Ik ben in het bezit van een ASN creditcard. Gebruik hiervan gaat via ICS.
Sinds enige tijd staat ICS het gebruik van de app niet meer toe op meer dan één apparaat. Of ik nu mijn iPhone, iPad of pc gebruikte voor aankopen, het maakte niet uit. Zoals ik dat voorheen bij ING deed, voor overstap naar ASN.
Momenteel is het dus zo dat, van welk ander apparaat (iPhone, iPad of pc) ik een (internet) aankoop doe, er moet altijd geautoriseerd worden met de ICS-app, die in mijn geval nu alleen nog maar op een iPad staat.
Via iPhone, pc of buitenshuis internet aankopen doen is dus niet mogelijk als niet de iPad bij de hand is. Ontzettend lastig en bijzonder klantonvriendelijk.
ICS kan alleen maar melden, en dat doen ze al vele maanden, dat 'ze er mee bezig zijn’.
Hoe moeilijk kan het zijn iets te herstellen dat al bestaan heeft? ICS wekt bij mij de indruk dat ze het laten zoals het is.
Verder raadt ICS het gebruik van card en app door meer dan één persoon af. Wat een betutteling! Waarom mag een gebruiker dat niet zelf bepalen. Mijn vrouw doet ook wel eens aankopen via internet die zij met de creditcard wil betalen, ze loopt dus tegen dezelfde problemen op.
In de App store lees ik meer nare ervaringen met ICS, waaronder deze.