Consumentenbond.nl
Beantwoord

Groenbeleggen na 2022

• 10 november 2019
  • 3 reacties
  • 313 Bekeken

Weet iemand wat er gaat gebeuren met de fiscale behandeling van groenbeleggingen in 2022? Nu is er nog vrijstelling voor vermogensheffing op groenbeleggingen. Verdwijnt deze regeling? Blijft er een regeling bestaan?

icon

Beste antwoord door L.J.F. de Ruiter 15 november 2019, 17:15

Tot op heden heb ik niets zinnigs over groen beleggen na 2022 kunnen vinden. Kennelijk weet niemand het nog. Zeker niet de regering en 1e en 2e kamer.

Uit de eerste kamer,  waarover er nog een keer gesproken is, komt ook iets vaags naar buiten. Uit de 1e kamer: 

Zeer recent is in een green deal met de minister van EL&I afgesproken dat naar deze fiscale regelingen gekeken gaat worden. Ik zie mogelijkheden om in overleg met de collega's in het kabinet en met de sectoren die hiervan gebruik maken, te komen tot een reële vereenvoudiging. Dat zou betekenen dat wij groen beleggen overeind kunnen houden, vermits de ondertekenaars van het regeerakkoord hiermee akkoord gaan. Ik denk dat ik hier wel steun voor zal krijgen als ik een samenhangend en goed verhaal heb dat voldoet aan de voorwaarden.

Het is dus afwachten, de kans dat het zo blijft, zie ook bij @TOINE1 , is aanwezig. Groet Leo.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

Hoi Marjan, ik heb afgelopen weken dezelfde vraag gesteld bij Triodos en een fiscale adviesorganisatie.

Beide konden geen zekerheid geven, maar het feit dat er tot nu toe niet over gesproken is bij de presentatie van de nieuwe belastingplannen doet vermoeden dat hier geen verandering in komt. 

Hopelijk blijft dit onder ons...:wink:

Badge +8

Zijn er meer Communityleden die hier meer over weten? :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +7

Tot op heden heb ik niets zinnigs over groen beleggen na 2022 kunnen vinden. Kennelijk weet niemand het nog. Zeker niet de regering en 1e en 2e kamer.

Uit de eerste kamer,  waarover er nog een keer gesproken is, komt ook iets vaags naar buiten. Uit de 1e kamer: 

Zeer recent is in een green deal met de minister van EL&I afgesproken dat naar deze fiscale regelingen gekeken gaat worden. Ik zie mogelijkheden om in overleg met de collega's in het kabinet en met de sectoren die hiervan gebruik maken, te komen tot een reële vereenvoudiging. Dat zou betekenen dat wij groen beleggen overeind kunnen houden, vermits de ondertekenaars van het regeerakkoord hiermee akkoord gaan. Ik denk dat ik hier wel steun voor zal krijgen als ik een samenhangend en goed verhaal heb dat voldoet aan de voorwaarden.

Het is dus afwachten, de kans dat het zo blijft, zie ook bij @TOINE1 , is aanwezig. Groet Leo.

Reageer