Die kaart heb ik wegbezuinigd vanwege de kosten. Trouwens, we hebben tegenwoordig PayPal, dus waarom zou je een credit card nodig hebben?
Nou, dat bleek dan onlangs. Bij amazon.com kun je niet met PayPal betalen, alleen met een credit card of een Amerikaanse bankrekening. Ik ben niet de enige die dat een beetje stupide vindt, maar goed, sommige producten zijn helaas niet op de internationale zustersites van Amazon te krijgen, en de gratis optie om een business credit card van PayPal zelf te bestellen (die bestaat) is dan weer alleen beschikbaar voor Amerikanen.
Nu ben ik dus aan het overwegen om opnieuw een credit card aan te schaffen. Er bestaan credit cards die feitelijk geen krediet verlenen, maar die simpelweg werken als een plastic portemonnee/ prepaid simcard e.d.
Één die ik gevonden heb is de Skrill Prepaid Mastercard Creditcard. Kost maar 10 Euro per jaar.
Ik heb nog geen haken en ogen aan deze kaart kunnen ontdekken en overweeg hem aan te schaffen. Zijn er hier misschien mensen die ervaringen hebben met dit soort goedkope, prepaid credit cards? Ik heb geen idee wat Skrill voor merk is, kan ik hierop vertrouwen?
Beste antwoord door Andreas_Jerphanion
Dank S.G.E. Barthel voor je antwoord. Je hebt in elk geval zowat alles gedaan wat je doen kan om beslagen ten ijs te komen. En je ziet het is nooit zinloos dat te doen. In elk geval ben je bij ICS terecht gekomen , de originele organisatie van Mastercard en Visa. Ik heb er heel goede ervaringen mee.
Ik gebruik nu een jaar de VISA card van ISC, en dat bevalt me beter als gecontrolleerd lid op PayPal.
De reden... PayPal verdient aan particulieren niets, maar wel aan de bedrijven die 3,8% rente op het aankoopbedrag moeten betalen.
Als je een geschil hebt, heb je vaak het nakijken.
De prepaid card van ISC kost 17,50 per jaar, en 0,95 cent per opwaardering.
Hier heb ik ooit een claim ingediend, en 4 dagen later had ik mijn geld terug.
Eeen prepaid card is voor iedereen te verkrijgen, zelfs als je bent aangemeld bij het BKR in Tiel om bepaalde redenen.
In alle eerlijkheid stond ik daar ooit ook geregistreerd, maar dat was in de jongere jaren en domheid.
Inmiddels jaren verder heb ik (MEZELF) afgemeld.
Mensen denken dat dit vanzelf gaat, maar dat moet je zelf doen.
Dat kan als je 5 jaar schuldvrij bent.