora (forums?).

Bij navraag weet de call center medewerkster mij te vertellen dat ik inderdaad niet de enige ben die zijn frustraties bij haar heeft geuit. Haar advies : verminder het aantal producten dat u afneemt van de bank. Dus minder rekeningen, een creditcard minder etc. Dit is echter een sigaar uit eigen doos. Als je een auto koopt en je wil een lagere prijs dan krijg je ook niet te horen dat de prijs omlaag gaat maar dat je daardoor geen wielen krijgt bij de auto.

De klant zit vast aan de bank. Overstappen is niet gemakkelijk en tijdrovend. Dit riekt naar misbruik van macht.

Overigens kreeg ik zonder aandringen een éénmalige "compensatie" van € 25. Een standaard douceurtje om van een zeurende klant af te komen? 

Conclusie : een absurde en onacceptabele prijsverhoging !

Beste @E. van Wier , mijn vrouw en ik hebben gewoon twee pinpassen bij de ABNAmro die wereldpas zijn. We kunnen dan overal in de wereld pinnen, maar dat komt weinig voor. Als ik m'n pas verlies dan is er altijd nog de pas van mijn vrouw. Dus er is bij ons geen reden om daarnaast ook nog eens een creditcard te hebben. Ik denk dat de creditcards bij jou de extra kosten maken. Ik weet niet waarom je ook nog creditcards neemt, misschien wil je ook op krediet kunnen kopen? Maar dat kan met een wereldpas ook als je rood staan met je bank hebt afgesproken. Dus een creditcard is eigenlijk meer een luxe, heel erg hard heb je hem niet nodig. 

Ik ben het met je eens dat de kosten voor jou dan wel aardig hoog worden. De banken hebben door de komst van internet bankieren een enorme kostenvermindering gehad, er zijn toen iets van 90.000 personeelsleden weggegaan en het aantal filialen is ook voor meer dan de helft verminderd. Ik ben dus ook tegen die prijsverhoging. 

Vandaag mocht de aankondiging van abn amro ontvangen. In een reactie aan abn heb ik laten weten, dat ik niet snap waardoor bankmedewerkers jarenlang bonussen kregen terwijl er ongelimiteerd werd witgewassen. Sterker, nu mogen de rekeninghouders opdraaien voor de kosten die door incompetentie van het bankwezen zijn veroorzaakt. Leg de kosten neer bij diegene die ze veroorzaken, vervuiler betaald. De rekeninghouder kan geen kant op en is aangewezen op dienstverlening van banken. Ik heb hier maar een woord voor: BAH!

Reputatie 2
Badge

Pijnlijke verrassing. Bij mij slechts😀 59,6% stijging van de bankkosten. Absurde stijging van de kosten waar niets tegenover staat. En dat van een bank die promillages aan spaarrente geeft en vrijwel al het werk naar de klant toe heeft geschoven.

Reputatie 7
Badge +5

bij veroudering gaat het om het niet meer updaten van de software, hierdoor worden beveiligingsproblemen niet meer opgelost en dan kan besloten worden om die versies niet meer te ondersteuen.

@leo, zet even een smiley errbij als je een grap maakt, anders is het onderscheid tussen serieus en grappen/grollen bij jou niet maken

We zijn in deze corona tijd al aardig op weg, om te oefenen op een maatschappij zonder contant geld.
Contant betalen boven de €3000 is al strafbaar.
Mensen die alles contant doen, moeten gestraft worden.
In de toekomst, moet iedere cent die je uitgeeft traceerbaar zijn.

De ABNAMRO heeft nu een aanbieding op haar website, dat je €50 bonus kan krijgen als je vier maanden belegt met elke maand €100 inleg.

Maar een jaar of 10 geleden heeft de bank het pandrecht ingevoerd op beleggingen. Dus als het een keer mis gaat met je beleggingen, dan kunnen ze je hele huis leeghalen en de fiets, auto, caravan enz. Dat was eerder niet zo.

Dat zeggen ze er nu niet bij, het staat wellicht wel in de voorwaarden. Bij €400 beleggen speelt het geen rol, maar de bedoeling is dat je enthousiast wordt en groter gaat. Het kan dan een keer gebeuren dat je €10.000 in de min staat. Dan komen ze je huis leeghalen en zetten het op een executieveiling. Bij Domeinen zag ik het wel eens, hele pallets met persoonlijke goederen gaan daar weg voor nog geen 10% van de aanschafwaarde, het is maar wat de gek ervoor geeft. Ik had zo'n beleggingsrekening en moest toen opeens ook voor dat pandrecht tekenen. Toen heb ik die rekening maar opgeheven want zoveel bracht dat toch niet op. Ik weet niet of mensen nog wel zouden beleggen als ze zouden weten dat ze dan al hun dierbare spulletjes meteen in onderpand geven. 

@Jan ik weet (uit ervaring) dat je met beleggen geld kwijt kunt raken maar je kunt alleen maar in de min komen door te beleggen met geleend geld, nooit verstandig, of door in derivaten te handelen, is voor gevorderden. 

En volgens mij betekent pandrech in dit verband niet dat je je spullen in onderpand geeft maar dat je portefeuille het onderpand is.

Desalniettemin zullen ze vast, als je je schulden niet betaalt, uiteindelijk je huis wel een keer leeghalen maar niet vanwege pandrecht.

Van "het bewaren van uw geld" komen ze niet uit de kosten, en een charitatieve instellingen is het niet.

Ik zie dat ik ook, dat ik 65% duurder uit ben.

Reputatie 5
Badge +5

Ze hadden vroeger dan ook wel een héél vlak tarief, alles voor € 5,-. Bij onze ING zijn de tarieven al jaren opgebouwd uit meerdere onderdelen.

U heeft ook blijkbaar echt álles van de bank, Gold én een Extra Gold. Vooral een creditkaart is wel ergens anders goedkoper te krijgen.

Reputatie 7
Badge +8

Beste @Ben Goorts , de tijd dat je geld van een bank kreeg is al heel lang voorbij. En hiermee bent u er nog niet, wellicht dit jaar, maar zien wat het volgend jaar wordt.

Reputatie 7
Badge +6

Even snel gerekend ben ik goedkoper uit met alleen een extra pas . 

Ik zag dat ze nu een spaargeldslot hebben.
Als dat aan zet, kun je geen spaargeld meer opnemen.
Het uitzetten van het slot heeft 24 uur vertraging.

Ik ben 272% (!!!!) duurder uit, belachelijke prijsverhoging. Natuurlijk snap ik dat de prijs iets stiigt, maar dit is natuurlijk veel te fors.

Reputatie 5
Badge +5

Ik ben 272% (!!!!) duurder uit, belachelijke prijsverhoging.

Lijkt me beetje sterk, vroeger was het € 60 per jaar, nu max. (met alle producten) € 126 per jaar, dat is 110% hoger. 100% duurder is 2x zo duur...

Ik ga per maand van 4,70 naar 17,50

Dat is toch 372%

Reputatie 6
Badge +6

AD 3 mei 2022 ING  is  al druk aan het testen voor nog meer winst!!

Ach, verkeerd gelezen was een technische storing, aanpassing????

Goede Bank is alvast Voorbereid op de toekomst.

Volgens een woordvoerder van ING gaat het vooral om klanten die onterecht betaald hebben voor het opnemen en storten van contant geld. De kosten zijn volgens de woordvoerder in rekening gebracht door een technische aanpassing die door de bank is doorgevoerd.

Reputatie 6
Badge +4

AD 3 mei 2022 ING  is  al druk aan het testen voor nog meer winst!!

Ach, verkeerd gelezen was een technische storing, aanpassing????

Goede Bank is alvast Voorbereid op de toekomst.

Volgens een woordvoerder van ING gaat het vooral om klanten die onterecht betaald hebben voor het opnemen en storten van contant geld. De kosten zijn volgens de woordvoerder in rekening gebracht door een technische aanpassing die door de bank is doorgevoerd.

Oud nieuws, dat stond gistermorgen al online https://www.ad.nl/geld/onterecht-geld-afgeschreven-bij-onbekend-aantal-ing-klanten~a03f8886/

(Het is me een raadsel waarom je hoofdletters gebruikt midden in de zin. Zonder dat zijn je reacties al warrig en chaotisch genoeg.)

Reageer