Consumentenbond.nl

Geen internetbankieren zonder Nederlands mobiel abonnement

• 24 december 2019
  • 5 reacties
  • 450 Bekeken

Ik woon in het grensgebied met België & heb m’n Belgisch mobiel abonnement behouden.

Ik verbruik nl slechts ongeveer 20E per jaar & ben goedkoper uit bij Orange België

Ook ben ik al meer dan 5 jaar klant bij Argenta Nederland, en nu krijg ik te horen dat ik mijn rekening maar moet opzeggen of een Nederlands mobiel abonnement moet nemen.
Want een SMS versturen (bij het inloggen) naar een Belgisch telefoonnummer is blijkbaar een Herculiaanse onderneming.

Terwijl dit voor Binck Nederland al meer dan 5 jaar geen enkel probleem is ...

5 reacties

Argenta is toch juist een Belgische bank?

Ja, maar Argenta Nederland geeft wel nog een beetje rente op een termijnrekening, in tegenstelling tot Argenta België ...

Misschien moet ik maar vragen aan ‘n buur om zijn mobiel te gebruiken?

Voor de paar keer per jaar dat ik dat nodig heb?

Terug serieus, ik vind het niet kunnen dat ik nu plotseling op kosten wordt gejaagd omdat iemand bij Argenta beslist heeft dat ‘n veld voor ‘n landcode niet nodig was in de database.

Plus SMS is allesbehalve ‘n veilig protocol. Nu gaan de criminelen nog voor gemakkelijkere oplichtingspraktijken maar als dat in de toekomst onmogelijk gemaakt wordt zal SMS óók onder vuur komen te liggen.

Ik ben nu bezig van bank te veranderen, maar wie zegt dat de nieuwe bank me in de toekomst niet hetzelfde gaat lappen?

Geen idee maar het moet raar lopen als je in België geen bank kunt vinden.

Ik woon dus wel in Nederland nu ...

Reageer