Consumentenbond.nl

ICS ervaringen

• 19 februari 2021
  • 13 reacties
  • 122 Bekeken

Badge

Ik ben in het bezit van een ASN creditcard. Gebruik hiervan gaat via ICS.

Sinds enige tijd staat ICS het gebruik van de app niet meer toe op meer dan één apparaat. Of ik nu mijn iPhone, iPad of pc gebruikte voor aankopen, het maakte niet uit. Zoals ik dat voorheen bij ING deed, voor overstap naar ASN.

Momenteel is het dus zo dat, van welk ander apparaat (iPhone, iPad of pc) ik een (internet) aankoop doe, er moet altijd geautoriseerd worden met de ICS-app, die in mijn geval nu alleen nog maar op een iPad staat.
Via iPhone, pc of buitenshuis internet aankopen doen is dus niet mogelijk als niet de iPad bij de hand is. Ontzettend lastig en bijzonder klantonvriendelijk.

ICS kan alleen maar melden, en dat doen ze al vele maanden, dat 'ze er mee bezig zijn’.
Hoe moeilijk kan het zijn iets te herstellen dat al bestaan heeft? ICS wekt bij mij de indruk dat ze het laten zoals het is.

Verder raadt ICS het gebruik van card en app door meer dan één persoon af. Wat een betutteling! Waarom mag een gebruiker dat niet zelf bepalen. Mijn vrouw doet ook wel eens aankopen via internet die zij met de creditcard wil betalen, ze loopt dus tegen dezelfde problemen op.
In de App store lees ik meer nare ervaringen met ICS, waaronder deze.

13 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Ik snap eigenlijk niet dat men meldt dat ze er mee bezig zijn. Het zijn gewoon beveiligingsmaatregelen. Met meerdere personen één card gebruiken is ook niet de bedoeling. De pincode moet namelijk geheim blijven.  Je hebt er dus 2 nodig in je gezin. Je noemt het wel betutteling, maar als er misbruik van je card wordt gemaakt, wil je wel alles vergoed krijgen.

Ik zou trouwens als het ene apparaat niet een tablet willen hebben. Een mobiel heb je vaker bij je.

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb een creditcard via de regiobank gehad, ook ICS.
Om het kort en krachtig te omschrijven: gebruiksonvriendelijk en klant onvriendelijk, vooral de gebruiksvoorwaarden.

Ik heb hem heel snel weer afgezegd.
Ik heb nu een Mastercard, bevalt me veel beter.

Badge

Dank voor je reactie Free Spirit.

Nog een vraag: lost een overstap naar Mastercard mijn problemen op, zoals bijvoorbeeld is de app van Mastercard op meerdere apparaten te installeren?

Dank en groet.

Reputatie 5
Badge +4

@Olgers 

Ik heb geen aparte app voor de creditcard, die staat in het overzicht van de bank app (ING) omdat hij direct van de bank komt.
De kaart is aan de bank gekoppeld, bij ICS heb je een kaart die los is van je bankrekening.

Ik kan zowel op mijn pc als op de smartphone aankopen doen met de creditcard.
Het werkt dus op een andere manier.

Badge

Free Spirit, kijk eens op https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/.

Daar vind je enkele van de redenen waarom ik niets meer met ING te maken wil hebben.

Reputatie 5
Badge +4

@Olgers

Er zullen nog wel meer banken hebben die op die manier met een Mastercard werken.
Zelf heb ik rekeningen beheerd van ABN, Rabo en Regiobank, er is geen een die maar in de buurt komt van de gebruiksvriendelijkheid van de ING.
Rabo was het ergste.
Daarom ben ik bij de ING blijven hangen.
Ik zou nu ook niet meer weg kunnen al zou ik willen door gekoppelde producten.

Badge

Je bent gegijzeld dus?

Reputatie 5
Badge +4

Gegijzeld is onvrijwillig, ik heb in het verleden zelf de keuze voor die producten gemaakt.
Dus niet helemaal het juiste woord, maar het komt wel op het zelfde neer.

Badge

Overstappen is heel eenvoudig hoor, het viel mij heel erg mee.

Alles wordt voor je geregeld.

Reputatie 1
Badge +1

Apart verhaal. Ik heb een ics app op mijn mobiel die ik nooit gebruik. Al mijn betalingen gaan soepel via inloggen op ics.nl en een sms ter controle.

Apart verhaal. Ik heb een ics app op mijn mobiel die ik nooit gebruik. Al mijn betalingen gaan soepel via inloggen op ics.nl en een sms ter controle.

Idem, ik herken het probleem ook niet maar vermoedelijk wordt het allemaal veroorzaakt door met twee personen één creditcard te gebruiken.

Badge

Idem, ik herken het probleem ook niet maar vermoedelijk wordt het allemaal veroorzaakt door met twee personen één creditcard te gebruiken.

Dat twee personen van één creditcard gebruik maken is een ander punt.

Het gaat erom dat door ICS niet wordt toegestaan dat ik de ICS app niet op mijn iPhone én niet op mijn iPad tegelijk mag zetten. Dat mocht vroeger wel van ICS en kan bij ING en andere banken ook.

ICS bekent ook dat ze er veel klachten over krijgen en dat er daarom aan gewerkt wordt. Maar haast hebben ze niet.

@Olgers 

Ik gebruik helemaal geen enkele app voor mijn creditcard, ik krijg een SMS om te bevestigen, en wat is het nut om die app op twee apparaten te zetten terwijl je je telefoon altijd bij de hand hebt?

Reageer