Consumentenbond.nl

Hoezo belastingverlaging?

• 26 januari 2016
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Nederland is blij gemaakt met een zgn belastingverlaging. Dat valt voor sommigen vies tegen. Bovendien gaan de diverse overheidsheffingen ook weer flink omhoog. Mijn bedrijfspensioen is bruto 53 eurocent omhoog gegaan maar door een loonheffing en bijdrage ziektekosten ga ik er netto 4 euro en 3 ct op achteruit. Dank je wel , overheid.....

2 reacties

Nederland is blij gemaakt met een zgn belastingverlaging. Dat valt voor sommigen vies tegen. Bovendien gaan de diverse overheidsheffingen ook weer flink omhoog. Mijn bedrijfspensioen is bruto 53 eurocent omhoog gegaan maar door een loonheffing en bijdrage ziektekosten ga ik er netto 4 euro en 3 ct op achteruit. Dank je wel , overheid.....

Geplaatst door E.T. Wiersum op Jan 26, 2016.

- Heb je een eigen huis? Heeft de Gemeente je daarover al op voorhand eerlijk geïnformeerd?

- De nieuwe energierekening met de verhoogde energiebelasting al bewust gezien?

- Bronwaterbelasting........

- Fyratrein opnieuw betalen, Betuwelijn een miskleun, ICT-ers melken de Overheid, kolencentrales weer afbreken? Bijna dagelijks blunderen onze regenten op onze kosten.

Ik heb me in de topic over box 3, al hardop afgevraagd, wat deze Overheid allemaal nog meer wil uitgeven i.p.v. meer besparen, waarom en wie hiervan toekomstig gaan profiteren, met de vraag 'van wie is Nederland eigenlijk?'

Daar wordt je als belastingbetaler ècht niet vrolijker van! Inderdaad......... 'Hoezo belastingverlaging?'
Reputatie 7
Badge +5
Deze overheid geeft met de ene hand maar pikt het met de andere hand keihard weer terug. Want inderdaad, dit slaat he-le-maal nergens op. Zelf zit ik in box 3. Daar heb ik onder een ander item al genoeg over geschreven maar los van het feit dat velen dat door de overheid veronderstelde fictieve rendement helemaal niet halen raken die mensen ook nog eens hun huur- en zorgtoeslag kwijt. Afgelopen week heb ik een bekeuring gehad voor 14 km te hard rijden binnen de bebouwde kom, 120 euro en 9 euro administratiekosten. Ik heb even gekeken naar de historie van de hoogte van bekeuringen, zie http://financieel.infonu.nl/geld/163047-verkeersboete-2016-snelheidovertreding-en-boetes-duurder.html

Als ik nu even als voorbeeld kijk naar de boete voor 20 km te hard, dan is de prijs daarvoor in 5 jaar verdubbeld. De overheid maakt dus in vijf jaar een rendement waar ik als belegger mijn vingers bij zou aflikken. De échte én professionele beleggers zoals onze pensioenfondsen wordt echter maar een fictief rendement (ook wel rekenrente genoemd) toegerekend van hooguit 2% per jaar. Dat is weer een discussie op zich maar ik denk dat ik redelijk hard kan maken dat dit komt omdat die zelfde overheid een puinhoop heeft gemaakt van de AOW en daarom nu ook de pensioenfondsen meetrekt in de door hen zelf veroorzaakte ellende waardoor uit besparingsoogpunt de pensioenleeftijd omhoog moest. Sterker nog, als de overheid iets van consequentheid in zich zou hebben en bij de pensioenrekenrente een zelfde percentage zou handhaven als nu bij de bekeuringen dan konden we allemaal met 50 jaar met pensioen. Het wordt een afgezaagd verhaal maar de échte reden oftewel de primaire agenda voor het steeds maar weer verhogen van die bekeuringen is wederom graaien cq. binnen harken. De verkeersveiligheid is de secundaire reden dan wel de smoes. By the way: in 2017 gaan we weer bezuinigen http://www.politalk.nl/2016/01/13/in-2017-volgen-weer-forse-bezuinigingen-vanwege-europese-begrotingseisen/ Lees het artikel en vooral de commentaren daar onder. Mijn visie daarop: men is nu al bezig om een mistgordijn op te werpen. De échte oorzaak zijn de vluchtelingen want linksom of rechtsom: dit gaat klauwen met geld kosten en wij(!) gaan dit betalen. Maar openlijk en eerlijk zeggen dat we in 2017 fors moeten gaan bezuinigen óm(!) het vluchtelingenprobleem op te lossen gaat de meeste politici en ambtenaren te ver. Die bouwen liever wat smoezen in om het allemaal wat geloofwaardiger te maken bij ons, de goedgelovige bevolking. Maar als ik dan hoor dat de Denen de vluchtelingen al bij de grens hun geld en kostbaarheden willen afpakken om die onzin allemaal nog te kunnen betalen http://nos.nl/artikel/2076294-denemarken-wil-juwelen-asielzoekers-innemen.html dan weet ik eigenlijk wel genoeg.

Samenvattend, als je nu als overheid zo met je eigen bevolking om gaat om je eigen totaal uit de klauwen gelopen beleid met alle geweld nog een beetje geloofwaardig te houden, belastingverlaging toezegt maar het tegenovergestelde doet en al weer drastisch gaat bezuinigen in 2017, sorry maar dan moet je professionele hulp gaan zoeken want dan is er iets mis met je.

Geert Wilders heeft gisteren een opiniestuk gelanceerd waar in hij oproept tot een "democratische revolutie" waarbij "de elites die onze naties ten gronde hebben gericht, naar huis worden gestuurd". Zie: http://www.telegraaf.nl/binnenland/25086561/__Wilders___Patriottistische_lente___.html

Hoe je verder ook over Geert Wilders en de PVV denkt, ik ben het op dit punt grondig met hem eens!!

Reageer