Groen beleggen Triodos Groenfonds

• 13 May 2022
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Is groen beleggen in Triodos Groenfonds momenteel wel verstandig, terwijl de Russen oorlog voeren in Oekraïne?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

wat zie je als relatie tussen die 2? 

Ik vraag het mij gewoon af, rendement momenteel erg negatief. Voordat de oorlog uitbrak, zag het er beter uit.

Reputatie 7
Badge +8

Triodos zegt er zelf over:  

Onze modelportefeuilles en onze aandelen-, obligatie- en mixfondsen waren al defensief gepositioneerd vanwege de oplopende geopolitieke spanningen, de oplopende inflatie, het vertragende herstel van de wereldeconomie en de kans op negatieve winstverrassingen bij bedrijven.

Triodos Investment Management heeft slechts een handvol beleggingen in Oekraïne en geen beleggingen in Rusland. Onze fondsmanagers en analisten staan in nauw contact met deze ondernemingen en streven ernaar hen waar mogelijk te ondersteunen in deze moeilijke tijden.

De situatie verandert voortdurend en wij zullen onze beleggingen de komende dagen dan ook nauwlettend blijven volgen. Het spreekt voor zich dat wij geen verdere investeringen in Oekraïne zullen doen zolang deze crisis niet is opgelost en de situatie ter plaatse niet is gestabiliseerd.

Al te grote zorgen hoeft u zich niet te maken lijkt mij maar beleggen heeft altijd een risico.

Reageer