Consumentenbond.nl
Beantwoord

Goedkope credit cards/ prepaid credit cards

• 16 augustus 2018
  • 11 reacties
  • 1998 Bekeken

Badge
Ik heb economische gezien betere tijden gekend. Vroeger had ik een credit card bij de ING en deed ik regelmatig aankopen bij bijvoorbeeld amazon.com

Die kaart heb ik wegbezuinigd vanwege de kosten. Trouwens, we hebben tegenwoordig PayPal, dus waarom zou je een credit card nodig hebben?

Nou, dat bleek dan onlangs. Bij amazon.com kun je niet met PayPal betalen, alleen met een credit card of een Amerikaanse bankrekening. Ik ben niet de enige die dat een beetje stupide vindt, maar goed, sommige producten zijn helaas niet op de internationale zustersites van Amazon te krijgen, en de gratis optie om een business credit card van PayPal zelf te bestellen (die bestaat) is dan weer alleen beschikbaar voor Amerikanen.

Nu ben ik dus aan het overwegen om opnieuw een credit card aan te schaffen. Er bestaan credit cards die feitelijk geen krediet verlenen, maar die simpelweg werken als een plastic portemonnee/ prepaid simcard e.d.
Één die ik gevonden heb is de Skrill Prepaid Mastercard Creditcard. Kost maar 10 Euro per jaar.

Ik heb nog geen haken en ogen aan deze kaart kunnen ontdekken en overweeg hem aan te schaffen. Zijn er hier misschien mensen die ervaringen hebben met dit soort goedkope, prepaid credit cards? Ik heb geen idee wat Skrill voor merk is, kan ik hierop vertrouwen?
icon

Beste antwoord door Andreas_Jerphanion 17 augustus 2018, 21:23

Dank S.G.E. Barthel voor je antwoord. Je hebt in elk geval zowat alles gedaan wat je doen kan om beslagen ten ijs te komen. En je ziet het is nooit zinloos dat te doen. In elk geval ben je bij ICS terecht gekomen , de originele organisatie van Mastercard en Visa. Ik heb er heel goede ervaringen mee.

Ik gebruik nu een jaar de VISA card van ISC, en dat bevalt me beter als gecontrolleerd lid op PayPal.
De reden... PayPal verdient aan particulieren niets, maar wel aan de bedrijven die 3,8% rente op het aankoopbedrag moeten betalen.
Als je een geschil hebt, heb je vaak het nakijken.
De prepaid card van ISC kost 17,50 per jaar, en 0,95 cent per opwaardering.
Hier heb ik ooit een claim ingediend, en 4 dagen later had ik mijn geld terug.
Eeen prepaid card is voor iedereen te verkrijgen, zelfs als je bent aangemeld bij het BKR in Tiel om bepaalde redenen.
In alle eerlijkheid stond ik daar ooit ook geregistreerd, maar dat was in de jongere jaren en domheid.
Inmiddels jaren verder heb ik (MEZELF) afgemeld.
Mensen denken dat dit vanzelf gaat, maar dat moet je zelf doen.
Dat kan als je 5 jaar schuldvrij bent.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Heb je al gekeken op bestenederlandsecreditcards.nl ? Ik hoop dat ik het adres goed heb, kan zijn dat er com achter moet ipv nl of dat de s achter card weg moet. Daar staat een heleboel over deze kaart.
Het moet zijn besteprepaidcreditcard.nl, ik keek te snel.
Reputatie 6
Badge +6
De aangegeven site besteprepaidcreditcard.nl is een uitgebreide site waarin een hele hoop creditcards en prepaidcreditcards de revue passeren. Je kan het zelf allemaal bekijken en doorklikken e.d. Ik heb nooit prepaidcreditcards gehad, dus kan daar niets over zeggen. Ik kan alleen een tip geven ik heb al jaren de creditcard bij de ANWB. Je kan kiezen tussen Visa en Mastercard. Ik heb Visa, het is echt één van de goedkoopste, ik ben nog begonnen met 10 Euro per jaar, nu is hij meen k 15 Euro. Maar het is allemaal origineel en je kan zowel de ANWB als de ICS international card service bellen/mailen en om advies vragen. Ik ben altijd prima geholpen, meer dan goed geholpen, ze doen echt alles voor je. Ik vind dat het voordeel van een originele card, van de mij onbekende prepaid merken moet je dat nog maar afwachten, maar nogmaals ik heb er geen ervaring mee. Succes.
Badge
Dank jullie wel voor de snelle reacties! Ik heb de vergelijkingssite bekeken, de ratings daar zijn nuttig en daarmee viel de Skrill kaart al gelijk af. Had ik mooi een kat in de zat gekocht als ik niet even rond had gevraagd.
Ik kwam er ook achter dat de Consumentenbond al informatie had over dit onderwerp: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/creditcards#no4 Had ik dus iets beter moeten googelen. ☺
Door op een paar kaarten te gaan zoeken, zoals 'Bijenkorf' en 'GWK', kwam ik nog meer vergelijkingssites tegen, zoals https://www.creditcard-vergelijk.nl/creditcards/debit-card/ En inderdaad komt de ANWB kaart daar uit als een hele goede optie.
Ik heb nog even de GWK overwogen. Die is snel te verkrijgen maar rekent ongunstige wisselkoersen, en ik wil 'm nou net voor dollaraankopen gebruiken. Ik denk dat de ICS Mastercard Classic Prepaid voor mij qua kosten en voorwaarden het gunstigste is, en ik heb de indruk dat deze kaart redelijk betrouwbaar is. Het feit dat ze een Nederlandstalige site hebben vind ik al een goed teken.

Mocht iemand mij de komende dagen nog deze ICS Mastercard Classic Prepaid af kunnen raden, dan houd ik mij aanbevolen - dan is de wat duurdere Bijenkorf of ANWB kaart misschien een veiligere keuze. Ik ben trouwens geen lid van de ANWB en ik kom ook heel weinig bij de Bijenkorf, ik weet niet of dat nog uitmaakt.
Reputatie 6
Badge +6
Dank S.G.E. Barthel voor je antwoord. Je hebt in elk geval zowat alles gedaan wat je doen kan om beslagen ten ijs te komen. En je ziet het is nooit zinloos dat te doen. In elk geval ben je bij ICS terecht gekomen , de originele organisatie van Mastercard en Visa. Ik heb er heel goede ervaringen mee, ze zijn zeer behulpzaam. Ik ben inderdaad lid van de ANWB, heb er destijds niet bij stil gestaan dat het voor de creditkaart nodig was. Als dat zo is wordt het toch nog een dure grap, jammer want het jaarbedrag is best interessant en je hebt een goede en originele kaart en ook de organisaties er achter zijn bekend, en we mogen hopen ook betrouwbaar. Ik heb persoonlijk geen reden de kaarten af te raden, alle grote banken hebben ook de Mastercard of Visa, en de kaarten worden volgens mij overal geaccepteerd. Dat is weer niet zo met bijv. American Express. Succes verder, ik denk dat je wel slaagt. Groeten, Leo de Ruiter.
Reputatie 1
Badge

Dank S.G.E. Barthel voor je antwoord. Je hebt in elk geval zowat alles gedaan wat je doen kan om beslagen ten ijs te komen. En je ziet het is nooit zinloos dat te doen. In elk geval ben je bij ICS terecht gekomen , de originele organisatie van Mastercard en Visa. Ik heb er heel goede ervaringen mee.

Ik gebruik nu een jaar de VISA card van ISC, en dat bevalt me beter als gecontrolleerd lid op PayPal.
De reden... PayPal verdient aan particulieren niets, maar wel aan de bedrijven die 3,8% rente op het aankoopbedrag moeten betalen.
Als je een geschil hebt, heb je vaak het nakijken.
De prepaid card van ISC kost 17,50 per jaar, en 0,95 cent per opwaardering.
Hier heb ik ooit een claim ingediend, en 4 dagen later had ik mijn geld terug.
Eeen prepaid card is voor iedereen te verkrijgen, zelfs als je bent aangemeld bij het BKR in Tiel om bepaalde redenen.
In alle eerlijkheid stond ik daar ooit ook geregistreerd, maar dat was in de jongere jaren en domheid.
Inmiddels jaren verder heb ik (MEZELF) afgemeld.
Mensen denken dat dit vanzelf gaat, maar dat moet je zelf doen.
Dat kan als je 5 jaar schuldvrij bent.
Badge
Dank jullie wel voor de reacties! Zo zijn we dan aangekomen bij ICS en heb ik er vertrouwen in dat ik hier een goede kaart mee kan aanschaffen, ik ga het gelijk doen. Voordeel van deze kaart is dan klaarblijkelijk dat deze ook heel geschikt is voor armoelijders die verder nergens lid van zijn. En omdat het een debet kaart is, is de BKR check in feite ook irrelevant, je hebt het geld of je hebt het niet.

Goed om te weten waar het verdienmodel van PayPal zit. En dan te bedenken dat ik mijn PayPal kaart tot 'business' level heb geupgraded, dat kost niets en dat was in eerste instantie een voorwaarde om de PayPal debet kaart te krijgen, al bleek toen al snel dat die niet in Nederland verkrijgbaar is. Enfin, PayPal is wel erg gemakkelijk, bijvoorbeeld op e-Bay, en ik zal daar nog wel eens iets te koop zetten, dus laat ik het maar zo.
Reputatie 5
Badge +7
Goed te zien dat je tot een keuze bent gekomen @S.G.E. Barthel en fijn dat je iets aan de reactie van de community leden hebt gehad! Als je wilt, kun je een van de reacties aanvinken als 'Beste antwoord', dan zien andere forumbezoekers meteen dat je vraag is beantwoord 🙂.
Ik heb slechte ervaringen met ICS:

- creditcard betaald maar niet ontvangen
- ze weigeren een afspraak te maken voor een bezorgdatum (je moet immers thuis zijn om te tekenen)
- mailen is niet mogelijk, contact alleen telefonisch

Ik ken geen bedrijf met een slechtere service dan ICS.
Reputatie 6
Badge +6
Succes voor S.G.E. Barthel. Deelnemen en vragen stellen aan het forum is echt zo gek nog niet. Maar je krijgt verschillende meningen en adviezen. Dat is vaak verwarrend en kom je er niet meer uit. Maar uiteindelijk komt toch het moment dat je moet kiezen. Succes daarmee.
Bij ieder bedrijf of organisatie zullen er mensen met problemen zijn, zullen er zaken niet goed opgelost zijn. Geldt voor mij ook. Dat soort ervaringen is niet leuk en het is een slechte zaak als een bedrijf je geen service biedt en je probleem niet oplost. Maar met ICS heb ik nooit problemen en ik heb ze echt heel vaak geraadpleegd (kan 24 uur), het gaat immers om geld.
Misschien wat laat maar voor de volgende die op deze discussie belandt:

Ik heb zelf een prepaid creditcard van N26, een vrij nieuwe Duitse bank. Je kunt gratis een account aanmaken en krijgt, als dat intussen niet veranderd is, een gratis debit credit card. Je kunt als inwoner van Nederland ook gratis een debitcard aanvragen, en je kunt 5 keer per maand gratis geld opnemen.

Bovenstaand is dus een kostloze service. Er zijn ook premium varianten, maar die vind ik persoonlijk wat prijzig.

Ik gebruik de debit creditcard nu een aantal jaar en tot grote tevredenheid. Een aanrader!
Reputatie 6
Badge +6
Het is al weer een tijdje geleden dat deze topic speelde. Maar de nieuwe tip van @H.waasdorp is altijd welkom. Ik ken N26 als bank niet, maar u geeft aan een nieuwe Duitse bank. Ik ga het zeker eens bekijken, alle voors en tegens, in elk geval bedank voor de tip. Groeten Leo.

Reageer