Hypotheek variabele rente

• 24 February 2022
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

Goedemorgen,

ik heb op dit moment een variabele aflossingsvrije hypotheek zonder opslagpercentage(oude regeling) waardoor ik nu slechts  0,34% rente betaal. Deze hypotheken worden nu niet meer verstrekt. 
Als ik nu mijn looptijd ga vastzetten ben ik voor 15 jaar 2,09% kwijt en 20 jaar 2,19% .Dus aanmerkelijk meer, gezien mijn variabele hypotheekrente  stijgt deze nu elke maand wel wat maar dat is tot nu toe hooguit een paar tienden.

Wat zouden jullie doen in deze situatie. Alvast bedankt voor het meedenken.

groet,

Frank

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Het is even belangrijk wat jij onder opslagpercentage verstaat. Is dat het opslagpercentage voor een tophypotheek of is dit het percentage dat je boven de 40 % leent tov de waarde van de woning. Maakt nog wel wat uit.

Zo heb ik en hypotheek zonder opslagpercentage, omdat de lening onder de 40 % v/d woningwaarde is.

Ook ik heb de lening min of meer variabel. Ook al gaat de rente de komende 5 a 10 jaar meer dan 5% omhoog, kan ik het nog steeds betalen. Ik denk zelf dat het niet zo'n vaart zal lopen. Maar als jij nu de bibbers krijgt, is er maar één advies. Vastzetten

Ik had ook variabele rente op aflossingsvrije hypotheek sinds 2008. Ik heb hem afgelopen december vastgezet voor 1,41% tot einde looptijd (= 6 jaar).

Reageer