Handig of juist niet? Een vooruitzicht in automatische overboekingen en afschrijvingen via je Bankieren App

Reputatie 4
Badge +7
Sinds kort kun je in de Mobiel Bankieren App van ING Bank 35 dagen vooruit kijken naar de afschrijvingen die je nog kunt verwachten.

Heb jij de functie al? Wat vind je er van? Raad je het andere banken aan of af om dit ook te doen?

18 reacties

uitstekende app houd alles bij zodat er weinig of geen verrassingen zijn
Reputatie 4
Badge +7
Beste Janko3105,

Bedankt voor het delen van je positieve ervaring met de app. Raad je het andere banken aan om ook zo'n totaaloverzicht inclusief automatische incasso’s in hun mobiel bankieren app op te nemen?
ik raad iedere bank deze app aan, is erg goed om inzicht te krijgen.
prachtige aanvulling op de app! Zeer handig, je komt niet voor verrassingen te staan, althans niet v.w.b. de vaste kosten
Super handige functie! Voorheen bladerde ik vaak een maand terug om even te kijken welke vaste kosten ik in de komende dagen kon verwachten. Ik ben sowieso erg tevreden met de hele app van ING.

Ik snap eigenlijk deze poll niet zo goed... Wat zou erop tegen zijn als andere banken dit ook gingen doen?
Ik ben heel tevreden over deze toevoeging. Alleen de berekening achter voorspelde uitgaven Is niet altijd duidelijk. Maar ik hoef niet langereageerd naar de PC om a.s. incasso's te checken. Een volgende verbetering zou zijn de mogelijkheid om incasso opdrachten te weigeren net als op de PC.
Op zich best een handige extra functie. Alleen mist ie soms nog een vaste last zodat het niet helemaal betrouwbaar is.

Wat ik jammer vind is dat er geen rekenfunctie in zit. Zodoende is het niet mogelijk om een telling te maken en het totaal af te zetten tegen het saldo. Dat moet nog steeds handmatig gebeuren.
ik vind het een prima service, als iknkijk en iets komt me niet direkt bekend voor dan zoek ik meteen uit of het wel correct is. Dus niet achteraf uitzoeken maar anticiperen.
Als je telkens krap bij kas zit is het misschien handig . Ik heb er echter geen behoefte aan . . . .
Heel handige en praktische tool. In 1 oogopslag direct duidelijk wat er op korte en langere (maand) tijd aan afschrijvingen aan zit te komen. Je weet t wel, maar het is toch erg gemakkelijk!

Charles
ik vind de -vooruit kijk- optie handig
Reputatie 4
Badge +7
Leuke reacties, de meeste positief.

P. den Hertog en A.J. Mesman bedankt voor verbetersuggesties

😀
Neen, voor mezelf is het niet handig, want ik weet elke maand vooruit al, wanneer alle vaste lasten gemaakt gaan worden! Ik houd ook bij wat ik ernaast aan boodschappen en overige zaken uitgeef, dus ik heb weinig nut bij die extra service van de bank!
Bij telefonische navraag bij ING bank bleek deze app (nog) niet beschikbaar voor een windows phone.
Leuke hulp echter er worden alleen de betalingen uit de agneda in mee genomen en niet de (maandelijkse) vaste lasten, dus voor mij niet compleet
Reputatie 3
Badge +4
Het is toch niet zo moeilijk, men weet toch wat de vaste lasten zijn? Het is ook niet slim om je gehele rekening leeg te maken i.v.m. eventuele extra kosten. Want in het rood staan kost nu eenmaal extra onkosten (bij ING 14,5%) en dat telt lekker aan!
Met een vriendelijke groet!!
Ik ken mijn vaste lasten en mijn inkomsten zo goed, dat ik mij eraan erger dat er meer inkomsten worden voorspeld dan dat ik werkelijk ontvang. Bij mij is dat niet zo erg, behalve dat ik het ergerlijk vind, maar voor veel mensen zal dit een risicovolle voorspelling zijn. Ik vind deze app alleen al hierom enorm slecht en ik vind dat deze app niet meer mag worden aangeboden om te voorkomen dat iemand meer geld gaat uitgeven dan dat die ontvangt, vanwege valse verwachtingen.
(Ik begrijp overigens dat ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid draagt, maar ik weet ook dat niet iedereen dit kan.)

Na een paar jaar gebruik, zit de “kijk vooruit” feature nog steeds vol fouten. De ene maand wordt een vaste afschrijving wel vermeld, de volgende maand weer niet. Veranderde bedragen in vaste af- of bijschrijvingen worden pas maaaanden later correct voorspeld. Het is ‘m nog niet helemaal (of misschien beter gezegd:helemaal niet)

Reageer