Heb jij last van flinke premiestijgingen?
Met welke stijging werd jij geconfronteerd en voor welke verzekering? Of heb je hier niets van gemerkt of niet op gelet? Laat het ons weten en stem via de poll.
Aangezien het een polis is die dagelijks kan worden opgezegd heb ik die maar meteen opgezegd en ben overgestapt op verzekering die iets prijsvaster is dan Zelf.
Zelf had intussen wel al meerdere bedragen van mijn rekening geschreven inclusief 2 keer 10 euro poliskosten..
Dus heb ik Independer maar ingeschakeld.. Ook daar moest ik een paar keer flink aan hun jasje trekken want de animo om de verzekeraar aan te spreken was niet echt groot. Maar nadat ik heb er op gewezen had dat dit soort praktijken schadelijk zijn voor Independer (hoe kan je immers een prijsopgave van Independer nog vertrouwen als na een week de prijs na het afsluiten opeens flink omhoog gaat maar de prijsopgave bij Independer deze stijging niet weergeeft??) zijn ze toch in aktie gekomen..
Zelf heeft uiteindelijk na veel moeite en gedoe de bedragen teruggestort.
Ik vraag me toch af wat een bedrijf als Zelf hiermee hoopt te bereiken? De laagste premie als je via Independer afsluit maar zodra je aan boord bent, na een week!!, de premie dusdanig omhoog gooien dat ze 1 van de duurdere worden!!! Denken ze nu echt dat ze daarmee aan klantenbinding doen? Dat klanten blijven??
- Aansprakelijkheid 5%
- Goed op Weg Autoverzekering WA 14,5%, (Beperkt) Casco 10,3%
- Inboedel 17,2%
- Woonhuis 17,2%
Waarom de premies worden verhoogd schrijft Avéro Achmea het volgende.
De afgelopen jaren is het totale bedrag dat wij hebben betaald aan schades fors gestegen. Wij verwachten dat deze stijging de komende jaren doorgaat. De belangrijkste redenen van de hogere schades zijn:
- De storm- en waterschades nemen toe door weersveranderingen.
- De kosten van herstel zijn hoger, bijvoorbeeld de reparatie aan auto's met nieuwe technologieën.
- De letsel- en vermogensschades van de aansprakelijkheidsverzekeringen stijgen door de veranderende wet- en regelgeving.
Hierdoor betalen wij hogere bedragen. Deze bedragen rekenen wij door in onze premies om in de toekomst ook schades te kunnen betalen.
Na verhaal te halen bij onze tussenpersoon die Avéro Achmea vertegenwoordigd kregen we te horen dat er meer verzekeringsmaatschappijen spoedig zullen volgen. Om ons tegemoet te komen kregen we plotseling €2,- korting op onze totale maandpremie. Vreemde zaak het lijkt wel koehandel! In het verleden al vaker meegemaakt dat je premies kunt afdingen door aan te geven verder te kijken.
Nu vragen ze per 1 december a.s. 10,1 % meer voor mijn autoverzekeringen met de argumenten:
"Een premieverhoging is nooit leuk. Helaas is de verhoging noodzakelijk. Het afgelopen jaar zijn er veel WA schades gemaakt. Door het betalen van de schades is de verhoging nodig. Het gaat om de schadelast die wij met zijn allen dragen. Niet alleen uw eigen gemaakte schades. Ook zijn er onze premie bepalende factoren:
- Leeftijd van de klant;
- Risico op diefstal en inbraak van de auto;
- Risico op totaalverlies van de auto;
- Bouwjaar van de auto;
- Het merk van uw auto."
In 2e instantie kwam nog de volgende reactie:
"Er is geen informatie hierover in onze polisvoorwaarden (over leeftijd discriminatie). Ons premiestelsel voor de Autoverzekering is gevuld met veel premiefactoren. Van sommige hebben wij geen weet. Bovendien is de ene factor wel van invloed op de ene klant, maar niet op de andere. Feit is dat er een toeslag is voor jongeren en ouderen. Maar daar koppelen wij geen vaste leeftijd aan."
Ook de autoverzekering zal ik dus bij derden onderbrengen.
Joost Veldman
Na 9 jaar schade vrij rijden mag ik als beloning 11% meer premie gaan betalen. Bij navraag over het hoe en waarom krijg ik exact dezelfde standaard email reply.
Tijd om over te stappen naar een andere partij dus
Nico Schuurmans
Na 9 jaar schade vrij rijden mag ik als beloning 11% meer premie gaan betalen. Bij navraag over het hoe en waarom krijg ik exact dezelfde standaard email reply.
Tijd om over te stappen naar een andere partij dus
Nico Schuurmans
Na 9 jaar schade vrij rijden mag ik als beloning 11% meer premie gaan betalen. Bij navraag over het hoe en waarom krijg ik exact dezelfde standaard email reply.
Tijd om over te stappen naar een andere partij dus
Nico Schuurmans
Dat begrijp ik niet, je stapt toch over omdat het ergens anders beter of goedkoper kan, toch niet omdat een maatschappij de premie verhoogd?
Pas 2 weken voor beëindiging kon ik op "mijn CB" zien dat de premieverhoging voor 2 auto's en een trailer alleen werd veroorzaakt door de verhoging van 1 van 2 auto's auto met 22,8 %! Toch maar weer eens gaan bellen.
Sorry, sorry, sorry. Er is een foutje gemaakt . De premie op 1 auto en trailer bleef gelijk en die van de andere auto had moeten worden verlaagd met 8%. Ik heb de verzekering niet opgezegd.
Vermeldenswaard is nog dat ik met Allsecur mailde en vroeg naar hun middellang premiebeleid, aangezien ik klachten las over goedkoop instappen en het volgend jaar een forse premieverhoging voor de kiezen krijgen. GEEN ANTWOORD.
Ook vroeg ik Independer, van welke ik het spoor naar AllSecur insloeg, wat nu eigenlijk hun toegevoegde waarde was. GEEN ANTWOORD!
Conclusie: wees alert. Bedrijven zijn niet altijd je beste vriend, zoals de politie.
Joost Veldman
Ik kreeg onderstaande mail gisteren: mijn opstalverzekering heb ik vanaf 2014. Kostenverloop:
2014: 137,37
2016: 140,17
2017: 149,12
2018: 149,12
2019: 169,61
2020 (waarvoor de mail) : 208,20
Geen forse bedragen, maar wel gek dat ze even iets waren ‘vergeten’, ik verwacht dat verzekeringen continu alert zijn en alles meepakken wat er mogelijk is. En hoezo is mijn premie jarenlang ‘gelijk gebleven’ Hij steeg wel.
Beste relatie,
U heeft een Woonhuisverzekering bij De Zeeuwse met polisnummer xxxxxxxx
Hiervoor wordt op 29-02-2020 een aanpassing gedaan.
Indexering
De verzekering wordt jaarlijks aangepast aan het BDB bouwkosten-indexcijfer. Door een
fout in onze administratie is die indexering een aantal jaren niet toegepast. Uw premie
is daardoor gelijk gebleven terwijl deze jaarlijks had moeten stijgen.
Hoe passen we dit aan?
Vanaf nu gaan we de index weer toepassen. Dit doen we niet met terugwerkende kracht.
Wel is de premiestijging nu eenmalig hoger omdat u vanaf 29-02-2020 premie betaalt
op basis van het huidige indexcijfer. Is uw verzekering na 1 juni 2018 ingegaan? Dan is
deze index correctie voor u niet van toepassing.
Vragen
Heeft u vragen? Neem dan contact op met uw adviseur:
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.