Hoe bevalt de nieuwe betaalservice van Marktplaats?

  • 17 January 2018
  • 64 reacties
  • 19808 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Eind november lanceerde Marktplaats de Gelijk Oversteken Service.
Deze service houdt de betaling van een koper tijdelijk vast op een derdenrekening van Online Betaalplatform (OBP), totdat de aankoop daadwerkelijk is ontvangen. Hierdoor ben je als koper zeker van de verzending en als verkoper van de betaling.

Heb jij deze (betaalde) service van Marktplaats al gebruikt? Dan ben ik benieuwd hoe het je beviel. Deel je ervaring hieronder.

64 reacties

Wat een waardeloze en slechte service het gelijk oversteken,   bij mijn inzien is gelijk oversteken op dezelfde dag en geen week later. 

1 keer een pakket met deze service verzonden maar moet gewoon een week wachten vanaf het moment dat het pakket is afgeleverd bij de koper totdat ik mijn geld heb ontvangen, dit is dus niet echt een gelijk oversteken service.

 

 

Dus dit was 1 keer en nooit weer.

Is er iemand die dit via het betaalplatform heeft opgezet? Heb je dan je rekening gevalideerd?

Ik hoor graag

Wouter

Eind november lanceerde Marktplaats de Gelijk Oversteken Service.
Deze service houdt de betaling van een koper tijdelijk vast op een derdenrekening van Online Betaalplatform (OBP), totdat de aankoop daadwerkelijk is ontvangen. Hierdoor ben je als koper zeker van de verzending en als verkoper van de betaling.

Heb jij deze (betaalde) service van Marktplaats al gebruikt? Dan ben ik benieuwd hoe het je beviel. Deel je ervaring hieronder.

Heeft iemand dit al in gebruik?

 

Reputatie 7
Badge +8

Na alles nog eens nagelezen te hebben, en alle meningen van deze al jaren lopende topic wat geïnventariseerd te hebben, concludeer ik er uit dat Marktplaats nu eenmaal een functie heeft, zoals alle verkoop rubrieken, maar dat een een broeinest blijft van oplichting. Ga je ermee in zee, kijk dan alles goed na en stel je zelf voorwaarden. Dat kan het wellicht goed aflopen. Word je toch opgelicht, zeg dan niet dat je niet gewaarschuwd bent. De topic spreekt al bijna over 3 jaar ervaringen.

Badge +2

Ik doe hier niet aan mee (ben sinds 18 jaar actief op MP). Het werkt bedrog in de hand. Bij een aankoop vraag ik eerst het adres van de koper, stuur dan mijn bankgegevens en maak de verkoop af. Nooit problemen

Badge

@WaylonG Jammer dat je mijn waarschuwing op deze en andere websites niet gelezen had voordat je gebruik ging maken van Online Betaalplatform. Zo te zien heb jij een vergelijkbare ervaring gehad op Marktplaats met deze onbetrouwbare betaal“service”.

Had jij je betaling via Online Betaalplatform gedaan en het product ontvangen dan was je tevreden geweest en heeft Online Betaalplatform geld verdiend zonder daar echt iets voor te hoeven doen.
Maar zodra het mis gaat zoals bij jou en mij is gebeurd doet Online Betaalplatform ook niets en hebben ze ook geld verdient.

Bellen heeft geen zin, je krijgt iedere keer iemand anders te spreken en ze blijven stug hetzelfde zinnetje herhallen uit het belscript en ze zijn niet in staat om na te denken.

Sterker nog, als je rechtstreeks geld had overgemaakt naar een bankrekening (wat overigens gratis is) dan had je in elk geval de rekening nummer en tenaamstelling van de oplichter gehad voor je aangifte. Niet dat de politie er uberhaubt iets mee zal gaan doen, maar je had in elk geval de echte naam gehad van de rekeninghouder.



 

Hoi Eggens, 

 

Ik wou dat ik jou berichten eerder had gezien haha Ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij ook met een psn kaart, ik dacht zo veilig te zitten he met een tussenpersoon waar je zelfs nog extra voor betaald! Wat een waardeloos kutbedrijf is dat OBP zeg, die chat die jij stuurde lijkt bizar veel op mijn communicatie met ze. En ze sturen je van het kastje naar de muur, ja je moet het zelf oplossen met de verkoper, en vervolgens geen enkele informatie willen delen, je kan die gast geeneens contacteren. Ze hebben mijn geld een hele week vastgehouden om het vervolgens doodleuk naar die oplichter over te maken. Aangifte gedaan en politie doet gewoon helemaal niks terwijl in mijn geval de oplichter via de chat de oplichting nog had bekend ook, ze kunnen die vent gewoon oplaaien nadat ze bij OBP zijn gegevens hebben opgevraagd. Enige wat ik kon doen is ze verder overal een negatieve review geven, hopen dat niemand meer gebruikt maakt van deze waardeloze service, meest slechte bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad.

Een andere factor waar je ook nog mee te maken kan krijgen is een extra validatie die plaats vindt vanuit  onlinebetaalplatform. Ik had een speakercabinet verkocht ter waarde van 600 euro. Op verzoek van de koper heb ik een betaalopdracht verstuurd waar hij keurig aan voldaan heeft.

Ik kreeg de terugkoppeling van Marktplaats dat de betaling geslaagd was en de volgende dag heeft de koper het speakercabinet opgehaald. Toen had ik mijn geld dus nog niet binnen. Vervolgens krijg ik een mail of ik me wil valideren vanuit onlinebetaalplatform. Zonder validatie geen geld. Dit terwijl mijn rekeningnummer al via Marktplaats was gevalideerd.

Je krijgt dan dus te maken maken met twee partijen. Dus ook twee partijen die bepalen of iets wel of niet goed is. Marktplaats helpt hier 0% aan mee wanneer je hier vragen over hebt. Ze verwijzen je doodleuk door naar het onlinebetaalplatform met de letterlijke boodschap zoek het maar uit. Dat vind ik een kwalijke zaak dit naast het feit dat er weer een partij meer is die beschikt over jouw vertrouwelijke informatie met de vraag of dat allemaal wel goed afgeschermd is en wat er met die informatie gedaan wordt.

@WaylonG Jammer dat je mijn waarschuwing op deze en andere websites niet gelezen had voordat je gebruik ging maken van Online Betaalplatform. Zo te zien heb jij een vergelijkbare ervaring gehad op Marktplaats met deze onbetrouwbare betaal“service”.

Had jij je betaling via Online Betaalplatform gedaan en het product ontvangen dan was je tevreden geweest en heeft Online Betaalplatform geld verdiend zonder daar echt iets voor te hoeven doen.
Maar zodra het mis gaat zoals bij jou en mij is gebeurd doet Online Betaalplatform ook niets en hebben ze ook geld verdient.

Bellen heeft geen zin, je krijgt iedere keer iemand anders te spreken en ze blijven stug hetzelfde zinnetje herhallen uit het belscript en ze zijn niet in staat om na te denken.

Sterker nog, als je rechtstreeks geld had overgemaakt naar een bankrekening (wat overigens gratis is) dan had je in elk geval de rekening nummer en tenaamstelling van de oplichter gehad voor je aangifte. Niet dat de politie er uberhaubt iets mee zal gaan doen, maar je had in elk geval de echte naam gehad van de rekeninghouder.

En daarom moet je alleen transacties op afstand doen als je incalculeert dat er een kans bestaat dat je opgelicht wordt, en als je daar niet mee kan leven moet je geen geld overmaken maar contant afrekenen. Volgens mij is die les al ruim tien jaar oud en ik snap niet dat mensen zo hardleers zijn.

Badge

@WaylonG Jammer dat je mijn waarschuwing op deze en andere websites niet gelezen had voordat je gebruik ging maken van Online Betaalplatform. Zo te zien heb jij een vergelijkbare ervaring gehad op Marktplaats met deze onbetrouwbare betaal“service”.

Had jij je betaling via Online Betaalplatform gedaan en het product ontvangen dan was je tevreden geweest en heeft Online Betaalplatform geld verdiend zonder daar echt iets voor te hoeven doen.
Maar zodra het mis gaat zoals bij jou en mij is gebeurd doet Online Betaalplatform ook niets en hebben ze ook geld verdient.

Bellen heeft geen zin, je krijgt iedere keer iemand anders te spreken en ze blijven stug hetzelfde zinnetje herhallen uit het belscript en ze zijn niet in staat om na te denken.

Sterker nog, als je rechtstreeks geld had overgemaakt naar een bankrekening (wat overigens gratis is) dan had je in elk geval de rekening nummer en tenaamstelling van de oplichter gehad voor je aangifte. Niet dat de politie er uberhaubt iets mee zal gaan doen, maar je had in elk geval de echte naam gehad van de rekeninghouder.



 

Badge

Toch opgelicht met deze veilige betaal methode!? geen probleem, ze wimpelen je gewoon af.

Vorige week opgelicht via marktplaats door een persoon genaamd Jorik,
na meerdere keren mailen werd er eindelijk gereageerd. 
"Ik moet aangifte doen, anders kan Online Betaalplatform mij niet terug betalen" is wat T'Yana zei via het aangemaakt ticket.
Eenmaal aangifte gedaan te hebben heb ik het document van afschriften naar T'Yana doorgestuurd.
Na 3 dagen nog geen reactie gehad te hebben ben ik maar eens gaan bellen met Online Betaalplatform.

het volgende werd mij verteld:

Zolang de betaling geen "gelijk oversteken service" is geweest kunnen wij de betaling niet terug halen. Ook kunnen wij u geen gegevens geven van de wederpartij (ondanks dat ik die aantoonbaar nodig heb voor mijn aangifte) geven en zult u dit verder met de politie moeten oplossen. 

Na research gedaan te hebben en eigen ervaring kwam ik op de volgende, Online Betaalplatform is:
- Op geen ene wijze betrouwbaarder/veiliger dan andere betaalverzoekjes of overschrijvingen.
- Het Online betaalplatform gaat te werk onder valse/misleidende voorwaarden (gezien zij de zekerheid geven van je product).
- Het Online betaalplatform is niet klantgericht (tenzij afwimpelen onder service valt). Voor 48 uur zouden zij reageren op een ticket of reactie, dat is echt ook niet het geval.
- Met "gelijk oversteken service" kun je gewoon een lege doos binnenkrijgen. Als de verkoper een track en trace heeft, heeft hij of zij (volgens online betaalplatform) voldaan aan hun plicht en is de verkoop afgerond. Online betaalplatform betaald gewoon uit. 

Zouden wij überhaupt nog gebruik willen maken van deze service terwijl deze net zo misleidend is als andere betaalmogelijkheden? 
Als ik de oplichter rechtstreeks geld had gestort scheelde het me wel SERVICE KOSTEN en was ik nu minder geld kwijt geweest!!

Badge

Chat gesprek met Online Betaalplatform nadat verkoper op Marktplaats mij heeft opgelicht d.m.v. Gelijk Oversteken service.

 

Beste Online Betaalplatform,

Bij deze de chat geschiedenis van Marktplaats met oplichters account in de bijlage.
Mocht dit niet voldoende zijn, jullie krijgen toestemming van mij om de chat geschiedenis wat ik met deze oplichter gehad heb op te vragen bij Marktplaats.

Het aangifte nummer bij de politie is: xxxx
Hier heb ik geen PDF van. De aangifte is momenteel in behandeling door de politie.

In de 2e bijlage is de foto die de oplichter heeft gestuurd. Dit betreft een al gebruikte Google Play kaart bestaande uit 20 tekens.

Wat ik gekocht heb bij deze oplichter is een Playstation Network kaart t.w.v. 50,- euro. Die codes bestaan altijd uit 12 tekens. Deze persoon heeft mij bewust opgelicht.

Tevens heb ik contact gezocht met Marktplaats en zij hebben het account van de oplichter geblokkeerd. Tevens heeft de oplichter geen Track en Tracé code gestuurd wat volgens jullie eigen beleid leidend is in het onderzoek!

Wat voor onderzoek hebben jullie nu eigenlijk gedaan?
Heeft de verkoper een track en trace code? Nee
Heeft de verkoper een PSN kaart gestuurt? Nee
Is er aangifte gedaan wegens Internet fraude? Ja
Heeft Marktplaats het account van de verkoper geblokkeerd wegens fraude? Ja
En toch krijg ik de melding dat jullie niets kunnen doen? Waar betaal ik dan extra service voor als ik vragen mag?

Wat ik niet begrijp is dat een dienst van Marktplaats geen toegang heeft tot Marktplaats chat geschiedenis indien er een geschil is, en dat jullie niet kunnen zien dat Marktplaats het account heeft geblokkeerd wegens oplichting. Tevens doen jullie geen enkel onderzoek naar deze fraude.

Op deze manier werkt het Online Betaalplatform fraude in de hand, en geven jullie de koper een valse belofte van veiligheid.

Ik hoop spoedig reactie van jullie te ontvangen. Jullie mogen mij ook bellen.

*************************************************************
Fijn om te zien dat u aangifte heeft gedaan. Zodra de aangifte gereed is , ontvangt u van de Politie een PDF bestand. Dit bestand ontvangen wij graag als bijlage bij dit ticket.

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Kimberley
Online Betaalplatform.

*************************************************************
Hoi Kimberley,

Bij deze de Afschrift Aangifte in PDF van de politie.
Ik wacht in spanning af op wat hierna gaat gebeuren.. Indien jullie nog meer informatie van mij of van Marktplaats nodig hebben kunt u mij bellen of mailen.

Mvg,
*************************************************************
Goedemiddag,

Hartelijk dank voor het versturen van het pdf bestand van de aangifte.

Doordat u gebruik heeft gemaakt van de dienst ‘Gelijk Oversteken’ en het product heeft ontvangen kunnen wij u helaas niet verder helpen. Het gaat hier om een ontvangst-garantie en niet om een tevredenheidsgarantie, dit is namelijk onmogelijk voor ons te controleren. Wij raden u aan om contact op te nemen met de verkoper om dit probleem verder op te lossen.

Wel zullen wij uw melding binnen ons systeem opnemen, mochten wij nogmaals een melding krijgen voor deze verkoper dan kunnen wij doen besluiten deze te blokkeren van deze dienst.

Voordat personen iDEAL betaalverzoeken kunnen sturen dienen zij voorafgaand enkele verificaties te voltooien, waaronder het verifiëren van een persoonlijke bankrekening, mobiele nummer en identiteitsdocument waarbij de tenaamstelling overeenkomt met de bankrekening. Zo hebben we gecontroleerd dat de persoon inderdaad is wie hij zegt dat hij is.

Hoewel deze checks grote betrouwbaarheid geven, is fraude helaas nooit 100% uit te sluiten en kan het toch voorkomen dat iemand zich anders voordoet (identiteitsfraude) of fraude pleegt.

De sancties betreffen dat een dergelijke verkoper waar we aangiftes van ontvangen bij ons geblokkeerd wordt; en nooit meer betalingen kan ontvangen. (kan zijn telefoonnummer, bankrekening en ID niet meer opnieuw gebruiken). Hij verliest daarmee niet alleen zijn status als gecontroleerde verkoper; hij kan ook nooit meer gecontroleerde verkoper worden.

We voorkomen dus wel dat andere mensen gedupeerd raken door deze verkoper. We begrijpen dat het voor iedereen heel vervelend is om met fraude geconfronteerd te worden en ik kan me goed voorstellen dat het een aderlating is. Ik hoop dat de Politie met uw aangifte actie kan ondernemen.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Tammy

*************************************************************

Online Betaalplatform,

Ik wil graag de naam en bankrekening gegevens ontvangen van de verkoper. Aangezien deze verkoper niet reageert en ik tot op heden nog geen product ontvangen wil ik graag gegevens van deze verkoper om op andere manier in contact te komen.

*************************************************************
Goedemiddag,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij mogen helaas geen persoonsgegevens delen met derden zonder de toestemming van de eigenaar van de gegevens. De Politie mag deze wel bij ons opvragen door middel van een gerechtelijk bevel.

Met vriendelijke groet,

Ronald

*************************************************************
Oke, dus als ik de verkoper had betaald door gewoon geld over te maken naar zijn bankrekening nummer ipv gebruik te maken van Gelijk Oversteken via IDeal wat ook nog eens extra geld kost dan had ik wel gewoon de naam en rekening nr van de verkoper gehad.

Nog een reden waarom Gelijk Oversteken service een waardeloze dienst is.
Ik mag toch zeker wel weten aan wie ik geld heb overgemaakt en welk rekening nummer? Deze informatie heb ik ook nodig om mijn aangifte aan te vullen.

Graag ontvang ik alsnog op zijn minst naam en rekening nummer van diegene aan wie ik geld heb overgemaakt met IDeal.

*************************************************************
Goedemiddag

Hartelijk dank voor uw reactie.

Zoals aangegeven mogen wij helaas geen persoonsgegevens delen met derden zonder de toestemming van de eigenaar van de gegevens. De Politie mag deze wel bij ons opvragen door middel van een gerechtelijk bevel.

De Politie zal u nog de aangifte in PDF vorm toesturen, wij hebben dit bestand nodig.

Met vriendelijke groet,

Support Afdeling

*************************************************************
Die aangifte hebben jullie allang per e-mail ontvangen, maar bij deze nogmaals. Ik heb bankgegevens nodig van de verkoper ter aanvulling op mijn aangifte. Politie kan geen onderzoek doen naar deze oplichter zonder gegevens.

*************************************************************
Goedemiddag,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Zoals meerdere malen aangegeven mogen wij helaas geen persoonsgegevens delen met derden zonder de toestemming van de eigenaar van de gegevens. De Politie mag deze wel bij ons opvragen door middel van een gerechtelijk bevel.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zullen hiermee het ticket sluiten.

Met vriendelijke groet,

Support Afdeling

*************************************************************

Kortom:
Dit hele gesprek bewijst maar weer eens wat voor slechte service Gelijk Oversteken van Online Betaalplatform nu eigenlijk is.


- Ze doen geen onderzoek tussen koper en verkoper (chat geschiedenis, foto's, etc).
- Ze doen niets met je aangifte van oplichting.
- Ze doen niets met de bewijzen die je aanlevert die aantonen dat je bent opgelicht.
- Ze nemen geen contact op met de verkoper.
- Ze verstrekken geen gegevens van de verkoper zodat je fatsoenlijk aangifte kan doen.

Zolang het verkoper en koper betrouwbare personen zijn die eerlijk handelen en u ontvangt uw product dan hoeft Online Betaalplatform niets te doen en betaald 3% extra voor niks.

Indien u bent opgelicht door verkoper die een lege doos heeft opgestuurd met track en trace doet Online Betaalplatform ook geen onderzoek en stelt de verkoper in het gelijk vanwege de track en trace. Tevens betaald u 3% extra voor een niet geleverde service.

Indien u als koper een digitaal product heeft gekocht bijvoorbeeld een code voor tegoed in een online store en er is bewijs dat dit niet de juiste code is stelt Online Betaalplatform de oplichter in het gelijk en vangt nog ook nog eens 3% van het betaalde bedrag door in feite niets te doen!

Weer AUB gewaarschuwd!! Haal het product op bij de verkoper, en als het om een gering bedrag gaat vraag naam, rekening nummer en adres van de verkoper voordat u beslist geld over te maken en laat het pakketje versturen met track en trace. Dan komt het voor 99% ook gewoon aan.

Online Betaalplatform faciliteerd oplichters met hun betaalde Gelijk Oversteken "service”.

 

Badge

@Jan en iedereen die dit forum leest.

Maakt u a.u.b GEEN gebruik van Marktplaats Gelijk Oversteken service (Online Betaalplatform).

Het is een waardeloze dienst!

Ze doen helemaal niets om u als koper in het gelijk te stellen. Online Betaalplatform heeft geen connectie met Marktplaats als het gaat om chat geschiedenis tussen koper en verkoper. Tevens weten ze niet of een verkoper inmiddels al is geblokkeerd bij Marktplaats wegens fraude en ze doen ook niets met uw aangifte bij de politie.
 

Sterker nog. Een Track en Tracé code vanuit de verkoper is niet eens nodig. Ze stellen de verkoper altijd in het gelijk!

In mijn geval heb ik een PSN (Playstation Netwerk kaart) gekocht bij een oplichter op Marktplaats.
Betaald met Gelijk Oversteken. Verkoper stuurt per Marktplaats chat een foto van een al gebruikte Google Play kaart. De foto is duidelijk te zien dat het niet om een PSN kaart gaat.

Ik heb meteen melding gemaakt van niet ontvangen product en aangifte gedaan. Marktplaats heeft de verkoper geblokkeerd wegens fraude.

Gelijk Oversteken service van Online Betaalplatform heeft de verkoper in het gelijk gesteld!!

Omdat ik toch een product heb ontvangen geeft men aan.​​​​ Online Betaalplatform is niet in staat om dan ook maar enig onderzoek te doen tussen koper en verkoper. Bellen met Online Betaalplatform heeft geen zin. Je krijgt niemand te spreken die dan ook maar iets kan betekenen.

Gelijk Oversteken service heeft geen eigen telefoonnummer en zijn dus niet te bereiken.
Diegene die je aan de lijn krijgt geeft aan dat Online Betaalplatform niet samenwerkt met Marktplaats om onderzoek te doen.

Op Marktplaats bij Gelijk Oversteken service staat dat een Track en Tracé code ten alle tijde leidend is. In mijn geval is er helemaal geen Track en Tracé code, en toch stelt Online Betaalplatform de verkoper in het gelijk.

Kortom:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maak nooit maar dan ook echt NOOIT gebruik van de Gelijk Oversteken service van Marktplaats. U betaalt extra voor een schijnveiligheid.

Online Betaalplatform faciliteert alleen een nieuwe manier om het voor oplichters nog makkelijker te maken om u geld afhandig te maken!

U heeft het valse vertrouwen dat u uw geld terug krijgt maar dat is dus niet het geval!

Badge

Hoi @Jan , ik heb gisteren via Marktplaats aangegeven dat ik het product niet heb ontvangen.
Mijn geld staat nu inderdaad bij het Online Betaalplatform en ik krijg binnen 2 werkdagen reactie nadat ze de situatie hebben onderzocht. De zaak lijkt mij vrij duidelijk aangezien de verkoper een foto van een gebruikte Google Play kaart heeft gestuurd via de chat op Marktplaats. Dus niet via de post.

Hierdoor kan het Online Betaalplatform ook wel zien dat dit compleet iets anders is dan een PSN kaart. Nu heeft Marktplaats de verkoper al geblokkeerd aan de hand van mijn aangifte. Deze informatie heb ik ook allemaal gedeeld met het Online Betaalplatform.

Ik hoop dat de Gelijk Oversteken service van Marktplaats het geld waard is, en het zal ook wel heel vreemd zijn als ze mij het geld niet terug geven. Dit is meteen ook een test voor mij of ik de toekomst vaker gebruik ga maken van de Gelijk Oversteken service.

Moet nog even afwachten dus. Als ik meer weet laat ik dat hier wel weten.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Eggens ik lees hier bij de voorwaarden van Gelijk Oversteken van Marktplaats dat ze het geld vasthouden totdat je het product hebt ontvangen. Zoniet dan krijg je je geld terug. Kan je laten weten waarom dit niet werkte?

Track en trace code heb je alleen bij pakketten, niet als het door de brievenbus past.

Niet leveren is voor de politie geen oplichting maar iets civiel-juridisch van niet nakomen van een afspraak. Politie gaat dus niets doen.

Heel vervelend wat je hebt meegemaakt, ik hoop dat je je geld nog terugkrijgt van Marktplaats want daar betaal je ook iets extra voor.

Badge

Ik heb vanavond voor de eerste keer gebruik gemaakt als koper van de Gelijk Oversteken service van Marktplaats. Als verkoper heb ik deze dienst al vaker zonder problemen gebruikt.

Nu voor het eerst dus zelf iets gekocht met deze service en ben gelijk opgelicht.
Heb een Playstation Network Card gekocht twv 50 euro. Oplichter stuurt mij een foto van een gebruikte Google Play Card. Het staat er ook gewoon duidelijk op de foto wat voor kaart dit betreft.

Nu dus via het Online Betaalplatform aangegeven dat ik het product niet heb ontvangen.
Ik ben heel benieuwd hoe zij dit gaan oplossen. Uiteraard hoop ik dat men onderzoek gaat doen naar wat hier gebeurd is en dat ze mij in het gelijk gaan stellen.

Ook heeft de verkoper geen track en trace code gestuurd wat volgens mij een vereiste is bij Gelijk Oversteken. Tevens heb ik aangifte gedaan en dit gedeeld met het Online Betaalplatform.

Nu maar afwachten of die Gelijk Oversteken service ook zijn geld waard is.

Badge +8
Hi @M. van Markensteijn, dank voor je reactie en welkom op de Community!

Omdat er al een topic bestond waar jouw ervaring mooi bij past, ben ik zo vrij geweest deze voor je te verplaatsen.
Aannames zijn de bron van alle kwaad zij mijn oude baas altijd.

  • Indien de koper niet binnen zeven dagen aangeeft of hij het product wel of niet ontvangen heeft, gaat Online Betaalplatform er automatisch vanuit dat het product wel is ontvangen en wordt het bedrag automatisch uitbetaald aan de verkoper.
Ik ben opgelicht via marktplaats en het erbij aangeboden gelijk oversteken betaalplatform.
Wat blijkt??
na 7 dagen word automatisch het geld van de tussenrekening naar de verkoper overgemaakt. Niemand heeft het hier schijnbaar over. Ik dacht eerst track and trace en dan ontvangst melden. Nee joh, oplichters hebben het veel makkelijker. Je verkoopt zogenaamd iets, en je wacht vervolgens rustig af!!!


ik vind het niet gelijk oversteken als jij als verkoper eerst jouw product moet gaan opsturen en ALS de persoon het ontvangt hij pas hoeft te betalen.Dat klopt, je kunt alleen gelijk oversteken als je elkaar de spullen en het geld kan overhandigen.
precies, het al oude ophalen, dat is gelijk oversteken. dit is afterpay.

Nou in zoverre dat ik het systeem zo begrepen heb dat de koper vooraf geld moet over maken en zodra er getekend is dan wordt de verkoper betaald. Het is vooral de koper die het risico loopt, dat er niets in de doos zit of dat het niet werkt, de verkoper is redelijk beschermd.

ik vind het niet gelijk oversteken als jij als verkoper eerst jouw product moet gaan opsturen en ALS de persoon het ontvangt hij pas hoeft te betalen.Dat klopt, je kunt alleen gelijk oversteken als je elkaar de spullen en het geld kan overhandigen.


precies, het al oude ophalen, dat is gelijk oversteken. dit is afterpay.
ik vind het niet gelijk oversteken als jij als verkoper eerst jouw product moet gaan opsturen en ALS de persoon het ontvangt hij pas hoeft te betalen.

Dat klopt, je kunt alleen gelijk oversteken als je elkaar de spullen en het geld kan overhandigen.
ik vind het niet gelijk oversteken als jij als verkoper eerst jouw product moet gaan opsturen en ALS de persoon het ontvangt hij pas hoeft te betalen. als verkoper maak je dus de kosten, je bent hoe dan ook jouw product kwijt en moet maar hopen dat hij/zij gewillig en netjes is om de betaalknop in te drukken
Op 4 december heb ik 2 pakketten verstuurd wat ook zijn aangekomen bij tevreden ontvangers. Nu 3 maanden later nog steeds geen betaling van marktplaats ontvangen. Heb herhaaldelijk contact proberen op te nemen met marktplaats maar krijg nergens antwoord op. Weg 50 euro! Dat doe ik dus nooit meer!

Maar goed.. de Gelijk Oversteken Service is dus zowel voor de koper als voor de verkoper echt helemaal waardeloos.


Ik denk ook dat er geen gratis systeem te bedenken valt dat dit probleem oplost, maar we willen het blijkbaar zo graag.

Dat is precies wat er bij mij gebeurd is. Mijn claim bij "Gelijk Oversteken Service" van Marktplaats is daardoor afgewezen.Dat vind ik wel interessant om te horen. Dus ze bieden echt geen bescherming als iemand een steen ipv een telefoon stuurt. Wat hebben ze tegen je gezegd; "Ga maar naar de politie"?


Nee, ze melden alleen dat het product volgens de Track & Trace aangekomen is en dus wordt er aan de verkoper uitbetaald.

Overigens is het pakket bij de buren afgeleverd, dus je kan je uberhaupt afvragen wat "afgeleverd" voor waarde heeft.

Maar goed.. de Gelijk Oversteken Service is dus zowel voor de koper als voor de verkoper echt helemaal waardeloos.

Reageer