Consumentenbond.nl

Hoge tevredenheid Regio Bank?

• 20 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

De regiobank maakt nogal wat reclame dat ze de hoogste klant tevredenheid hebben.
Eerlijk gezegd ben ik niet zo tevreden over deze bank.
Geld storten bijvoorbeeld, bij de ING gooide ik het in een stortautomaat en het werd bijgeschreven.
De lokale regiobank heeft geen telmachine dus gaat dit handmatig, geen probleem, alleen moest ik verantwoorden waar het geld vandaan kwam.
Ik werd dus eigenlijk als witwasser bestempeld en moest zelf maar aantonen dat dit niet zo was.
Ik dacht dat je in Nederland onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is.
Nu kwam dat geld van een verkochte auto en men eiste als bewijs een kopie van het vrijwaringsbewijs.
Meestal heb je helemaal geen bewijs als je iets contant via markplaats verkoopt.
Rare gang van zaken bij deze bank.

Adres wijzigen gaat ook erg moeilijk, van de vorige bewoners krijg ik nog steeds bank post, ook voor hun kinderen.
Ik weet zeker dat zij het adres wel gewijzigd hebben.

Online het regio kantoor wijzigen naar de nieuwe woonplaats kan wel, maar bleek ook niet te werken en moest ik uiteindelijk op het lokale kantoor regelen.
Eerder kon ik er überhaupt geen geld storten, raar bij de ING kan ik in elke plaats geld storten.

Online een nieuwe pincode aanvragen? vergeet het maar, moet ook via het lokale kantoor.
Nadeel is dat deze regio kantoortjes alleen overdag open zijn en ik overdag werk.
Alles wat je niet online kunt regelen moet dus vrij voor worden genomen.

Mijn tevredenheid is dus niet zo bijster hoog.

4 reacties

Het is de overheid die de grens voor verdachte transacties naar beneden heeft bijgesteld en de banken de plicht gegeven heeft te beoordelen of het geld kosher is. Cash afstorten zou bij iedere bank tot een vergelijkbare reactie en vragen moeten leiden.

Reputatie 3
Badge +4

Een automaat vraagt nergens naar en het bedrag waarover een bank moet melden is 10.000 euro.
Let wel, de bank moet dit melden, ze mag geen eigen rechtertje gaan spelen.
De ING ging het schip in omdat ze dit melden achterwege lieten.
Het bedrag bij mij was 3500 euro.
Er zijn wel plannen dit naar 3000 euro naar beneden te schroeven, maar dat geldt voor handelaren, zoals mijn auto door een handelaar is opgekocht.

U heeft helemaal gelijk er is geen verplichting om bedragen van €3500 te controleren en daar zou ik dan ook niet aan meewerken. Een pittige brief misschien?

Reputatie 6
Badge +5

Even als aanvulling, bij PayPal ligt die grens bij €500

Reageer