Hoe bevalt de nieuwe betaalservice van Marktplaats?

• 17 January 2018
  • 64 reacties
  • 19808 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Eind november lanceerde Marktplaats de Gelijk Oversteken Service.
Deze service houdt de betaling van een koper tijdelijk vast op een derdenrekening van Online Betaalplatform (OBP), totdat de aankoop daadwerkelijk is ontvangen. Hierdoor ben je als koper zeker van de verzending en als verkoper van de betaling.

Heb jij deze (betaalde) service van Marktplaats al gebruikt? Dan ben ik benieuwd hoe het je beviel. Deel je ervaring hieronder.

64 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Allereerst vind ik dat Marktplaats deze service als werkelijke service gratis zou moeten aanbieden. En voor het overige: voorheen lagen alle risico's geheel bij de koper. Deze had nergens een mogelijkheid om zijn recht te halen of een beoordeling over de verkoper achter te laten. Als de verkoper niets opstuurde of een defect artikel opstuurde, was het voor de koper: pech gehad. Ik denk nog steeds dat de beste oplossing is: een beoordelingssysteem voor zowel koper als verkoper. Vreemd dat Marktplaats daar per se niet aan wil. Maar ze zullen hun redenen wel hebben.Hoe dan ook, de enige die altijd wint is Marktplaats zelf. Want met deze service halen ze dus ook weer extra inkomsten binnen.
Reputatie 3
Badge +3
Beste @Y.A.S., bedankt voor jouw mening over de service. Heb je een idee over hoe een beoordelingssysteem zal werken?

Op Ebay hebben ze een perfect werkend beoordelingssysteem. Het dwingt zowel koper als verkoper om netjes zaken te doen. Met Marktplaats heb ik zowel goede als ook zeer slechte ervaringen, zowel als koper en als verkoper: artikel niet opgestuurd, of defect artikel opgestuurd, of het artikel was in zeer slechte staat (niet overeenkomstig de beschrijving). Of je maakt een afspraak en de koper komt niet opdagen of je accepteert een bod en je hoort nooit meer iets van de koper. Hoe worden dit soort kwesties opgelost door een Gelijk Oversteken Service? Voor mij is een beoordelingssysteem de beste manier. Ik heb er vaak om gevraagd bij Marktplaats, maar om de een of andere reden willen ze dit niet.
Reputatie 1
Gelijk Oversteken Service is mijns inziens nadelig voor de verkopende partij. Het risico op vermissing tijdens verzending, in het geval de koper zelf heeft besloten dat hij/zij het gekochte niet komt ophalen, ligt nu (terecht) bij de koper. Bij de "Gelijk Oversteken Service" draagt de verkoper onterecht dit risico .
Ik kan nergens vaststellen dat mijn bovengenoemde veronderstelling onjuist is.
Als men de voorwaarden van Marktplaats omtrent 'Gelijk Oversteken' goed bestudeert, leest men het volgende:
"...Indien de koper niet binnen zeven dagen heeft aangegeven het pakket wel of niet ontvangen te hebben, gaan we ervan uit dat het pakket wel is ontvangen en wordt het bedrag uitbetaald aan de verkoper..."

Ik lees overigens nergens op Marktplaats wat er gebeurt indien de verkoper iets anders verzendt dan hetgeen is overeengekomen. Dus je koopt een telefoon en ontvangt een pakketje met een baksteen erin.
Reputatie 3
Badge +3
Ik zit redelijk vaak op marktplaats, maar heb besloten het “gelijk oversteken” niet te doen. Ben het met Van Kuipers eens, dat dit nadelig kan zijn voor de verkoper: ik stuur iets netjes op, en als de ontvanger dan zegt dat het niet of niet goed is aangekomen (of dat nou waar is of niet) krijg ik mijn geld niet...?
Hoe je het ook wendt of keert, alle extra service kost geld, dat ofwel de verkoper danwel de koper betaald.
Ideal en Paypal brengen ook kosten in rekening.
Grote bedrijven kunnen deze kosten wel dragen, maar er zijn kleine winkels die toch een bepaalt bedrag extra in rekening brengen als je met iDeal betaald.
Als voorbeeld noem ik de buurt Chinese toko, brengt € 1,00 in rekening bij een iDeal transactie!
Alleen een IBAN betaling, of cash natuurlijk, is het gratis voor beide partijen.

@ A,Deen
Zou het niet moeten zijn: "dan weiger je toch te kopen".
Klein misverstandje.......?
Reputatie 2
Badge +2
Ik zit al jaren op markplaats. Dingetjes kopen en verkopen. Dit was dan altijd met eerst betalen en dan pas opsturen, track and trace code op sturen en laten weten of het pakketje al binnen is.

September 2018 was de maand dat ik voor het eerst iets te maken kreeg met ''gelijk oversteken''. Het vervelende van deze optie was in mijn ogen, dat als je het via je telefoon wilde doen, je dus ook je random scanner nodig had, dit terwijl elke betaling via me telefoon gewoon zonder die scanner zou kunnen... dus waarom heb ik die dan nodig?

Voor mij is de functie ''gelijk oversteken'' nog te nieuw om volledige te willen vertrouwen. En nu zeker als ik de verhalen hier leest.

Ik ben tevens ook gewoon nog zo koppig iemand die gewoon om iemands bankrekening vraagt, en natuurlijk de bevestiging dat het geld is overgemaakt. Bij mij is het altijd goed gegaan. Ik ben letterlijk nog nooit via markplaats opgelicht.
Slechte service, via deze methode een koopovereenkomst gesloten met verkoper. Waarna verkoper de volgende dag aangeeft dat de koop nier door gaat, situatie gelijk doorgegeven bij de functie. Maar meer dan een week verder geeft de functie aan dat de verkoper is betaald en dat de verzendgegevens worden opgevraagd (die er niet zijn omdat verkoper het artikel nooit heeft opgestuurd). Nu probeer ik contact te zoeken met de functie/ marktplaats maar er is geen telefoonnumer of mail beschikbaar. Erg teleurgesteld!
Badge
Gelijk oversteken
het geld wordt lang vastgehouden door ideaal. minimaal 48 uur.

Pakket is ontvangen door koper hij geeft het meteen door aan gelijk oversteken.
Ik heb daar bewijs van gezien.
Dit is 48 uur geleden en ik heb als verkoper nog steeds mijn geld niet.

ze geven aan dat het geld binnen 24 uur op je rekening staat

treurig allemaal. ze hebben een platform waar je direct kunt bellen dat nr staat op een side waar ik van marktplaats een link voor heb gekregen.
op die webside staat een tel voor problemen / vragen.
Als je daar na belt krijg je een verwijzing naar een tiket die op een andere side staat. tikket is uiteraard niet te vinden.

Een andere factor waar je ook nog mee te maken kan krijgen is een extra validatie die plaats vindt vanuit  onlinebetaalplatform. Ik had een speakercabinet verkocht ter waarde van 600 euro. Op verzoek van de koper heb ik een betaalopdracht verstuurd waar hij keurig aan voldaan heeft.

Ik kreeg de terugkoppeling van Marktplaats dat de betaling geslaagd was en de volgende dag heeft de koper het speakercabinet opgehaald. Toen had ik mijn geld dus nog niet binnen. Vervolgens krijg ik een mail of ik me wil valideren vanuit onlinebetaalplatform. Zonder validatie geen geld. Dit terwijl mijn rekeningnummer al via Marktplaats was gevalideerd.

Je krijgt dan dus te maken maken met twee partijen. Dus ook twee partijen die bepalen of iets wel of niet goed is. Marktplaats helpt hier 0% aan mee wanneer je hier vragen over hebt. Ze verwijzen je doodleuk door naar het onlinebetaalplatform met de letterlijke boodschap zoek het maar uit. Dat vind ik een kwalijke zaak dit naast het feit dat er weer een partij meer is die beschikt over jouw vertrouwelijke informatie met de vraag of dat allemaal wel goed afgeschermd is en wat er met die informatie gedaan wordt.

Ik lees overigens nergens op Marktplaats wat er gebeurt indien de verkoper iets anders verzendt dan hetgeen is overeengekomen. Dus je koopt een telefoon en ontvangt een pakketje met een baksteen erin.

Dat is precies wat er bij mij gebeurd is. Mijn claim bij "Gelijk Oversteken Service" van Marktplaats is daardoor afgewezen.

Dat is precies wat er bij mij gebeurd is. Mijn claim bij "Gelijk Oversteken Service" van Marktplaats is daardoor afgewezen.Dat vind ik wel interessant om te horen. Dus ze bieden echt geen bescherming als iemand een steen ipv een telefoon stuurt. Wat hebben ze tegen je gezegd; "Ga maar naar de politie"?

Nee, ze melden alleen dat het product volgens de Track & Trace aangekomen is en dus wordt er aan de verkoper uitbetaald.

Overigens is het pakket bij de buren afgeleverd, dus je kan je uberhaupt afvragen wat "afgeleverd" voor waarde heeft.

Maar goed.. de Gelijk Oversteken Service is dus zowel voor de koper als voor de verkoper echt helemaal waardeloos.
ik vind het niet gelijk oversteken als jij als verkoper eerst jouw product moet gaan opsturen en ALS de persoon het ontvangt hij pas hoeft te betalen.

Dat klopt, je kunt alleen gelijk oversteken als je elkaar de spullen en het geld kan overhandigen.
Badge

Chat gesprek met Online Betaalplatform nadat verkoper op Marktplaats mij heeft opgelicht d.m.v. Gelijk Oversteken service.

Beste Online Betaalplatform,

Bij deze de chat geschiedenis van Marktplaats met oplichters account in de bijlage.
Mocht dit niet voldoende zijn, jullie krijgen toestemming van mij om de chat geschiedenis wat ik met deze oplichter gehad heb op te vragen bij Marktplaats.

Het aangifte nummer bij de politie is: xxxx
Hier heb ik geen PDF van. De aangifte is momenteel in behandeling door de politie.

In de 2e bijlage is de foto die de oplichter heeft gestuurd. Dit betreft een al gebruikte Google Play kaart bestaande uit 20 tekens.

Wat ik gekocht heb bij deze oplichter is een Playstation Network kaart t.w.v. 50,- euro. Die codes bestaan altijd uit 12 tekens. Deze persoon heeft mij bewust opgelicht.

Tevens heb ik contact gezocht met Marktplaats en zij hebben het account van de oplichter geblokkeerd. Tevens heeft de oplichter geen Track en Tracé code gestuurd wat volgens jullie eigen beleid leidend is in het onderzoek!

Wat voor onderzoek hebben jullie nu eigenlijk gedaan?
Heeft de verkoper een track en trace code? Nee
Heeft de verkoper een PSN kaart gestuurt? Nee
Is er aangifte gedaan wegens Internet fraude? Ja
Heeft Marktplaats het account van de verkoper geblokkeerd wegens fraude? Ja
En toch krijg ik de melding dat jullie niets kunnen doen? Waar betaal ik dan extra service voor als ik vragen mag?

Wat ik niet begrijp is dat een dienst van Marktplaats geen toegang heeft tot Marktplaats chat geschiedenis indien er een geschil is, en dat jullie niet kunnen zien dat Marktplaats het account heeft geblokkeerd wegens oplichting. Tevens doen jullie geen enkel onderzoek naar deze fraude.

Op deze manier werkt het Online Betaalplatform fraude in de hand, en geven jullie de koper een valse belofte van veiligheid.

Ik hoop spoedig reactie van jullie te ontvangen. Jullie mogen mij ook bellen.

Fijn om te zien dat u aangifte heeft gedaan. Zodra de aangifte gereed is , ontvangt u van de Politie een PDF bestand. Dit bestand ontvangen wij graag als bijlage bij dit ticket.

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Kimberley
Online Betaalplatform.

Hoi Kimberley,

Bij deze de Afschrift Aangifte in PDF van de politie.
Ik wacht in spanning af op wat hierna gaat gebeuren.. Indien jullie nog meer informatie van mij of van Marktplaats nodig hebben kunt u mij bellen of mailen.

Mvg,
Goedemiddag,

Hartelijk dank voor het versturen van het pdf bestand van de aangifte.

Doordat u gebruik heeft gemaakt van de dienst ‘Gelijk Oversteken’ en het product heeft ontvangen kunnen wij u helaas niet verder helpen. Het gaat hier om een ontvangst-garantie en niet om een tevredenheidsgarantie, dit is namelijk onmogelijk voor ons te controleren. Wij raden u aan om contact op te nemen met de verkoper om dit probleem verder op te lossen.

Wel zullen wij uw melding binnen ons systeem opnemen, mochten wij nogmaals een melding krijgen voor deze verkoper dan kunnen wij doen besluiten deze te blokkeren van deze dienst.

Voordat personen iDEAL betaalverzoeken kunnen sturen dienen zij voorafgaand enkele verificaties te voltooien, waaronder het verifiëren van een persoonlijke bankrekening, mobiele nummer en identiteitsdocument waarbij de tenaamstelling overeenkomt met de bankrekening. Zo hebben we gecontroleerd dat de persoon inderdaad is wie hij zegt dat hij is.

Hoewel deze checks grote betrouwbaarheid geven, is fraude helaas nooit 100% uit te sluiten en kan het toch voorkomen dat iemand zich anders voordoet (identiteitsfraude) of fraude pleegt.

De sancties betreffen dat een dergelijke verkoper waar we aangiftes van ontvangen bij ons geblokkeerd wordt; en nooit meer betalingen kan ontvangen. (kan zijn telefoonnummer, bankrekening en ID niet meer opnieuw gebruiken). Hij verliest daarmee niet alleen zijn status als gecontroleerde verkoper; hij kan ook nooit meer gecontroleerde verkoper worden.

We voorkomen dus wel dat andere mensen gedupeerd raken door deze verkoper. We begrijpen dat het voor iedereen heel vervelend is om met fraude geconfronteerd te worden en ik kan me goed voorstellen dat het een aderlating is. Ik hoop dat de Politie met uw aangifte actie kan ondernemen.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Tammy

Online Betaalplatform,

Ik wil graag de naam en bankrekening gegevens ontvangen van de verkoper. Aangezien deze verkoper niet reageert en ik tot op heden nog geen product ontvangen wil ik graag gegevens van deze verkoper om op andere manier in contact te komen.

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij mogen helaas geen persoonsgegevens delen met derden zonder de toestemming van de eigenaar van de gegevens. De Politie mag deze wel bij ons opvragen door middel van een gerechtelijk bevel.

Met vriendelijke groet,

Ronald

Oke, dus als ik de verkoper had betaald door gewoon geld over te maken naar zijn bankrekening nummer ipv gebruik te maken van Gelijk Oversteken via IDeal wat ook nog eens extra geld kost dan had ik wel gewoon de naam en rekening nr van de verkoper gehad.

Nog een reden waarom Gelijk Oversteken service een waardeloze dienst is.
Ik mag toch zeker wel weten aan wie ik geld heb overgemaakt en welk rekening nummer? Deze informatie heb ik ook nodig om mijn aangifte aan te vullen.

Graag ontvang ik alsnog op zijn minst naam en rekening nummer van diegene aan wie ik geld heb overgemaakt met IDeal.

Goedemiddag

Zoals aangegeven mogen wij helaas geen persoonsgegevens delen met derden zonder de toestemming van de eigenaar van de gegevens. De Politie mag deze wel bij ons opvragen door middel van een gerechtelijk bevel.

De Politie zal u nog de aangifte in PDF vorm toesturen, wij hebben dit bestand nodig.

Met vriendelijke groet,

Support Afdeling

Die aangifte hebben jullie allang per e-mail ontvangen, maar bij deze nogmaals. Ik heb bankgegevens nodig van de verkoper ter aanvulling op mijn aangifte. Politie kan geen onderzoek doen naar deze oplichter zonder gegevens.

Goedemiddag,

Zoals meerdere malen aangegeven mogen wij helaas geen persoonsgegevens delen met derden zonder de toestemming van de eigenaar van de gegevens. De Politie mag deze wel bij ons opvragen door middel van een gerechtelijk bevel.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zullen hiermee het ticket sluiten.

Met vriendelijke groet,

Support Afdeling

Kortom:
Dit hele gesprek bewijst maar weer eens wat voor slechte service Gelijk Oversteken van Online Betaalplatform nu eigenlijk is.

- Ze doen geen onderzoek tussen koper en verkoper (chat geschiedenis, foto's, etc).
- Ze doen niets met je aangifte van oplichting.
- Ze doen niets met de bewijzen die je aanlevert die aantonen dat je bent opgelicht.
- Ze nemen geen contact op met de verkoper.
- Ze verstrekken geen gegevens van de verkoper zodat je fatsoenlijk aangifte kan doen.

Zolang het verkoper en koper betrouwbare personen zijn die eerlijk handelen en u ontvangt uw product dan hoeft Online Betaalplatform niets te doen en betaald 3% extra voor niks.

Indien u bent opgelicht door verkoper die een lege doos heeft opgestuurd met track en trace doet Online Betaalplatform ook geen onderzoek en stelt de verkoper in het gelijk vanwege de track en trace. Tevens betaald u 3% extra voor een niet geleverde service.

Indien u als koper een digitaal product heeft gekocht bijvoorbeeld een code voor tegoed in een online store en er is bewijs dat dit niet de juiste code is stelt Online Betaalplatform de oplichter in het gelijk en vangt nog ook nog eens 3% van het betaalde bedrag door in feite niets te doen!

Weer AUB gewaarschuwd!! Haal het product op bij de verkoper, en als het om een gering bedrag gaat vraag naam, rekening nummer en adres van de verkoper voordat u beslist geld over te maken en laat het pakketje versturen met track en trace. Dan komt het voor 99% ook gewoon aan.

Online Betaalplatform faciliteerd oplichters met hun betaalde Gelijk Oversteken "service”.

Badge

Toch opgelicht met deze veilige betaal methode!? geen probleem, ze wimpelen je gewoon af.

Vorige week opgelicht via marktplaats door een persoon genaamd Jorik,
na meerdere keren mailen werd er eindelijk gereageerd. 
"Ik moet aangifte doen, anders kan Online Betaalplatform mij niet terug betalen" is wat T'Yana zei via het aangemaakt ticket.
Eenmaal aangifte gedaan te hebben heb ik het document van afschriften naar T'Yana doorgestuurd.
Na 3 dagen nog geen reactie gehad te hebben ben ik maar eens gaan bellen met Online Betaalplatform.

het volgende werd mij verteld:

Zolang de betaling geen "gelijk oversteken service" is geweest kunnen wij de betaling niet terug halen. Ook kunnen wij u geen gegevens geven van de wederpartij (ondanks dat ik die aantoonbaar nodig heb voor mijn aangifte) geven en zult u dit verder met de politie moeten oplossen. 

Na research gedaan te hebben en eigen ervaring kwam ik op de volgende, Online Betaalplatform is:
- Op geen ene wijze betrouwbaarder/veiliger dan andere betaalverzoekjes of overschrijvingen.
- Het Online betaalplatform gaat te werk onder valse/misleidende voorwaarden (gezien zij de zekerheid geven van je product).
- Het Online betaalplatform is niet klantgericht (tenzij afwimpelen onder service valt). Voor 48 uur zouden zij reageren op een ticket of reactie, dat is echt ook niet het geval.
- Met "gelijk oversteken service" kun je gewoon een lege doos binnenkrijgen. Als de verkoper een track en trace heeft, heeft hij of zij (volgens online betaalplatform) voldaan aan hun plicht en is de verkoop afgerond. Online betaalplatform betaald gewoon uit. 

Zouden wij überhaupt nog gebruik willen maken van deze service terwijl deze net zo misleidend is als andere betaalmogelijkheden? 
Als ik de oplichter rechtstreeks geld had gestort scheelde het me wel SERVICE KOSTEN en was ik nu minder geld kwijt geweest!!

Badge

@WaylonG Jammer dat je mijn waarschuwing op deze en andere websites niet gelezen had voordat je gebruik ging maken van Online Betaalplatform. Zo te zien heb jij een vergelijkbare ervaring gehad op Marktplaats met deze onbetrouwbare betaal“service”.

Had jij je betaling via Online Betaalplatform gedaan en het product ontvangen dan was je tevreden geweest en heeft Online Betaalplatform geld verdiend zonder daar echt iets voor te hoeven doen.
Maar zodra het mis gaat zoals bij jou en mij is gebeurd doet Online Betaalplatform ook niets en hebben ze ook geld verdient.

Bellen heeft geen zin, je krijgt iedere keer iemand anders te spreken en ze blijven stug hetzelfde zinnetje herhallen uit het belscript en ze zijn niet in staat om na te denken.

Sterker nog, als je rechtstreeks geld had overgemaakt naar een bankrekening (wat overigens gratis is) dan had je in elk geval de rekening nummer en tenaamstelling van de oplichter gehad voor je aangifte. Niet dat de politie er uberhaubt iets mee zal gaan doen, maar je had in elk geval de echte naam gehad van de rekeninghouder.

Op 4 december heb ik 2 pakketten verstuurd wat ook zijn aangekomen bij tevreden ontvangers. Nu 3 maanden later nog steeds geen betaling van marktplaats ontvangen. Heb herhaaldelijk contact proberen op te nemen met marktplaats maar krijg nergens antwoord op. Weg 50 euro! Dat doe ik dus nooit meer!
Badge

Hoi @Jan , ik heb gisteren via Marktplaats aangegeven dat ik het product niet heb ontvangen.
Mijn geld staat nu inderdaad bij het Online Betaalplatform en ik krijg binnen 2 werkdagen reactie nadat ze de situatie hebben onderzocht. De zaak lijkt mij vrij duidelijk aangezien de verkoper een foto van een gebruikte Google Play kaart heeft gestuurd via de chat op Marktplaats. Dus niet via de post.

Hierdoor kan het Online Betaalplatform ook wel zien dat dit compleet iets anders is dan een PSN kaart. Nu heeft Marktplaats de verkoper al geblokkeerd aan de hand van mijn aangifte. Deze informatie heb ik ook allemaal gedeeld met het Online Betaalplatform.

Ik hoop dat de Gelijk Oversteken service van Marktplaats het geld waard is, en het zal ook wel heel vreemd zijn als ze mij het geld niet terug geven. Dit is meteen ook een test voor mij of ik de toekomst vaker gebruik ga maken van de Gelijk Oversteken service.

Moet nog even afwachten dus. Als ik meer weet laat ik dat hier wel weten.

Badge

@Jan en iedereen die dit forum leest.

Maakt u a.u.b GEEN gebruik van Marktplaats Gelijk Oversteken service (Online Betaalplatform).

Het is een waardeloze dienst!

Ze doen helemaal niets om u als koper in het gelijk te stellen. Online Betaalplatform heeft geen connectie met Marktplaats als het gaat om chat geschiedenis tussen koper en verkoper. Tevens weten ze niet of een verkoper inmiddels al is geblokkeerd bij Marktplaats wegens fraude en ze doen ook niets met uw aangifte bij de politie.

Sterker nog. Een Track en Tracé code vanuit de verkoper is niet eens nodig. Ze stellen de verkoper altijd in het gelijk!

In mijn geval heb ik een PSN (Playstation Netwerk kaart) gekocht bij een oplichter op Marktplaats.
Betaald met Gelijk Oversteken. Verkoper stuurt per Marktplaats chat een foto van een al gebruikte Google Play kaart. De foto is duidelijk te zien dat het niet om een PSN kaart gaat.

Ik heb meteen melding gemaakt van niet ontvangen product en aangifte gedaan. Marktplaats heeft de verkoper geblokkeerd wegens fraude.

Gelijk Oversteken service van Online Betaalplatform heeft de verkoper in het gelijk gesteld!!

Omdat ik toch een product heb ontvangen geeft men aan.​​​​ Online Betaalplatform is niet in staat om dan ook maar enig onderzoek te doen tussen koper en verkoper. Bellen met Online Betaalplatform heeft geen zin. Je krijgt niemand te spreken die dan ook maar iets kan betekenen.

Gelijk Oversteken service heeft geen eigen telefoonnummer en zijn dus niet te bereiken.
Diegene die je aan de lijn krijgt geeft aan dat Online Betaalplatform niet samenwerkt met Marktplaats om onderzoek te doen.

Op Marktplaats bij Gelijk Oversteken service staat dat een Track en Tracé code ten alle tijde leidend is. In mijn geval is er helemaal geen Track en Tracé code, en toch stelt Online Betaalplatform de verkoper in het gelijk.

Kortom:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maak nooit maar dan ook echt NOOIT gebruik van de Gelijk Oversteken service van Marktplaats. U betaalt extra voor een schijnveiligheid.

Online Betaalplatform faciliteert alleen een nieuwe manier om het voor oplichters nog makkelijker te maken om u geld afhandig te maken!

U heeft het valse vertrouwen dat u uw geld terug krijgt maar dat is dus niet het geval!

@Bontkater Je hebt helemaal gelijk, ik had het omgedraaid. Blijft staan dat als de koper de kosten niet wil betalen, en al het geld komt immers van de koper, dan gaat de koop nog steeds niet door.
Overigens kun je zo'n koper altijd aanbieden dat hij eerst betaald waarna jij het pakketje opstuurt. Hoe je het ook wendt of keert, iemand moet opdraaien voor het risico van verlies onderweg en beide partijen zijn kwetsbaar voor bedrog. Ik vind Marktplaats een uitstekend ding en de meeste kritiek zit in de lieverkoekjes hoek, die worden niet gebakken, dus als je beter kunt moet je beter gaan. Iemand al ervaring met de Market place van Facebook?
Volgens mij draait de koper op voor de extra betaalkosten en niet de verkoper. De verkoper moet aantonen dat het product is verzonden, en loopt meer risico. Maar de toegevoegde waarde van gelijk oversteken is vooral dat de koper meer zekerheid heeft. Die zekerheid kost dus vooral de koper extra geld en levert voor Marktplaats flink geld op waar ze in feite niks voor doen anders dan hun systeem ter beschikking stellen. De Ideal kosten van 40 cent zitten in een andere dienst die ook al een stukje extra zekerheid biedt. Die kosten zijn ook voor de koper overigens.
Reputatie 4
Badge +7
Beste @Y.A.S., bedankt voor jouw mening over de service. Heb je een idee over hoe een beoordelingssysteem zal werken?
Reputatie 4
Badge +7
Onderwerp Parfum
En hoe handel je bij deze transactie? Aankoop gedaan met de gelijk over steken service van marktplaats. Vandaag wordt er een nep flesje met zure inhoud geleverd. Niet wat omschreven was.
Kortom, ik ben opgelicht. Ik heb de verkoper aangegeven dat dit niet is wat ik gekocht heb met de vraag om dit te mogen terugsturen. Daar wordt niet op gereageerd. Ik kan aangeven dat ik het pakket niet ontvangen heb aan Marktplaats, juridisch gezien klopt dit omdat er niet in zat wat ik gekocht heb, omdat ik mijn geld terug wil. In de berichtenservice zit de track en trace code dus zal Marktplaats wel uitbetalen vermoed ik. Lastig, ik doe dit nooit meer!

Beste Parfum, jeetje balen zeg dat u slachtoffer bent van oplichting. Ik adviseer u melding te doen via het meldpunt van Marktplaats.
Reputatie 4
Badge +7
Onlangs bekeken wij ook de app Pakkie. Pakkie helpt je bij je verkoop op online marktplaatsen door de betaling, verzending en verzekering aan elkaar te koppelen Bekijk ons nieuwe topic over Pakkie.
Reputatie 7
Badge +7
Scherp opgemerkt @RudolphJ!

Reageer