Consumentenbond.nl

Grootste ergernissen bij een ticketaankoop

Toon eerste bericht
Het topic is gesloten voor reacties

38 reacties

Ik vind inderdaad de extra kosten zeer irritant. Ze wentelen al van alles af op de klant en nog moet je allerlei extra kosten betalen. Dat kan echt niet. Ik wil korting als ik mijn printer en of computer en of telefoon moet gebruiken. En geen extra kosten voor transacties of weet ik wat maar korting.
Ik heb begin januari kaartjes gekocht bij Ticketmaster voor Fast & Furious event, 65,00 per kaartje, 6,50 servicekosten PER KAARTJE !

Eerst werd het event een half jaar uitgesteld, vervolgens verplaatst van Arnhem naar Amsterdam en nu is het helemaal afgelast. Je krijgt automatisch je de 'ticketgelden' terug gestort op je rekening, de 6,50 servicekosten, in totaal EUR 13,00 krijg ik dus niet terug.

Dus naast de teleurstelling dat het event niet doorgaat, krijg je ook nog de rekening gepresenteerd. 😡

Mag dat zomaar consumentenbond ?
@JdGroot Je koopt tickets maar krijgt niet je geld terug als het niet door gaat, véél bonter dan dat gaat het denk ik niet worden.. Ik denk dat dit schreeuwt om een uitspraak van de kantonrechter.
Reputatie 7
Badge +7
Zo, dat is flink balen @JdGroot. Ik heb deze kwestie voorgelegd aan onze experts, en zij geven aan dat dit jammer genoeg iets is wat veel organisatoren opnemen in hun voorwaarden. Dit betekent natuurlijk niet dat het klantvriendelijk is. Veel eerlijker zou een volledige teruggave zijn. Helaas denken veel aanbieders hier anders over en verhalen ze dit soort kosten op jou als klant. 😥

Dus tenzij het niet in de voorwaarden heeft gestaan, mag dit inderdaad wel. Heb je toevallig al geprobeerd je klacht op Klachtenkompas te plaatsen? Wellicht levert dat nog iets op.
Heel mooi dat men dat in de voorwaarden heeft opgenomen maar dan blijft de vraag of die voorwaarden al eens bij de rechter getoetst zijn.
Grootste ergernis bij Gate1 / TIX / alsmede KLM zelf: de prijs die tijdens het boeken omhoog schiet! Is het niet simpelweg oplichting om je klanten met prijs X te lokken, maar in dezelfde transactie prijs X+Y erdoor te rammen?

Ik dacht echt dat KLM klantvriendelijker was dan Easyjet, maar aangezien ze dit ook op eigen website doen, zie ik ze als hetzelfde schorem.

Ongelooflijk naar en machteloos voel je hierdoor!

Aan het einde:

Echter: aan het begin (een VIJF minuten eerder) werd me dit voorgespiegeld!

Ik lees dat Ticketmaster ihvv de serivicekosten gaat terugbetalen bij annulering.. Uitstekende stap!
Badge +8
Ik lees dat Ticketmaster ihvv de serivicekosten gaat terugbetalen bij annulering.. Uitstekende stap!

Klopt! 😀 Ticketmaster betaalt voortaan ook de servicekosten terug als een evenement geannuleerd of verschoven wordt. Dat heeft het bedrijf aan de Consumentenbond laten weten. De Consumentenbond is blij met het besluit. Lees meer in dit nieuwsbericht.
Reputatie 7
Hoe kopen mensen zonder Internet hun tickets?
Hoe kopen mensen zonder Internet hun tickets?

Ik denk niet dat die tickets kopen.
Reputatie 7

Hoe kopen mensen zonder Internet hun tickets?Ik denk niet dat die tickets kopen.

Waarom niet? Dat zijn niet allemaal demente (hoog)bejaarden, er zijn ook mensen die er een bepaald principe op nahouden, dat zijn er misschien niet heel veel maar ze zijn er wel.

Hoe kopen mensen zonder Internet hun tickets?Ik denk niet dat die tickets kopen.
Waarom niet? Dat zijn niet allemaal demente (hoog)bejaarden, er zijn ook mensen die er een bepaald principe op nahouden, dat zijn er misschien niet heel veel maar ze zijn er wel.

Ik zeg ook niet dat je geen principes mag hebben, Je zou bijvoorbeeld als principe kunnen hebben dat je niets met geld te maken wil hebben. Is vast heel goed voor de ziel maar dan kun je geen tickets kopen want die moet je met geld betalen. En zo zou ik ook niet weten hoe je zonder internet tickets koopt, vroeger toen je poepen nog met een lange-oe schreef, lagen we op de stoep bij de Haagse Courant maar dat komt niet meer terug.
Reputatie 7
Halve nachten in de kou Deen, boterhammetje mee, iets te drinken, al dan niet alcoholisch, horloge in de gaten houden want je moest rennen als de kassa open ging, leve de goeie ouwe tijd .