gemeld worden bij BKR door nota tandarts?

• 1 January 2021
  • 8 reacties
  • 236 Bekeken

Ik ben het niet eens met de rekening van mijn tandarts. Een deel klopt gewoon, maar 1 consult € 22,16 bestrijd ik. Het consult was een oproep door een fout in de communicatie intern bij de tandarts en geheel nutteloos. Nu heeft mijn tandarts de administratie uitbesteed bij Infomedics. De tandarts heeft er niet meer mee te maken, het eigendom van de vordering is overgedragen aan Infomedics Finance B.V. Kan dat zo maar? Kan een derde partij mijn bezwaar behandelen en bij niet betalen mij melden bij BKR in Tiel voor een bedrag van € 22,16?

8 reacties

Heeft u bezwaar gemaakt bij de tandarts en wat was de uitkomst? In geval u ongelijk heeft gekregen heeft kunt u ongetwijfeld naar een medische klachtencommissie. Wat u niet kunt doen is gewoon niet betalen, of bezwaar maken bij een partij die niets anders doet dan de financiën afwikkelen, dan lijken mij bovenstaande zaken een logisch gevolg.

Ik heb idd beargumenteerd bezwaar gemaakt. Als datum heb ik 15 jan. a.s. gegeven om voor die tijd schriftelijk te reageren.

Omdat het bedrag zo laag is, zou ik het onder bezwaar betalen en dan pas de discussie beginnen.

Omdat het bedrag zo laag is, zou ik het onder bezwaar betalen en dan pas de discussie beginnen.

Dat hoeft toch niet, als die tandarts zich heeft vergist kan dit snel opgelost worden. Als de tandarts daarintegen aangeeft dat u gewoon moet betalen, zou ik inderdaad betalen en de juiste procedure in gang zetten voor een klacht. Dit alles is niet afwijkend als uw tandarts u zelf een factuur had gestuurd of dat u die factuur krijgt via een factorer als Infomedics.

Inmiddels is de factuur terug gedraaid. Nu doet zich het echte probleem zich voor:

De kaakchirurg constateerde een onvolkomenheid bij de plaatsing van een kroon. MondzorgMeppel nam geen enkele verantwoordelijkheid en verwees naar de behandelend tandarts die plotseling ZZP’er bleek te zijn. Nu blijkt me dat Mondzorg Meppel niet aangesloten is bij de KNMT -dus geen klachtenregeling- en de tandarts is inmiddels naar elders vertrokken. Ik ben toch patiënt bij Mondzorg?

@L.C. Scholtus Dat klinkt allemaal heel vervelend. Het logo van de KNMT prijkt pontificaal op de website dus dan kan ik al slecht rijmen en ook dat er geen klachtenregeling is komt mij vrij duister over. Als u ze aansprakelijk wil stellen voor eventuele kosten zou ik, als u die heeft, de rechtsbijstand inschakelen en anders toch maar eens met een advocaat of jurist gaan praten.

De KNMT meldde mij zojuist:

“de praktijk is niet aangesloten.

reden van voeren logo is dat tandartsen werken die wel bij de KNMT aangesloten zijn”

Reputatie 7
Badge +8

Het is weliswaar een ander onderwerp van deze topic, maar ik vind het een vreemde zaak wat het voeren van een, toch wetenschappelijk erkend, logo betreft. Men stelt:

KNMT-logo voor uw site

KNMT-logo in varianten voor leden, te gebruiken op uw praktijkwebsite als verwijzing naar uw KNMT-lidmaatschap. Deze logo's zijn niet geschikt en niet bedoeld voor print of drukwerk.

Opslaan met rechtermuisknop

U slaat de afbeeldingen op met uw rechtermuisknop en 'afbeelding opslaan als'.

Bewerken niet toegestaan

Het is niet toegestaan het logo te bewerken of in andere kleurcombinaties te gebruiken. Vergroten of verkleinen kan, zolang de verhouding (hoogte staat tot breedte) gelijk blijft. Voor grotere formaten, neem contact met ons op.

Linken mag

We stellen het op prijs als u het KNMT-logo laat linken naar het adres https://www.knmt.nl.

Niet voor briefpapier

Het gebruik van het KNMT-logo op uw eigen briefpapier is niet toegestaan. Dit om verwarring te voorkomen.

Logo's klein

KNMT-logo kleur op wit
(103x75 pixels, jpg)    

KNMT-logo  minimaal kleur op wit
(76x57 pixels, jpg)    

KNMT-logo kleur op wit
(195x142 pixels, jpg)

Logo groot

Logo groot; png-bestand (transparante achtergrond)

KNMT-logo png-bestandsformaat

Logo in eps-bestandsformaat

KNMT-logo in eps-formaat kunt u per e-mail aanvragen

Heeft deze informatie u geholpen?

Uw waardering:

Uw toelichting...

Tagspatiëntcommunicatie

Het KNMT zou dit echt moeten wijzigen en duidelijker maken. Behalve op briefpapier kan ieder dus dit logo voeren. Dat schept geen enkel vertrouwen. Ik zou alle instanties nog eens verzoeken al deze onduidelijkheden en omissies op te lossen. Tenminste een klacht op Klachtenkompas indienen en juridisch de zaak laten uitzoeken, via een rechtsbijstand verzekering, juridisch loket, zo mogelijk de consumentenbond enz.

Reageer