Consumentenbond.nl

Hypotheek oversluiten Advies Nederland.

• 30 november 2015
  • 3 reacties
  • 1496 Bekeken

Wat is goed om te doen? Ik zelf heb nu een afspraak gemaakt, om mijn hypotheek over te laten sluiten via Advies Nederland. Ik ben even gaan surfen op het net en vond deze site er erg vertrouwd uitzien. Nu heb ik mij laten vertellen dat je altijd moet opletten met adviseurs. Mijn vraag is dus ook, is dit een goed plan? Of is het misschien een beter idee om er meerdere te laten komen? Of misschien een andere optie? Ik zou ook naar een kantoor kunnen gaan. Maar vind het prettiger om in huiselijke sfeer te zijn.

Ik hoop dat er mensen zijn, die mij hier een beetje op weg kunnen helpen. En misschien hun ervaringen met me kunnen delen. Zodat ik de juiste beslissing neem.

Mvg. Joost.

3 reacties

Ik heb hele goede ervaringen met ze. Zij hebben mij van zowel de woekerpolis als beleggingshypotheek afgeholpen. De betaling mocht ik spreiden over een lange termijn door mijn financiële situatie. Het was voor mij gewoon een redding qua maandbedrag en verbetering. Ik kan ze iedereen aanraden.
Ik heb met deze organisatie slechte ervaringen. Men reageerde heel traag in de communicatie. Men komt afspraken niet na. Men houdt helemaal geen rekening met de financiële situatie van de klant, maar komt met een niet goed onderbouwd standaard verhaal.

Wij zijn niet tot zaken gekomen, logisch want hun verhaal over omzetten hypotheek zou mij minimaal €100.000,-- extra hebben gekost. Wij zijn dus november 2016 uit elkaar gegaan.

Vandaag (1 mei 2017) kreeg ik opeens mail van een edrworks.nl om maar even € 3.000,-- te betalen. Ik zou factuur van Advies Nederland niet hebben betaald. Ik heb natuurlijk nooit die factuur ontvangen. Kennelijk heeft Advies Nederland een stapel niet invorderbare 'adviezen' verkocht aan erdworks.nl.

Conclusie: Advies Nederland mijden als de pest!
Ik herken niets in het verhaal van P. Kleine hierboven. Beetje vreemd dat je bij oversluiten 100.000 euro exta zou kosten. Bedrag is buiten proporioneel en lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ook het stukje dat ze geen rekening houden met de financiële kant van de klant?? De hele hypotheek draait om de financiële kant van de klant. Advies Nederland heeft te maken met strenge regels vanuit de banken en de overheid. Net als andere hypotheek kantoren.

We kregen een duidelijk voorstel. Af van onze beliigingshyporheek en hoge rente. Traject duurde iets langer door drukte bij banken.

Aardige en vriendelijke medewerkers. Goede ervaring.

* Bericht aangepast door beheerder in verband met dubbele weergave van tekst.

Reageer